dzienne ledy przez przekaźnik

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jaszczur pisze:Zależy jaki przekaźnik przy jakim prądzie płynącym przez styki...
Typowy samochodowy będzie żył długo i szczęśliwie z takimi ledami przy takim napięciu zasilającym cewkę.
Zauważ , że kolega już pisał wcześniej , że przekaźnik wyje - wątpię , żeby długo popracował
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Jamszoł pisze:przekaźnik wyje
Jeśli podpiął się przez przypadek nie pod kontrolkę ładowania, tylko pod wyjście cewki alternatora, używane w innych wersjach silnikowych do pobierania sygnału na obrotomierz (inaczej mówiąc zasila przekaźnik napięciem przemiennym), to nic dziwnego że przekaźnik wydaje z siebie dźwięki.
To by mogło tłumaczyć przy okazji takie słabe napięcie przy pomiarze.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jaszczur, taki alternator z 3 pinowym złączem i jeszcze dodatkowym 4 pinem to mam windstarze, mówił mi gość od alternatorow że służy to do kontroli ładowania przez komputer a być może też do regulacji (to już ją sobie dopowiedzialem)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

To moze jakies ostatnie wypusty mdo mk2 mialy tez takie alternatory. Mniejsza z tym, ja na mdo sie nie znam :P
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Jaszczur, Zdjęcie wziołem poglądowe,altek taki jak ty wstawiłeś :razz:

[ Dodano: Pią 08 Sty, 2016 ]
A zasilanie wyciągłem z tego wyjścia obok trójpinu.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Czyli najprawdopodobniej podpiąłeś się pod cewkę alternatora.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Jaszczur, acha,czyli napięcie zmienne!?
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

No.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Jaszczur, A gdyby go sprostować mostkiem gretza,dobrać odpowiedni przekaźnik...co ty na to?!
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Mostkiem nie - wystarczy jedna dioda prostownicza i kondensator, tak koło 220-470 uF ;)

Podłączasz anodę diody do wyjścia alternatora, z katody pobierasz napięcie do przekaźnika. Do katody i masy podpinasz kondensator - plus do katody, minus do masy auta. Tyle.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Jaszczur, Tak też myślałem,że wystarczy półfalowe prostowanie.Dzięki za podpowiedź.
Zarobiłeś pivko :grin:
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jaszczur, nie wiem o czym piszesz ale fajnie i fachowo to brzmi :d
i tez pifko dostaniesz :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

A ja znalazłem taki temacik

Kod: Zaznacz cały

http://www.fordescort.org/content/view/252/45/
i jest opis odnośnie świateł włączanych automatycznie oraz jak to zrobić by się włączały po uruchomieniu silnika i wzroście napięcia
Ponieważ każde dokładane światła led bardziej szpecą a poza tym podłączone pod akumulator swieciły jeszcze czasem z 15 min nim napięcie spadło na tyle , więc we focusie uruchomiłem wersję skandynawską i takową uruchamiam w escorcie. Wstawienie przekaźnika do skrzynki w pole R20 już mi daje przednie światła włączone po przekręceniu stacyjki (w focusie świecą z mocą ok 70% ale tam jest kabel oporowy) teraz mam jeszcze przekaźnik sterowany napięciem wraz regulacją i regulacją zwłoki i jego użyję w miejsce R20 by swiatła przednie zapaliły się po przekroczeniu ustawionego napięcia

[ Dodano: Nie 10 Sty, 2016 ]
Dziś byłem podłączać światła dzienne ale mam problem bo R 20 ma tylko doprowadzone wejście i wyjście na światła mijania ale brak mu sterowania przekaźnikiem w mojej wersji
Mierząc wyjścia oba idą na prawą wtyczkę i we wtyczce mam puste pola czyli nie miało to prawa zadziałać ze zwiernym przekaźnikiem sterowanym napięciem
Oczywiście w wolnym czasie uzupełnię prąd po stacyjce i masę na sterowanie w R20 i to już powinno u mnie działać
Przejrzę schematy więc może i zrobię to tak jak fabryka przykazała :evil:
Matika
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2016, 23:36
Pojemność: 1600
Rocznik: 2006
Generacja: MK3
Nadwozie: Hatchback

Re: dzienne ledy przez przekaźnik

Post autor: Matika »

Ja jednak lubię oryginalne światła w danym modelu. [url=http://www.preprim...pl]elektryk Ostróda[/url]
Ostatnio zmieniony 06 gru 2016, 12:33 przez Matika, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: dzienne ledy przez przekaźnik

Post autor: Yagr »

Matika pisze:Ja jednak lubię oryginalne światła w danym modelu.
Wersja skandynawska o której pisze leon to własnie oryginalne światła. A co kto lubi to juz jego wyłączna sprawa ;) A ja nie lubię reklam, nawet w podpisie, o ile nie jest to uzgodnione z adminem ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ