Karoseria Mk 7

Pytania i wątpliwości związane z zakupem Escorta, czyli na co należy zwrócić uwage, aby nie kupić skarbonki bez dna

Moderator: Moderatorzy

Tigerbart

Karoseria Mk 7

Post autor: Tigerbart »

Przede wszystkim w Mk7 oglądamy:

- spasowanie wszystkich elementów
- otwieramy drzwi - oglądamy zawiasy (w 3D patrzymy cz drzwi nie opadają)
- podnosimy maskę i patrzymy na spawy przednich błotników - czy wogóle są i czy są fabryczne, oglądamy przedni pas czy nie zgnity lub nie spawany.
- ściągamy uszczelki z przednich słupków, słupki lubią się sypać - wymiana kosztuje, nie mówiąc o dostępności zdrowego słupka
- sprawdzamy dolne partie uszczelek drzwi, tam gdzie są przecięte - oglądamy rancik
- w kombi patrzymy na okolice tylniej wycieraczki, otwieramy bagażnik i oglądamy wewnętrzny rant klapy od spodu
- dobrze jest ściągnąć tylni zderzak aby obejżeć ramę (5 min roboty, klucz 13 chyba)
- w bagażniku podnosimy klapę zasłaniającą koło zapasowe, wyciągmy koło a także patrzymy na ramę pod kanapą
- oglądamy progi pod uszczelką pod drzwiami
- podwozie: bierzemy młotek gumowy - "delikatnie oglądamy" progi czy nie są zgnite, podłużnice i podłoga (zwłaszcza zakola i miejsca na nogi kierowcy oraz pasażera)
- koniecznie oglądamy dolne partie przednich błotników, zwłaszcza mocowanie do progów
- patrzymy czy szyby wsszystkie są oryginalne
- oglądamy parapety drzwi - jeśli są kiepskie - woda dostaje się do wnętrza drzwi
- no i standard - elektroniczny miernik lakieru na każdym z elementów karoserii (jeśli jedna cała strona wydaje się być szpachlowana/malowana warto otworzyć drzwi i sprawdzić miernikiem środkowy słupek - mowa tu o 5D)

Nic więcej teraz mi do głowy nie przychodzi
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli kogos interesuje jak dokladnie wygladaja Escorty zardzewiale,to prosze bardzo: LINK
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wzdłużnica - newralgiczny punkt - zaraz za miejscem gdzie przykręcona jest tylna belka , wzdłużnica schodzi pod kontem w dół i prostuje się w poziom po 25 cm - i dalej na prostej do tyłu - na odcinku koło 40cm .
Po jednej i drugiej stronie.
To się tyczy wszystkich Escortów

Dobrze jest jak jedna osoba odpala silnik a druga ztoi z tyłu i obserwuje wylot rury wydechowej - czy nie zadymi w pierwszych sekundach pracy silnika.

Nie podnosimy obrotów silnika pedałem gazu - silnik ma sam wejść na ok 1200 obrotów i tam pozostać przez parę minut ( w zależności od temp. powietrza i silnika)
Po chwili silnik ma zejść (stopniowo) z obrotów - aż do 850 (+/= 50)
Ma pracowac równo bez wachań obrotów i cicho - bez stukania - stukanie jest słyszalne - popychacze zaworów będą do wymiany.

Jeśli kupiłeś Esa od osoby , do której nie masz zaufania - bezwzględnie wymień rozrząd (pasek , rolki , napinacz) - wymień olej i filtr oleju.

Sprawdź płyny - chłodniczy , hamulcowy - olej wspomagania - jeśli jest malo - sprawdź czy gdzieś nie ma wycieku

Sprawdź jak bierze sprzęgło w trakcie ruszania - jeśli bierze przy podłodze , to w najbliższym czasie czeka cię naprawa (wymiana) linki ; napinacza ; sprzęgła

Jeśli Escort ma klime - wjedź do ciepłego pomieszczenia - włącz klimę - różnica temperatury nadmuchu bez klimy a potem z klimą musi byc co najmniej 15 stopni jesli jest mniej - klima do sprawdzenia i nabicia.

ABS - przejedź się - znajdź kawałek ulicy lub drogi z sypkim nalotem (żwir , piach , śnieg) zachamój awaryjnie i nie puszczaj pedału hamulca - jeśli ABS jest sprawny , usłyszysz zgrzytanie a pod nogą poczujesz pulsowanie pedału hamulca gdy samochód się zatrzyma i jeszcze będziesz miał pedał wciśnięty , to gdy go puścisz tył samochodu opadnie w dół .

Hamulec pomocniczy (ręczny) - powinien zaciągnąć max po 5 skokach i gdy bdziesz chciał ruszyć wozem do przodu - tył auta zacznie przysiadać - jeśli zaczniesz cofać - tył auta będzie się unosił.

Brak płynu hamulcowego w zbiorniczku lub niski stan - albo jest wyciek , albo klocki hamulcowe lub szczęki w bębnach są do wymiany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

do tego proponuje jechac na rownej nawierzchni prosto i gwaltownie zahamowac nie trzymajac kierownicy - jesli kierownica bedzie uciekala to jest prawdopodobienstwo przekoszenia zbieznosci,

sprawdzenie korka oleju - jesli beda jakies dziwne osady proponuje od razu pozegnac sie z wlascicielem, olej powinien wygladac jak miod

kwestia blach - jesli nie posiadamy miernika grubosci wystarczy popukac w dany element, sprawdzic na zdrowym elemencie jaki jest dzwiek uderzenia, na szpachli bedzie jakby ktos uderzal w tekture (porownanie scianka dzialowa a sciana z cegiel)

jak przypomne sobie cos jeszcze to dorzuce :)
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

mlekolowickie pisze:do tego proponuje jechac na rownej nawierzchni prosto i gwaltownie zahamowac nie trzymajac kierownicy - jesli kierownica bedzie uciekala to jest prawdopodobienstwo przekoszenia zbieznosci,

sprawdzenie korka oleju - jesli beda jakies dziwne osady proponuje od razu pozegnac sie z wlascicielem, olej powinien wygladac jak miod
1. nie koniecznie - winę może ponosić zużyty elastyczny wężyk który kosztuje 68zł
2. W dieselu zaraz po wlaniu nowego oleju i odpaleniu silnika momentalnie jest czarny więc nie zgadzam się z tą teorią. Znacznie gorzej jest gdy mamy doczynienia z białym osadem na bagnecie.
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

wybacz - nie dodalem ze mowie tylko o benzyniakach, o dieslach sie nie wypowiadam bo nigdy nie mialem, nie chce gadac glupot :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W dieslu , po zgaszeniu się kontrolki i odczekaniu jeszcze ok 15 s silnik powinien zagadać od pierwszego strzało - oczywiście nie wtedy gdy mamy -20 czy -30 stopni i nie w tedy gdy mamy powyżej +10-12 stopni.
Ogólnie ujmując diesla lepiej kupować zimą
Zresztą czy bena czy diesel temperatury od 0 do -10 ;15 stopni bardzo mocno weryfikują wszystkie niedomagania silnika :mrgreen:
Dobrze jest się umówić z właścicielem na daną godzinę a podjechać do niego na 2 godziny przed czasem , że niby się było w tej okolicy :mrgreen:
Właściciel nie zdąży tuż przed naszym przyjazdem odpalić woza , żeby sobie trochę pochodził.
.
Po zagadaniu silnika sluchamy czy pukają popychacze zaworów a jeśli tak , to jak długo - przy zimnym silniku , przed kilka do 20 s mają prawo popukać ale potem już muszą być ciche.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ