Escort mk4 1.6 66kW swap

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, co za różnica w którym mk łączysz N7A ze skrzynią z TD? ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

nie widzę problemu :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no ale w mk4 chyba juz tak latwo nie jest, bo tam w IB5 raczej sa inne polosie, a przeciez MTX z TD wystepowal tylko w pozniejszych modelach, wiec czesci plug&play do mk4 nie ma.

Z tego co wiem,to niektorzy ujeżdzaja zwykle skrzynie IB5 z RSem i jakos daja rade (moze nie pałują non stop auta to wtedy to jakos wytrzymuje), a inni szukaja skrzyni z RST MK4
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

IB5 bez problemu będzie działać z RSem, i nic jej nie będzie nawet przy pałowaniu. IB5 poddaje się dopiero przy uturbionych silnikach z Nm powyżej 300, i to przeważnie na 3 biegu. A do tego RS nie dorasta jakby nie patrząc.
Ja na miejscu kolegi nie szedłbym w stronę MTX - nie ma sensownego uzasadnienia by iść w stronę tej skrzyni. Ewentualnie mocniejsze sprzęgło może tu być jakimś argumentem - ale i do IB5 można zapodać spieka, albo zwykłą tarczę obić kevlarem i zapomnieć o tej kwestii.
Z IB5 w mk4 odpada wiele problemów - np. dopasowanie wybieraka, półosi, czy łap skrzyni. Pozostanie tylko kwestia zawieszenia silnika od strony pasażera, ale to już jest znacznie mniejszy problem, jeśli w ogóle.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Więc nie pozostaje nic innego jak zakładać RSa i cieszyć się jazda myślę za bardzo przyjemna w tak lekkiej budzie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Post autor: baczek06 »

Zgadzam się z powyższymi komentarzami i na obecną chwilę pozostanę przy skrzyni IB5, kwestie lepszego sprzęgła przemyśle, jest to rozsądne rozwiązanie zwłaszcza teraz. Co tu więcej? podzielę się informacjami po pierwszej jeździe w sierpniu.

[ Dodano: Wto 26 Lip, 2016 ]
orientujecie się czy oryginalna obudowa filtra powietrza od RS spasuje w komorze silnika? (stożki są mało interesującym rozwiązaniem, kręciły mnie gdy miałem 20lat :lol: )
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Szukaj zdjęć u Angoli, oni mają często połączone rs z mk4
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Post autor: baczek06 »

znalazłem obudowę od RST więc po problemie, do tego filtr i bedzie :grin:
Awatar użytkownika
Kleszczak
Posty: 1440
Rejestracja: 24 lut 2015, 07:10
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Pojemność: 2000
Rocznik: 1993
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Kleszczak »

5 biegowa skrzynia do mk4 podejdzie ci na styk. Zostanie ci 1-2 cm luzu między skrzynią a podłużnicą. Jeżeli włożysz silnik z RSa licz się z tym że musisz mu wycinać dziurę w masce ew. dobrze go opuścić.
ib5 spokojnie wystarczy, dołożysz koło zamachowe z CVH i będziesz miał lżejsze od ib5
Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Post autor: baczek06 »

tylko czy ta różnica wagi będzie aż tak odczuwalna? :???:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bardzo odczuwalne jest każde 100kg
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu pisze:Bardzo odczuwalne jest każde 100kg
jak widać na przykładzie "kreski" S3ciora i WieSia gdy ten ostatni miał jaro na pokładzie i gdy nie miał :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

to Jaro waży 100 kg :shock:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

Jamszoł pisze:to Jaro waży 100 kg :shock:
Z browarami które wypił i karczkami które zjadł to możliwe ;)
Pamiętajcie, że Secior odelżył swojego - wszystko powyciągał i miał 5L paliwa ;)
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

o dziurze w klapie nic nie wspomiales a to tez pare kilo :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ