Strona 2 z 2

: 07 sty 2016, 17:48
autor: Jamszoł
Jaszczur pisze:Zależy jaki przekaźnik przy jakim prądzie płynącym przez styki...
Typowy samochodowy będzie żył długo i szczęśliwie z takimi ledami przy takim napięciu zasilającym cewkę.
Zauważ , że kolega już pisał wcześniej , że przekaźnik wyje - wątpię , żeby długo popracował

: 07 sty 2016, 18:00
autor: Jaszczur
Jamszoł pisze:przekaźnik wyje
Jeśli podpiął się przez przypadek nie pod kontrolkę ładowania, tylko pod wyjście cewki alternatora, używane w innych wersjach silnikowych do pobierania sygnału na obrotomierz (inaczej mówiąc zasila przekaźnik napięciem przemiennym), to nic dziwnego że przekaźnik wydaje z siebie dźwięki.
To by mogło tłumaczyć przy okazji takie słabe napięcie przy pomiarze.

: 07 sty 2016, 23:23
autor: WieSiu
Jaszczur, taki alternator z 3 pinowym złączem i jeszcze dodatkowym 4 pinem to mam windstarze, mówił mi gość od alternatorow że służy to do kontroli ładowania przez komputer a być może też do regulacji (to już ją sobie dopowiedzialem)

: 08 sty 2016, 00:36
autor: Jaszczur
To moze jakies ostatnie wypusty mdo mk2 mialy tez takie alternatory. Mniejsza z tym, ja na mdo sie nie znam :P

: 08 sty 2016, 09:18
autor: driver98
Jaszczur, Zdjęcie wziołem poglądowe,altek taki jak ty wstawiłeś :razz:

[ Dodano: Pią 08 Sty, 2016 ]
A zasilanie wyciągłem z tego wyjścia obok trójpinu.

: 08 sty 2016, 13:26
autor: Jaszczur
Czyli najprawdopodobniej podpiąłeś się pod cewkę alternatora.

: 08 sty 2016, 18:46
autor: driver98
Jaszczur, acha,czyli napięcie zmienne!?

: 09 sty 2016, 00:24
autor: Jaszczur
No.

: 09 sty 2016, 09:33
autor: driver98
Jaszczur, A gdyby go sprostować mostkiem gretza,dobrać odpowiedni przekaźnik...co ty na to?!

: 09 sty 2016, 10:58
autor: Jaszczur
Mostkiem nie - wystarczy jedna dioda prostownicza i kondensator, tak koło 220-470 uF ;)

Podłączasz anodę diody do wyjścia alternatora, z katody pobierasz napięcie do przekaźnika. Do katody i masy podpinasz kondensator - plus do katody, minus do masy auta. Tyle.

: 09 sty 2016, 11:42
autor: driver98
Jaszczur, Tak też myślałem,że wystarczy półfalowe prostowanie.Dzięki za podpowiedź.
Zarobiłeś pivko :grin:

: 09 sty 2016, 11:48
autor: kupiec
Jaszczur, nie wiem o czym piszesz ale fajnie i fachowo to brzmi :d
i tez pifko dostaniesz :D

: 09 sty 2016, 23:19
autor: leon167
A ja znalazłem taki temacik

Kod: Zaznacz cały

http://www.fordescort.org/content/view/252/45/
i jest opis odnośnie świateł włączanych automatycznie oraz jak to zrobić by się włączały po uruchomieniu silnika i wzroście napięcia
Ponieważ każde dokładane światła led bardziej szpecą a poza tym podłączone pod akumulator swieciły jeszcze czasem z 15 min nim napięcie spadło na tyle , więc we focusie uruchomiłem wersję skandynawską i takową uruchamiam w escorcie. Wstawienie przekaźnika do skrzynki w pole R20 już mi daje przednie światła włączone po przekręceniu stacyjki (w focusie świecą z mocą ok 70% ale tam jest kabel oporowy) teraz mam jeszcze przekaźnik sterowany napięciem wraz regulacją i regulacją zwłoki i jego użyję w miejsce R20 by swiatła przednie zapaliły się po przekroczeniu ustawionego napięcia

[ Dodano: Nie 10 Sty, 2016 ]
Dziś byłem podłączać światła dzienne ale mam problem bo R 20 ma tylko doprowadzone wejście i wyjście na światła mijania ale brak mu sterowania przekaźnikiem w mojej wersji
Mierząc wyjścia oba idą na prawą wtyczkę i we wtyczce mam puste pola czyli nie miało to prawa zadziałać ze zwiernym przekaźnikiem sterowanym napięciem
Oczywiście w wolnym czasie uzupełnię prąd po stacyjce i masę na sterowanie w R20 i to już powinno u mnie działać
Przejrzę schematy więc może i zrobię to tak jak fabryka przykazała :evil:

Re: dzienne ledy przez przekaźnik

: 21 paź 2016, 23:45
autor: Matika
Ja jednak lubię oryginalne światła w danym modelu. [url=http://www.preprim...pl]elektryk Ostróda[/url]

Re: dzienne ledy przez przekaźnik

: 22 paź 2016, 15:24
autor: Yagr
Matika pisze:Ja jednak lubię oryginalne światła w danym modelu.
Wersja skandynawska o której pisze leon to własnie oryginalne światła. A co kto lubi to juz jego wyłączna sprawa ;) A ja nie lubię reklam, nawet w podpisie, o ile nie jest to uzgodnione z adminem ;)