Popiskiwanie podczas ruszania do przodu i do tyłu

Moderator: Moderatorzy

kris

Popiskiwanie podczas ruszania do przodu i do tyłu

Post autor: kris »

Postanowiłem tu napisać,ponieważ problem stał się irytujący i uciążliwy do tego stopnia,że wstyd jeździć wozem po mieście widząc oglądające się głowy.
Chodzi o pojedyńczy pisk w stylu PIIIIII.
Mianowicie po wbiciu 1 i ruszeniu wciskam sprzęgło i słychać ten pisk,dalej jade na 2 wbijam sprzęgło i znów ten pisk,tylko cichszy,na wyższych biegach tego nie ma.
Sprzęgło wykluczam,na postoju wciskając sprzegło jest cisza,tak samo podczas toczenia na luzie.Pisk jest tylko ,jak silnik połączony jest ze skrzynią,przypuszczam ,że podczas "bujania się silnika na wyższych obrotach-bieg 1 i 2" gdzieś coś wadzi tylko co i gdzie.
Nagrałem film,na którym wyraźnie słychać,wbita jedynka i pulsacyjne naciskanie i puszczanie gazu.Ten pisk występuje przy ruszaniu do przodu bądź do tyłu.
Może ktoś rozkmini o co chodzi ,bo zaczynam tracić już cierpliwośc.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=8KlCbXpG ... e=youtu.be[/video]
Awatar użytkownika
Hex
Posty: 1230
Rejestracja: 19 paź 2011, 19:54
Lokalizacja: Gdańsk
Pojemność: 1996
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: Hex »

Jakby wydech.
Perfekcyjna pani domu
kris

Post autor: kris »

Hex, między jedną se sprężyn wydechu kolektora a altkiem jest 2 mm. prześwitu,nie wiem czy to tam piszczy,nie ma jak tego sprawdzić ,chociaż po odpaleniu silnika i ręcznym branzlowaniu przepustnicą widać ,że nic nie wadzi,może pod obciążeniem to się dzieje ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris pisze:Sprzęgło wykluczam
A dla czego wykluczasz sprzęgło ?
Sprawdzałeś je ?
Sprawdzałeś czy na tarczce nie ma czegoś ?
Tarcza to prasowanka - tak jak klocki czy szczęki od hebla
Są tam lub mogą być opiłki jakiegoś metalu
Właśnie jakiś większy opiłem wylazł na wierch i piszczy - gdy ruszasz


Oczywiście wcale nie musi być to o czym piszę - ale może :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jamszoł, sprzęgło wykluczył mechanik,celowo nie napisałem,ale po przejażdzce też obstawia wydech,zresztą pisałem ,że na postoju podczas pedalażu jest cisza,podczas dojazdu do np. świateł na luzie też można pedałować i jest cisza,pisk jest tylko jak silnik dostaje "przechyłu" na wysokich obrotach,razem z wydechem się rusza i coś popiskuje. ;)
Jurek,jeśli tego nie wyeliminuje do Pęczniewa to sam sobie oblukasz jak to słychać.
Awatar użytkownika
Hex
Posty: 1230
Rejestracja: 19 paź 2011, 19:54
Lokalizacja: Gdańsk
Pojemność: 1996
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: Hex »

Albo się pierścień uszczelniający wytarł, albo piszczy gdzieś głębiej, spróbuj prysnąć czymś na pierścień/sprężyny najlepiej jakimś miedziakiem w sprayu :) Będzie wiadomo.
Albo poszarp ręką ;)
Perfekcyjna pani domu
kris

Post autor: kris »

Hex, wezme jeszcze wsadze kawał grubej gumy między tą sprężyne a altkiem jak silnik bedzie zimny,zobacze bo może tam jest przeczyna ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris, - HEXO może mieć rację z tym pierścieniem
Tam masz 2 śruby - długie , ze sprężynami
Na zimno - popryskaj odrdzewiaczem , lekko popuść , popryskaj smarem miedzianym lub ceramicznym następnie dokręć ciut mocniej niż było poprzednio
Ruszając - silnik się przekrzywia - wydech już nie za bardzo i wtedy masz tarcie i pisk
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jamszoł, właśnie w tym miejscu może być problem,wiadomo ,że na 1 czy 2 biegu obroty są największe i silnik najbardziej się "przekrzywia" i dlatego jest ten pisk,na wyższych biegach tego nie ma ,bo obroty są niższe i silnik mniej się wychyla.
Zrobie tak jak napisaliście,a narazie macie po pifku,jak co to dam znać co było,najpierw zobacze ten numer z kawałkiem gumy ;)

P.s,a może kupić nowy pierścień i go po prostu wymienić,wcześniej oczywiście wszystko oczyścić?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możesz - pierścień kosztuje grosze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Hex pisze:Albo się pierścień uszczelniający wytarł
to był dobry trop Hexu i Jureczku :D
w szczeline między kołnierzem kolektora a rury wstrzyknąłem dawke wd-40 i cisza jak makiem zasiał,nawet na jedynce i pulsacyjnym pukaniu w gaz jest cisza :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Odrdzewiacz działa krótko
Za moment będziesz miał od nowa to samo
Już teraz zacznij myśleć o kupnie nowego pierścienia lub podjedź do fachmana od tłumików
U mnie jak się rozpierniczyło to chyba usługa wraz z nowym pierścieniem wyniosła coś koło 50 zeta
Mogą być kłopoty z tymi śrubami mocującymi - szkoda by się ukręciły - bo są dość specjalistyczne (inny łeb niż normalne) a tłumifachowiec ma takie pod ręką w razie W

Chyba , że lekko chodzą nakrętki - to zrobisz to sam - bez kanału
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jamszoł, bez kanału nie da rady,nie ma jak ruszyć grzechotką,tylko kanał lub mechanior ,a jeśli chodzi o części to chce kupić wszystkie nowe,to znaczy pierścień,śruby,sprężyny,zabezpieczenia śrub i nakrętki miedziane.
ODPOWIEDZ