dzienne ledy przez przekaźnik

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 20927
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 07 sty 2016, 17:48

Jaszczur pisze:Zależy jaki przekaźnik przy jakim prądzie płynącym przez styki...
Typowy samochodowy będzie żył długo i szczęśliwie z takimi ledami przy takim napięciu zasilającym cewkę.

Zauważ , że kolega już pisał wcześniej , że przekaźnik wyje - wątpię , żeby długo popracował
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postautor: Jaszczur » 07 sty 2016, 18:00

Jamszoł pisze:przekaźnik wyje


Jeśli podpiął się przez przypadek nie pod kontrolkę ładowania, tylko pod wyjście cewki alternatora, używane w innych wersjach silnikowych do pobierania sygnału na obrotomierz (inaczej mówiąc zasila przekaźnik napięciem przemiennym), to nic dziwnego że przekaźnik wydaje z siebie dźwięki.
To by mogło tłumaczyć przy okazji takie słabe napięcie przy pomiarze.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 19450
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontaktowanie:

Postautor: WieSiu » 07 sty 2016, 23:23

Jaszczur, taki alternator z 3 pinowym złączem i jeszcze dodatkowym 4 pinem to mam windstarze, mówił mi gość od alternatorow że służy to do kontroli ładowania przez komputer a być może też do regulacji (to już ją sobie dopowiedzialem)
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postautor: Jaszczur » 08 sty 2016, 00:36

To moze jakies ostatnie wypusty mdo mk2 mialy tez takie alternatory. Mniejsza z tym, ja na mdo sie nie znam :P
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1406
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Postautor: driver98 » 08 sty 2016, 09:18

Jaszczur, Zdjęcie wziołem poglądowe,altek taki jak ty wstawiłeś :razz:

[ Dodano: Pią 08 Sty, 2016 ]
A zasilanie wyciągłem z tego wyjścia obok trójpinu.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postautor: Jaszczur » 08 sty 2016, 13:26

Czyli najprawdopodobniej podpiąłeś się pod cewkę alternatora.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1406
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Postautor: driver98 » 08 sty 2016, 18:46

Jaszczur, acha,czyli napięcie zmienne!?
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postautor: Jaszczur » 09 sty 2016, 00:24

No.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1406
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Postautor: driver98 » 09 sty 2016, 09:33

Jaszczur, A gdyby go sprostować mostkiem gretza,dobrać odpowiedni przekaźnik...co ty na to?!
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postautor: Jaszczur » 09 sty 2016, 10:58

Mostkiem nie - wystarczy jedna dioda prostownicza i kondensator, tak koło 220-470 uF ;)

Podłączasz anodę diody do wyjścia alternatora, z katody pobierasz napięcie do przekaźnika. Do katody i masy podpinasz kondensator - plus do katody, minus do masy auta. Tyle.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1406
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Postautor: driver98 » 09 sty 2016, 11:42

Jaszczur, Tak też myślałem,że wystarczy półfalowe prostowanie.Dzięki za podpowiedź.
Zarobiłeś pivko :grin:
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10281
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontaktowanie:

Postautor: kupiec » 09 sty 2016, 11:48

Jaszczur, nie wiem o czym piszesz ale fajnie i fachowo to brzmi :d
i tez pifko dostaniesz :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 157
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Postautor: leon167 » 09 sty 2016, 23:19

A ja znalazłem taki temacik

Kod: Zaznacz cały

http://www.fordescort.org/content/view/252/45/

i jest opis odnośnie świateł włączanych automatycznie oraz jak to zrobić by się włączały po uruchomieniu silnika i wzroście napięcia
Ponieważ każde dokładane światła led bardziej szpecą a poza tym podłączone pod akumulator swieciły jeszcze czasem z 15 min nim napięcie spadło na tyle , więc we focusie uruchomiłem wersję skandynawską i takową uruchamiam w escorcie. Wstawienie przekaźnika do skrzynki w pole R20 już mi daje przednie światła włączone po przekręceniu stacyjki (w focusie świecą z mocą ok 70% ale tam jest kabel oporowy) teraz mam jeszcze przekaźnik sterowany napięciem wraz regulacją i regulacją zwłoki i jego użyję w miejsce R20 by swiatła przednie zapaliły się po przekroczeniu ustawionego napięcia

[ Dodano: Nie 10 Sty, 2016 ]
Dziś byłem podłączać światła dzienne ale mam problem bo R 20 ma tylko doprowadzone wejście i wyjście na światła mijania ale brak mu sterowania przekaźnikiem w mojej wersji
Mierząc wyjścia oba idą na prawą wtyczkę i we wtyczce mam puste pola czyli nie miało to prawa zadziałać ze zwiernym przekaźnikiem sterowanym napięciem
Oczywiście w wolnym czasie uzupełnię prąd po stacyjce i masę na sterowanie w R20 i to już powinno u mnie działać
Przejrzę schematy więc może i zrobię to tak jak fabryka przykazała :evil:
Matika
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2016, 23:36
Pojemność: 1600
Rocznik: 2006
Generacja: MK3
Nadwozie: Hatchback
Kontaktowanie:

Re: dzienne ledy przez przekaźnik

Postautor: Matika » 21 paź 2016, 23:45

Ja jednak lubię oryginalne światła w danym modelu. elektryk Ostróda
Ostatnio zmieniony 06 gru 2016, 12:33 przez Matika, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12540
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontaktowanie:

Re: dzienne ledy przez przekaźnik

Postautor: Yagr » 22 paź 2016, 15:24

Matika pisze:Ja jednak lubię oryginalne światła w danym modelu.

Wersja skandynawska o której pisze leon to własnie oryginalne światła. A co kto lubi to juz jego wyłączna sprawa ;) A ja nie lubię reklam, nawet w podpisie, o ile nie jest to uzgodnione z adminem ;)
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Wróć do „Elektryka i oświetlenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość