Przymiarka do wymiany sprzegła i pólosi

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Przymiarka do wymiany sprzegła i pólosi

Post autor: leon167 »

Mój essi to 1.8 td silnik Endura-De rocznik końcówka 1999 i chciał bym się logistycznie przygotować do wymiany i zakupić potrzebne elementy
Podczas jazdy gdy odejmę gazu i ponownie go wcisnę tak ciut mocniej to czuję szarpnięcie przodu. Byłem na kanale i mam luzy lekkie na obu półosiach ,więc pytanko mam jakie potrzebuję części, jaki będzie u mnie wieloklin zewnętrzny jaki wewnętrzny ilość zębów średnica itp.
Sprzęgło też nadaje się do wymiany , bierze już bardzo nisko jest dość twarde i trzeba umiejętnie ruszać by nie szarpało . Średnica tarczy będzie zapewne 220 ale tajemnicą będzie dla mnie ilość zębów i średnica wałka póki nie zdemontuję ..
Czy aso bądź ktoś na forum jest w stanie mi podać potrzebne info czy jakieś sugestie ???
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Weź idź do aso, niech Ci podadzą kody Finis części dopasowanych do numeru VIN i na ich podstawie z dużym prawdopodobieństwem dobierzesz odpowiednie części.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Luzy na półosiach w pewnych granicach są jak najbardziej normalne...

A co do sprzęgła - to jak dla mnie zużycie tarczy sprzęgłowej objawia się odwrotnie, tj. zaczyna brać coraz to wyżej, aż do częstych uślizgów. Jak bierze nisko, to spróbuj najpierw skorygować ustawienie linki na półksiężycu (+ ustawienie samego półksiężyca śrubą imbusową).

Zainteresuj się też tym jak wyglądają poduszki skrzyni biegów - przede wszystkim tylna w pobliżu grodzi - one powodują często takie objawy jak piszesz.
I dopiero wyeliminowanie tych dwóch kwestii by zwróciło moją uwagę ku sprzęgłu.

Samo sprzęgło w przypadku skrzyni MTX którą tam powinieneś mieć fabrycznie ma 240mm, i będzie na przykład pasować to: http://allegro.pl/sprzeglo-escort-1-8td ... 47983.html

Firma krzak, ale na aukcji masz numery które pozwolą Ci dobrać jakiegoś Luka czy innego Sachsa.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

Fajnie . Dzięki za info ..... W niedzielę wymieniłem jedną półoś , tę dłuższą i jest poprawa w szarpaniu i lepiej się rusza (stara półoś miała dość wyczuwalny luz) . Na kolejną niedzielę planuję drugą półoś wymienić więc jest szansa ,że sprzęgło nie jest jeszcze w kolejce do pilnej wymiany . Oczywiście zajrzę na półksiężyc i ewentualny luz skoryguję

[ Dodano: Czw 21 Kwi, 2016 ]
Dziś przejrzałem poduszki mocowania skrzyni i nie są pozrywane choć luz jest dość spory , guma wygląda mi na bardzo miękką . Tak samo guma w okolicy zbiorniczka spryskiwaczy . Chyba profilaktycznie wymienię obie
Dziś też wymieniałem tylne amorki i choć te stare nie były jeszcze zupełnie na zero to komfort mi się poprawił zdecydowanie
ODPOWIEDZ