ucieka olej mk6

Moderator: Moderatorzy

margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

ucieka olej mk6

Post autor: margaritta »

Witam szanownych kolegów i koleżanki :mrgreen:

Mam taki oto problemik. Cieknie mi olej z miski i diagnosta w zeszłym tygodniu stwierdził że do wymiany uszczelniacz koła pasowego / wału (???) o ile czegoś nie pokręciłam.

Planuję na dniach wizytę w warsztacie ale chciałabym się przygotowac cenowo. problem w tym, że szukając w sklepie z częściami, wyszukiwarka wymaga precyzyjnej nazwy, to wkońcu uszczelniacz koła czy pasowego czy wału korbowego ??



p.s. castrol magnatec 10w40. Ubytek dośc poważny- na przestrzeni wcześniejszych 5 miesięcy było ok. w ciągu oststniego miesiąca ubytek do poziomu poniżej minimum, w ty czasie przejechane malutko około 2000 km. W sumie olej ma pół roku, przejechane łącznie ok.5000 km.


prosze o podpowiedź -początkująca :cool:
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 11:53 przez margaritta, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To jest Uszczelniacz wału korbowego - przedni
http://ford-sklep.pl/uszczelniacz-walu- ... -1763.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

Jamszoł pisze:To jest Uszczelniacz wału korbowego - przedni
http://ford-sklep.pl/uszczelniacz-walu- ... -1763.html
dzięki serdeczne :grin:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marlena487, może ci też cieknąć spod uszczelki miski.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

Yagr pisze:marlena487, może ci też cieknąć spod uszczelki miski.
dlatego poprosze mechanika żeby dokładnie się temu przyjrzał. Powiem szczerze że mam 3 światy z tym autem. Miałam kilka takich drobnycg sytuacji że auto stało na kanale i za każdym razem pytałam mechaników (przy okazji) co sądzą na temat tej mokrej miski, to każdy z nich zbywał mnie twierdząc że jak nie ubywa i nie plami miejsca parkingowego to nie ma co się przejmować. Normalnie gdzie są ci mechanicy z powołania....... :sad: :571:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

Yagr pisze:
Jamszoł pisze:jestem tutaj :mrgreen:
a ty co? liczysz że cię marlena na "wczasy w kieracie" do kołobrzegu zaprosi? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
w sumie....niegłupi pomysł ;) :razz:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

blizej masz do szczecina ;),
marlena Twoj wyciek to jest nic, niektorym tu spala prawie caly olej w tysiac kilosow, wiec nie narzekaj :P
jak juz Ci robia ten olej, to niech sprawdza czy w chlodniczym nie ma oleju, oraz czy nie spala (kompresja z 40zl kosztuje). bo to nie musi byc jedyne miejsce wycieku.
A no i na przyszlosc nie sugeruj sie kontrolka olejowa w zegarach, sprawdzaj olej bo z nimi nic nigdy nie wiadomo :)
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

mlekolowickie pisze:blizej masz do szczecina ;),
podaj namiary :mrgreen:
mlekolowickie pisze: nie sugeruj sie kontrolka olejowa
w moim egzemplarzu nie ma kontrolki poziomu oleju :twisted:

to jedna z niewielu rzeczy które mi się podobają w oldtimerach = możliwość ręcznej ingerencji w autko bez stresu że elektroniczne czujniki (obecne w dzisiejszych autach) zablokują ECU :oops: :razz:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marlena487, nie chce mi się wierzyć że nie masz kontrolki ciśnienia oleju... może żaróweczkę szlag trafił?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

Yagr pisze:marlena487, nie chce mi się wierzyć że nie masz kontrolki ciśnienia oleju... może żaróweczkę szlag trafił?
no dobra, dzisiaj prześwietlę kokpit, skoro taki jesteś pewien........ x) :621:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marlena487 pisze:dzisiaj prześwietlę kokpit
kontrolka powinna być w miejscu oznaczonym "1"
Załączniki
zegary.JPG
zegary.JPG (39.52 KiB) Przejrzano 9626 razy
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

Cześć Grześ :)
wyszłam na niedouczonego głąba....

faktycznie kontrolka od oleju jest, ale podświetla się tylko w momencie zapłonu......... ciekawe dlaczego nie poinformowała mnie o drastycznym spadku poziomu w czasie jazdy ??????

może tę zagadkę uda ci sie rozwiązać.....

chyba że w trakcie awarii idzie jakieś inne zasilanie kontrolki , a w trakcie zapłonu silnika inne .......

:571:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Kontrolka powinna zapalać się po włączeniu stacyjki a gasnąć tuż po odpaleniu silnika. Niestety to nie jest czujnik poziomu oleju i sygnalizuje problem gdy ciśnienie spada dość drastycznie. Dlatego do kontroli poziomu służy bagnet. Gdy kontrolka się zapala w trakcie jazdy to poziom oleju jest już duuuużo poniżej minimum ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
margaritta
Posty: 282
Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Kombi

Post autor: margaritta »

Yagr pisze:Kontrolka powinna zapalać się po włączeniu stacyjki a gasnąć tuż po odpaleniu silnika. Niestety to nie jest czujnik poziomu oleju i sygnalizuje problem gdy ciśnienie spada dość drastycznie. Dlatego do kontroli poziomu służy bagnet. Gdy kontrolka się zapala w trakcie jazdy to poziom oleju jest już duuuużo poniżej minimum ;)
wszystko jest jak mówisz.....a raczej piszesz........
Jeśli przyjmiemy że poziom minimum to 100% , to na bagnecie olej nasmarował na połowie tej długości...... uważasz że to nie jest drastyczny spadek oleju.....????

stąd moje wcześniejsze stwierdzenie na temat " braku kontrolki poziomu/ciśnienia oleju" w moim furaczu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :razz: :razz: :razz:
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Fordy jeżdżą bez żadnych oznak problemów nawet gdy poziom oleju jest tylko ciut zaznaczony na bagnecie.w niektórych tylko zaczynają wtedy głośniej chodzić zawory.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ