Escort mk4 1.6 66kW swap

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Escort mk4 1.6 66kW swap

Post autor: baczek06 »

Witam
Obecnie zastanawiam się nad wymianą lub regeneracją obecnego silnika,
silnik wymaga kapitalnego remontu więc przez myśl przeszlo mi aby go zamienić i wsadzić coś większego o większej mocy, (na rs2000 mnie nie stać)
poszukuje informacji jaki silnik jestem w stanie do niego wsadzić? Samochód jest w wersji Cabrio z 89r.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

baczek06, wszystko zależy na jaki rozmiar przeróbek jestes przygotowany - jaki masz tam obecnie system zasilanie?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

W zasadzie kazdy ,tylko ty musisz zdecydowac jaki chcesz.
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

baczek06, też witamy Cię serdecznie :twisted:
W opisie masz silnik 2 litrowy o mocy a w temacie 1,6
W końcu co na co chcesz zmieniać ? :razz:
A jaki silnik na swap ?
Mają tu koledzy i 2,0 od Mondeo , mają tez i VR 6
Musisz sie zdecydować co byś tam chciał i na ile Cie stać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Post autor: baczek06 »

Jamszoł w opisie zaistniał błąd który został już poprawiony. Aktualnie zbieram informacje co jestem w stanie do niego wsadzić. Mianowicie silnik który nie będzie wymagał większych przeróbek mocowań jak i skrzynia. Bardziej interesuje mnie coś około 2.0 i mocy dochodzącej do 150KM.
cenowo jestem w stanie w sam silnik + skrzynia + ewentualne przeróbki wiązki elektrycznej, układu paliwowego, hamulcowego wsadzić około 3 do 4tys.
Yagr co masz na myśli mówiąc system zasilania?
Wszystkie przeróbki chce przeprowadzić na własną ręke, Projekt od zera do bohatera więc koszty robocizny praktycznie odpadają.
Sądzicie iż jest to realne?
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Ma na mysli czy bena czy ropa, a w takiej cenie to juz pchaj sie w N7A starczy Ci jesli naprawde chcesz tyle przeznaczyc na to ,..... a co do ingerencji w łapy itp. to zawsze cos musi sie zmienic.
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

iglaxr3i, raczej chodziło mi czy to monowtrysk, gaźnik czy wtrysk mechaniczny a może nawet EFI... ? Tak czy siak wstawiając 1,6 8v EFI (LJF) rozrusznik, alternator i nawet wydech powinien pasować stary, skrzynia też - jedynie elektryka będzie wymagała dołożenia tego wszystkiego co weszło w Mk5 od kompa z nowego silnika zaczynając.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

pchnij escort na złom - dostaniesz 600 zł, dostaniesz zwrot za niewykorzystaną polisę oc - pewnie z 200-300 zł. dorzuć 4 tyś zl które masz na swap i masz coś młodszego w cenie ok 5 tys zł niż escort. za 5 tyś coś znajdziesz.
Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Post autor: baczek06 »

więc tak. benzyna na wtrysku mechanicznym K-Jet.
jk1978 facet ty to masz łep... :shock: że ja jeszcze na to nie wpadłem. NORMALNIE REWELKA!!! to można już zamykać temat tak??? z takimi pomysłami idż na stragan a nie tu!
iglaxr3i no tak, samo oznaczenie rs samo mówi za siebie, jeśli znajde silnik w przystępnej cenie czemu nie, narazie tyle szczęścia nie miałem :-|
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

baczek06, skoro chcesz więcej niż 1,6 to musisz się liczyć z odrobinę wiekszym zakresem prac - najprościej - znajdź całego zgnitego RS2000, odkup go i przełóż wszystko co potrzebne do twojej maszyny. Tak robił WieSIu ale on to robił w obrębie Mk5/7... W twoim przypadku może dojśc parę innych rzeczy o których nie wiemy bo Mk4 to jednak konstrukcja wcześniejsza. ,
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Post autor: baczek06 »

Właśnie wstępnie się dogadałem względem zakupu silnika rs2000 z czałym osprzętem: instalacja, skrzynia, pół osie, przeguby. Raz się żyje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

baczek06 pisze:więc tak. benzyna na wtrysku mechanicznym K-Jet.
jk1978 facet ty to masz łep... :shock: że ja jeszcze na to nie wpadłem. NORMALNIE REWELKA!!! to można już zamykać temat tak??? z takimi pomysłami idż na stragan a nie tu!
Reanimowalem juz niejednego trupa, niejeden tu mial plany wywalone w kosmos - wiele prac bylo na polmetku conajmniej i efekt taki ze auta juz sa na zlomie bo nowsze auto zawrocilo w glowie. Zycze ci bys zrobil swap marzen - jak go skonczysz to zastanow sie czy warte bylo to czasu i pieniedzy. Wiesz ilu tu jest uzytkownikow co maja escorty 5-7 lat i dluzej? - niewielu. Dzis escort to auto ktore wymaga niemalego nakladu gotowki i nie ma kalkulacj napraw - taka jest niestety prawda. Secior tu robil swapa ale on i auto mlodsze i jakies pojecie mial wiec wiedzial na co sie porywal. Gdybys robil swapa na vr6 to bym stwierdzil ze robisz bo chcesz pojezdzic potem ladnych pare latek. Tak jak napisalem za 5 tys cos o mocy ktorej oczekujesz spokojnie znajdziesz. Byly calkiem niedawno osoby typu sewereyn, byl konus, byl maly, byl tomex - naprawde duzo mozna by wyliczac. Oni wpakowali worek pieniedzy i efekt taki ze juz escortow nie maja - escorty ich przewaznie poszly do kasacji a naprawde bylo grubo. Przelicz naprawde to co chcesz osiagnac i czy nie lepiej spozytkowac ta kase na cos co juz jezdzi. Kupiles rs2000 - super wybor ale czy jestes swiadom ile cie czeka pracy by to zamontowac w swojej budzie? Praktycznie tylko buda sie nie zmieni. Tak czy owak - powodzenia bo pracy co niemiara
Ostatnio zmieniony 22 lis 2015, 19:35 przez jk1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

zeby reanimowac escorta to albo trza byc bogatym albo glupim :D
osobiscie bym wlozyl 1.6 8V bo to bedzie najprostsze :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jk1978 pisze: Secior tu robil swapa ale on i auto mlodsze i jakies pojecie mial wiec wiedzial na co sie porywal.
baczek06 pisze:Wszystkie przeróbki chce przeprowadzić na własną ręke, Projekt od zera do bohatera więc koszty robocizny praktycznie odpadają.
jk1978, wynika z wypowiedzi kolegi , że potrafi to zrobić
A Ty go posądzasz od razu , że nie potrafi
Już kilka razy zauważyłem , że odradzasz ludziom prac przy Esie
Chce ? to robi :razz:
Utopi kase ? - to jego kasa :razz:
Grunt to to , że ma ochote i mozliwości
Ja - mimo , że nie jestem zwolennikiem starych autek - będę trzymał kciuki
A jak będę potrafił coś podpowiedzieć to podpowiem :razz:
baczek06, jak by cóś to na bieżąco ze swapem jest kolega S3ci0r
Nie dawno swapował swojego z silnikiem 2,0 od Mondeo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
baczek06
Posty: 23
Rejestracja: 22 lis 2015, 12:56
Lokalizacja: Kąty

Post autor: baczek06 »

rozjaśnie dla tych co ciągle na nie, zakładam cztery lata pracy na ten samochód, rodzina pamiątka, więcej się nie uzewnętrznie, bo po co. Nie spieszy mi się nigdzie, aktualnie reanimuje zawieszenie, zbieram informacje na temat dobrego serca do niego. Potrzebne informacje uzyskałem, prace przy silniku będe przeprowadzał około wakacji, (ciepło i długi urlop :mrgreen: ) w razie jakichkolwiek pytań już wiem gdzie się kierować. Dzięki za pomoc koledzy.
ODPOWIEDZ