Wymiana wszystkich płynów

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

jarekezg pisze:możesz mieszać tylko te same oleje
To nie jest prawda. ;) Nawet tu na forum był puszczony w obieg dokument o olejach, w którym zalecano przechodzenie z gorszego oleju na lepszy, i tam było napisane że można mieszać oleje.
Poza tym jak wymieniasz olej w silniku, to już sama ta operacja miesza oleje - przecież chyba nie myślisz że podczas wymiany ścieka wszystko? ;)

Poza tym semi to przecież baza mineralna + syntetyk, więc dolewając minerala zmieniasz tylko proporcje.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

MinisterQ, ale zostaje Ci niewiele- ja jednak nie polecam mieszania
zresztą... myślisz że po co przy przechodzeniu na lepszy najlepiej dość szybko zrobić kolejną wymiane i dopiero potem znów "normalnie"
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Żeby wypłukać ewentualny nagar. Już nie cuduj. ;)
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Wymieniłem cały na 10w40. Po 1 km jeszcze silnik żyje :)
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Jastrzab_1_8D_92, dobra robota, oby nic się nieszczęśliwego nie stało :one:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

S3ci0r, zrobi się składkę na nowy silniczek :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zawsze mozesz deczko zagescic motodoktorem :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jarekezg pisze:mineral z mineralem, semi z semi, syntetyk z syntetykiem
testowalem mieszanie, nic sie nie stalo. Takze spokojnie mozna mieszac semi z mineralem. Przejezdzilem na takiej mieszance kilka tysiecy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
luckyboy

Post autor: luckyboy »

Wszystkie oleje są ze sobą mieszalne jeżeli spełniają przynajmniej normę API SH - ona to gwarantuje. Po drugie gdyby silniki miały się wypłukiwać, to do takiego przypadku dochodziłoby także po zmianie oleju z syntetycznego na olej mineralny - wiele takich olejów posiada współczynnik TBN (który świadczy o zdolności oleju do mycia-czyszczyenia) większy niż wiele fullsyntetyków, szczególnie tych stworzonych do DPF. Ze względu na produkty spalania jakimi są popioły, olej do DPF mają zaniżoną ilość substancji czyszczących.

Tu jeszcze ciekawostka: w latach 80" Mercedesy robiły miliony kilometrów na zwykłych olejach mineralnych, a dzisiaj pomimo olejów syntetycznych takie przebiegi są dla silników nieosiągalne - winą jest też olej. Powodem takiego stanu rzeczy jest ekologia. Otóż w czasach kiedy jeszcze nie stosowało się katalizatorów, był dodawany w dużej ilości do oleju dodatek zapewniający świetną smarność oleju. Wraz z ograniczeniami emisji spalin każdy nowy olej o wyższej klasie, miał go coraz mniej.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

luckyboy pisze:był dodawany w dużej ilości do oleju dodatek zapewniający świetną smarność oleju
Ciekawe czy to można kupić jako osobny produkt, i ile by to było warte...
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
luckyboy

Post autor: luckyboy »

MinisterQ pisze:
luckyboy pisze:był dodawany w dużej ilości do oleju dodatek zapewniający świetną smarność oleju
Ciekawe czy to można kupić jako osobny produkt, i ile by to było warte...
Trudno mi powiedzieć - nie wiem, ale z tego co pamiętam to właśnie sugerowano wlewać olej o jakości nie wyższej niż zalecenia prodecenta, gdyż w tych gorszych olejach jest tego dodatku więcej. W handlu mało już jest dostępnych olejów klasy SG/CD :/ Ja dlatego wlewam olej lekkobieżny 10W-40, bo zwykły mineralny nie da rady w siarczyste mrozy.
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

MinisterQ pisze: . Jak się martwisz o silnik, to zalej go olejem Valvoline maxlife 10w40 - on ma dodatki uszczelniające...
Ja właśnie taki zalałem i nie narzekam :)
Jastrzab_1_8D_92 pisze:Wszystko fajnie tylko że ja mam z 400 tys na silniku i bierze olej,
No mój też ma w tych granicach przejechane, albo 337tys, albo 447tyś albo 557tyś ( ale to już chyba za dużo :P ), sądząc po zużyciu elementów wnętrza to musi mieć mniej więcej taki przebieg. W dodatku mechanik przy zmianie rozrządu powiedział że pompa wtryskowa jest już rozje****, w sumie się nie dziwię po takim przebiegu.

Dobrze zrobiłeś, że dałeś mu 10W40 :)
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

luckyboy pisze:W handlu mało już jest dostępnych olejów klasy SG/CD :/
Ja ostatnio znalazłem coś takiego:
http://www.motoplatforma.com/index.php? ... yntetyczny
Mannol 10w40, SG/CD - tak sobie myślę czy by może z nim nie spróbować po remoncie ;)
Bardzo tani...
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

MinisterQ, chcesz dobry olej, ktory w razie czego nie bedziesz musial szukac potem niewiadomo gdzie po sklepach na ewentualne dolewki ?? kup ELF Competition STI TURBO DIESEL 10W40....

... ale jak ci naprawde zalezy na silniku to poszukaj ktoregos z tych olei:

http://allegro.pl/quaker-state-10w40-10 ... 27985.html

lub

http://moto.allegro.pl/midland-avanza-1 ... 06268.html
(to jest europejski odpowiednik wyżej wymienionego)

lub w ostatecznosci
http://moto.allegro.pl/petro-canada-sup ... 84178.html

nie pożałujesz ... te motule valvoliny to mrzonki przy nich :D
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody ... 1,383.html i jest Polski więc pewnie niedobry, bo za oceanem amerykańscy naukowcy to dolewają tajne składniki i auto może zrobić 10 milionów kilometrów na silniku. A poważnie ... moim zdaniem ten olej jest niczego sobie i nie dlatego ze jest tani , ale dlatego spełnia normy (niekiedy) wyższe niż droższe oleje, a tego chyba nie piszą od tak na opakowaniu. Każdy ma swoje upodobania..., dla mnie olej ma smarować ..., a jak smaruje jest napisane na opakowaniu, bo nie mam w domu laboratorium żeby to sprawdzić, a tym bardziej szukać w oleju kosmicznej technologii. Każdy tez ma znajomego "pana Rysia", który twierdzi ze na takim oleju to zatrze się silnik , a na tym to 100 lat najlepiej bez wymiany...

Jastrząb
ODPOWIEDZ