Zakup escorta 1.8D 90r

Pytania i wątpliwości związane z zakupem Escorta, czyli na co należy zwrócić uwage, aby nie kupić skarbonki bez dna

Moderator: Moderatorzy

kamil15510

Zakup escorta 1.8D 90r

Post autor: kamil15510 »

Witam mam okazję kupić escorta mk5 1990r 1.8D (60km) przebieg 380 000 tys. za 1,5 tysiąca blacha jest ok silnik z tego co mówił facet też tylko do wymiany uszczelka pod klawiaturą bo się poci i dymi z tego powodu doradzi ktoś czy się opłaca i wgl ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil15510, z tymi rocznikami najważniejsza jest blacha. Tylko sprawdź newralgiczne punkty - podłużnice, progi... 1,8D to prosta konstrukcja i to jej zaleta - wada to potężna ospałość do której trzeba się przyzwyczaić. W mieście z dużym ruchem konsumpcja nie będzie zbyt zadowalająca - ja stojąc w korkach notuję szczytowo pod 8l/100km.... Natomiast w trasie i schodzę poniżej 5l/100km. Pocąca się pokrywa rozrządu to norma, nie ma co sie tym przejmować. Natomiast kopcenie to już jakiś mocniejszy objaw i trzeba by to sprawdzić. Cena jest rozsądna jak za takiego staruszka. Jesli okaże się że silnik ma dobrą kompresję to można to brać. Lepiej jednak spróbować testowo od odpalania zimnego silnika po np. całonocnym postoju.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kamil15510

Post autor: kamil15510 »

Yagr, Sprawdzić jak odpala po nocy będzie ciężko ponieważ prawdopodobnie zamienię swój obecny samochód na tego escorta dzieli nas około 150km więc zrobimy ją po połowie silnik będzie miał już gorący ;/ masz jakieś rady co do sprawdzenia takiego silnika ? nigdy nie miałem diesla więc nie zbyt wiem na co patrzeć i jak traktować to dymienie ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil15510, najlepiej by było zeby ktoś mieszkający bliżej ci to autko oblukał... skąd ten escort?
Teraz patrzę skąd jesteś i nie za bardzo w okolicach tych 150km od ciebie mamy jakichś aktywnych userów...
Możesz jednak sprawdzić kompresję, będzie trzeba podjechac do jakiegoś warsztatu i za ten pomiar zapłacić. A tak to trochę wróżenie z fusów - stan blacharki, wnętrza da się samemu szybko wyczaic ale już stan silnika gdy ci postawią auto zagrzane będzie ciężko. Oczywiście objawy nierównej pracy, dymienia, dziwnych dźwięków pod maską i z zawieszenia w czasie jazdy i dziwnego zachowania w czasie hamowania i pokonywania zakrętów powienien wzbudzić czujność ale nie oszukujmy się - 24-letni samochód na pewno nie będzie jak nowy.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 20:06 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Dobrze by było jakby zrobił kompresję na zimnym silniku. Jeśli słaba kompresja to nawet na małych mrozach ciężko zakręci albo wcale...
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Yagr, kompresję najlepiej sprawdza się na zimnym silniku,a co do kopcenia Mikosz, w zależności jaki kolor mają spaliny,biały,czarny lub błękitny....powinny być lekko szare.Miałem takiego z 92r,był ok.te silniki nie są zbyt żwawe,ale to mu nie przeszkadzało w ucieczce ze skrzyżowanie,a z tym spalaniem to Grzesiu przesadzasz,mnie po mieście nie brał więcej niż 6,5L/100,na trasie 4,8 L/100,pytanie jaką ma pompę wtryskową,Boscha czy Lukas.Z Lukasem odpalanie będziesz miał problematyczne,bo ona potrzebuje mocnych obrotów rozrusznika.Rozrusznik w 100% sprawny,aku też mocny.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

haha chyba pomyliłeś mnie z Yagroskim :mrgreen:
Resztę napisałeś dobrze ;-)
kamil15510

Post autor: kamil15510 »

Jutro umówiłem się z gościem więc dokonam oblędzin no sam silnik ma najechane 380 000 tysięcy wiec rewelacji podejrzewam nie będzie ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

driver98, ja mam 8km do pracy z czego większość stoję w korku, notuję tankowania i przebieg i zapewniam cię że nie przesadzam. Około 8 l wyszło mi szczytowo ale przy zwykłym jeżdzeniu w tych warunkach i tak ponad 7 bierze. Średnia z ponad 8 tysięcy km to 6,6l/100km. Pompa Lukas/CAV Rotodiesel
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kamil15510

Post autor: kamil15510 »

Yagr, a jak sprawdzić jaka jest pompa ? i ogólnie jej stan?
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Mikosz, sorki,nie z Yagrowskim tylko z kamil15510, Ha,Ha :mrgreen:

[ Dodano: Pią 07 Lis, 2014 ]
Yagr, Ja miałem pompe boscha nigdy nie spalił mi ponad 7 L
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja tam bym sobie odpuscil. jak nie masz pewnosci ze auto dobre (pewne zrodlo) to juz lepiej wziac 1.3 benzyne - odpali to to nawet z baterii od zegarka i pojedzie nawet na 3 cylindrach a jak sie zepsuje to za 200 zł kolejny silnik wstawiasz i jezdziesz i zawsze mozna dorwac wersje z gazem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Taki przebieg dla tego silnika to żaden problem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kamil15510

Post autor: kamil15510 »

To mówicie żeby zaryzykować i go wziąć ?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

kamil15510 pisze:To mówicie żeby zaryzykować i go wziąć ?
Nie, nie mówimy, że masz go wziąć. Mówimy, że masz sprawdzić. Od siebie dodam to, o czym koledzy wyżej pisali. Ten silnik jest dość "tępy" w zimowe poranki do odpalenia. Jeżeli nie będzie miał dobrej kompresji i porządnego akumulatora (porządny, to taki, że na samym rozruszniku rondo objedziesz) to będziesz miał problemy.
ODPOWIEDZ