Strona 1 z 2

[MK 4] problem z korkiem wlewu paliwa (zablokowany)

: 06 sty 2009, 19:57
autor: swirus71
Witam i wszystkiego najlepszego w nowym roku.

Mam problem jak w temacie - nie jest to raczej zamarznięty zamek - dzis przez pół dnia podgrzewałem okolice zamka "farelką" i nic to nie dało.

Objawy są następujące:
kluczyk wchodzi do zamka, obraca się normalnie bez większego oporu do pewnego momentu i potem się blokuje, przy czym nie mogę wyjąć korka (jest tylko jakby lekko obluzowany).

Nie chcę próbować "na chama" bo mam tylko 1 kluczyk (również do stacyjki).

Czy ma ktoś pomysł jak otworzyć wlew (muszę zatankować) - korek już w zasadzie spisałem na straty (choć fajnie byłoby go uratować)

Pozdrawiam
Wojtek

: 06 sty 2009, 20:10
autor: Jamszoł
Jesteś w takiej samej sytuacji jak miał nonam u siebie - jeden kluczyk i uparty korek wlewu paliwa.
To nie lud , tylko rdza.
Weź no jakąś strzykawkę i olej maszynowy , sylikon do pryskania uszczelek drzwiowych , czy olej wazelinowy - taki od maszyn do szycia i napuść do zamka i tak parę razy , lej za każdym razem wsadzaj kluczyk i przekręcaj do momentu blokady (parę razy) wyciąg klucz i znów wlewaj olej tak , żeby wypłynął na zewnątrz (trochę wypłukasz tą rdzę )
Po paru minutach korek powinien puścić .
Można by było po wyciągnięciu korka go naprawić ale Mati kupił nowy.

: 06 sty 2009, 20:13
autor: swirus71
Dzięki za szybki odzew... też już podejrzewałem, że nie lód (po 4 godzinach) podgrzewania farelką powinien był puścić... próbowałem dziś silikonem ale jest uparty... a jakiś sposób gdyby to zawiodło??

: 06 sty 2009, 20:15
autor: cidzej
ja bym przewiercil zamek i tyle

: 06 sty 2009, 20:25
autor: swirus71
wiesz Łukasz - też bym przewiercił ... gdyby to był diesel... w benzyniaku tak trochę strach wiercić...

: 06 sty 2009, 20:28
autor: leszek
swirus71 pisze:w benzyniaku tak trochę strach wiercić...
dobre wiertło i WOLNE !!! obroty wiartarki.

: 06 sty 2009, 20:36
autor: cidzej
po 1. to przeciez nie masz zalane pod korek, nie ??

po 2. benzyniak ma taką klapeczkę w tej "szyjce" do wlewania więc opiłki czy ewentualna iskra ni trafi do baku

po 3. według tego co wprowadziles na forum to masz mk4 1.6 diesla wiec masz w koncu diesla czy benzyne ?? :D

: 06 sty 2009, 20:37
autor: Rob
miałem to samo na CPN podczas tankowania . Zapłaciłem zepchołem samochód na bok i .... lu go WD-40 po pół godzinie mocowania i kręcenia korek zszedł z kluczyka :grin: bez problemów do dzisiaj . Proponuje cierpliwości :mrgreen:
mina gościa z CPN jak poszedłem zapłacic z korkiem i kluczykiem w ręku ... bezcenna :mrgreen:

: 06 sty 2009, 20:39
autor: Jamszoł
Musi puścić co drugie zapuszczenie olejku możesz zapuścić w zamek WD40 ale za każdym razem przelewaj , żeby wypłukiwało syfilis na zewnątrz.
No i co rusz majtaj w zamku kluczem , żeby ruszyć rdze.
Oczywicie dużo cierpliwości i nic na siłę

: 06 sty 2009, 21:04
autor: Yagr
WD40 w takiej sytuacji jest b. dobry! Preparat w dziurkę i rozruszaj. Dopiero po odblokowaniu korka, weź go do domu porządnie wyczyść z rdzy i syfu (ja w transicie nawet rozbierałem) i wtedy nasmaruj oliwa maszynową lub czymś takim ;)

: 06 sty 2009, 21:06
autor: Jamszoł
Jak się włamywałem Matiemu do wlewu paliwa to jak wlałem samo WD to kluczyk się zablokował na amen , bo trochę więcej na raz puściło i kluczyk stanoł w połowie .
Dlatego napisałem , żeby na zmianę WD i olejek .

: 06 sty 2009, 21:07
autor: swirus71
Łukasz: oprócz tego diesla co w profilu (który nawiasem mówiąc stoi u blacharza bo go ruda okropnie żarła) mam jeszcze drugiego MK 4 Cabrio XR3i na benzynie :D (tu możesz go zobaczyć MK 4 Cabrio XR3i ) i to w nim mam ten problemik...

A w profilu mam diesla bo był pierwszy i nie zmieniałem a nie ma miejsca na 2 samochody...

: 06 sty 2009, 21:09
autor: Jamszoł
Możesz go dopisać w opisach pod kreską.

: 07 sty 2009, 17:54
autor: swirus71
Problem rozwiązany... teraz jeżdżę bez korka... aaa

Skończyło się na wyrwaniu korka... niestety przy okazji uległ on "nieodwracalnej przemianie" czyli się rozsypał - nie do poskładania (ten trzyma się na plastiku który się połamał).
Zadzwoniłem więc do Multeximu dowiedzieć się cenę nowego... dobrze, że siedziałem :evil:
"zaśpiewali" za sam korek 90 zetek a komplet z wkładką i kluczykiem... 270 zeta :shock:

Zapytałem więc w googlach i znalazłem za 55 komplet z kluczykiem... :mrgreen: wkrótce do mnie przyjedzie, a na razie zalałem 20 litrów wachy i zakleiłem wlew folią...

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

: 07 sty 2009, 22:50
autor: Pexu
Kolego, a nie lepiej na stacji benzynowej za 5 PLN kupić korek zamiast folią zalepiać? Bezpieczniej zawsze. Pozdrawiam!