[MKVI] Ubywa płynu chłodniczego

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kupiec, robiłem tak kilka razy i nie ma problemu - trzeba tylko na kable i wtyczki uważać ale przecież nie walisz karcherem w ciemno tylko patrzysz gdzie myjesz ;) Poza tym tak jak MinisterQ napisał - masz ropola, on sie wody nie boi ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Jeżeli masz możliwość Kupiec, kup jakiś środek do mycia silników ( ja miałem 2 butelki akry ), oblałem nim silnik, odczekałem chwilę, podłączyłem węża ogrodowego i ogień na zimny silnik oczywiście, jedynie to starałem się nie lać po alternatorze :). Silnik nie do poznania po tej kąpieli ( nie był ożygany tylko zwyczajnie troszkę brudny ).
KamiLub

Post autor: KamiLub »

Wtrącę się nieco w temat - otóż wczoraj zauważyłem, że zostawiam mokry ślad za samochodem. Pomyślałem, że może kapie mi z maglownicy, bo zanosi się na wymianę, ale dziś zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, a tam susza... Na próbę nalałem wody i praktycznie od razu zobaczyłem kałużę pod samochodem, przy prawym kole. Pierwsza myśl - pompa. No to odkręciłem koło i nadkole, żeby się tam dobrać i okazało się, że wyciek jest gdzie indziej. Cieknie gdzieś z tyłu bloku, powyżej filtra oleju. Macie pomysł, co to może być i jak się tam dostać? Wolę zapytać, niż pochopnie, na ślepo rozkręcać pół osprzętu silnika. Nie ma oznak przedostawania się płynu chłodniczego do oleju.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wywaliło może wygniło brok
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

a ja widze ze jest lpg to pewnie trojnik wpiety w maly obieg wody ,najprawdopodobniej sa trojniki plastikowe wiec mogl sie ktorys ukruszyc ewentulanie przewod pekł od wody do reduktora lpg
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Reduktor w 99 % Escortów zakładany jest po lewej stronie komory silnikowej - gdzieś koło pompy hamulcowej
Trójnik za silnikiem - nad obudową sprzęgła
Kolega pisał , że po prawej stronie miał wyciek - nawet ściągał prawe koło i zagladał w kierunku pompy wody
Nie wydaje mi się , żeby to było coś związane z LPG.
Jedyna rada na to - wejść w kanał i dokładnie sprawdzić

Może być jeszcze walniety wąż co idzie z nagrzewnicy
Ale to też tylko gdybanie
Nie jestem wyrocznią i mogę się mylić :mrgreen:
Kanał lub podnośnik + dobra lampa się kłania
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gicor

Post autor: gicor »

Witam.wczoraj wieczorem sprawdzałem płyn chłodzacy i poziom był prawie minimum :sad: (płyn dolewany do maxa około 2 tygodnie temu)wiec z nudów w pracy weszłem pod autko zeby sprawdzic gdzie cieknie ale nic nie zauwazyłem.teraz wróciłem z pracy trasa 5 km nawiew na szyby na 2 i po przyjezdzie sprawdzam ilosc płynu i mam pod maxa. :shock: po wyłaczeniu silnika słychac pod maska jakies przelewanie.o co w tym wszystkim chodzi?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

gicor, gorący płtn zwiększa swoją objętość.. ale efekt ten w zbiorniczku jest potęgowany gdy w układzie masz powietrze.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

jak ci sie przelewa to zagotowales plyn w ukladzie moze byc nieszczelnosc moze nie odpowietrzony uklad ewentualnie termostat


chociaz jakby sie zagotowal to by raczej bulgotalo w ukladzie wiec raczej zapowietrzyl sie uklad
gicor

Post autor: gicor »

chyba az taka róznica nie moze byc jak jest zimny i rozgrzany w poziomie płynów.nie mogłem chyba zagotowac auta na odcinku 4-5 kilometrów.?temperatura zazwyczaj na n-o(trasza 0koło 30 km)
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jak się przelewa znaczy że zapowietrzony :P A temperatura powietrza z nawiewów jaka Ci leci? Na postoju chłodniejsze niż podczas jazdy albo przegazowania?
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
gicor

Post autor: gicor »

powietrze ciepłe leci ale czy cały czas to nie sprawdzałem.dzis odkreciłem korek odpaliłem i zostawiłem go na wolnych obrotach.plynu było około polowy.czym wyzsza temperatura to płynu przybywało.płynu przybyło do ponad maxa a kiedy właczył sie wentylator płyn troche opadł.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ryjek woza do góry i daj mu po garach - tak koło 3 tysi obrotów przez 2-3 minuty
Powinien sie odpowietrzyć
Nie odkrecaj wlewu zbiorniczka - bo płyn potrafi wylecieć górą
Podczas pracy silnika masz w układzie chłodzenia ciśnienie ok - 0,8 Bara
Korek wlewu jest tak skonstruowany , że utrzymuje właśnie takie ciśnienie
Brak ciśnienia - płyn zwiększa swoją objętość na tyle , że potrafi si wylać
Gdy wlew jest zamkniety z minimum na zimnym - bedzie koło połowy między min a max
Gdy jest w układzie powietrze różnica w objętości jest większa
nonam pisze:Jak się przelewa znaczy że zapowietrzony
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Jamszoł pisze:Podczas pracy silnika masz w układzie chłodzenia ciśnienie ok - 0,8 Bara
czyli ciśnienie w układzie jest niższe niż ciśnienie atmosferyczne
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

S3ci0r, a Ty co za nowości wymyślasz ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ