jak wykrecic srube miski olejowej zeby zlac olej?

Moderator: Moderatorzy

piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

jak wykrecic srube miski olejowej zeby zlac olej?

Post autor: piter »

wczoraj chcialem wymienic olej samemu i co sie okazalo sruba ktora odkreca sie do spuszczenia oleju jest totalnie zaokraglona byla to chyba 13 kiedys.przystapilem do potraktowania sruby WD-40 ale nic to nie dalo :-| .i teraz takie pytanie co mam zrobic zeby taka srube odkrecic?,probowalem zabka bo jak wiadomo nasadowym to tylko sobie krecilem wokol.czy sa jakies warsztaty co sie specializuja w odkrecaniu takich srob? czy moze jakas wlasna podpowiedz.prosze o porady mi czy moge wogole dostac taka nowa srobe?
piter
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

śrubę dostaniesz bez problemów. Sprawdź czy ktoś nie wkręcił tam korka odkręcanego imbusem. Jak nie no to klucz zaciskowy. W każdym warszatacie powinni ci to odkręcić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Korek nowy dostaniesz bez problemu.
Jeśli choć trochę sie znasz na odkręcaniu takich korków , to weź młotek , ztępiony przecinak , i pod katem walnij w korek w kierunku jego odkręcania sie - musi puścić.
Jak nie czujesz sie na siłach , lub nie " czujesz blusa " to lepiej podjedź do warsztatu samochodowego .
U nonama w RS- się było tak samo - korek kosztował grosze - coś koło 5 zl.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 12:21 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

napewno nie jest sruba na imbus wkrecona.dzieki Yagr za podpowiedz :lol:
piter
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

Jamszoł pisze:Jeśli choć trochę sie znasz na odkręcaniu takich korków , to weź młotek , ztępiony przecinak , i pod katem walnij w korek w kierunku jego odkręcania sie - musi puścić.
Jak nie czujesz sie na siłach , lub nie " czujesz blusa " to lepiej podjedź do warsztatu samochodowego .
wczoraj tez tak robilem ze walilem w srube mlotkiem z przecinakiem ale doszedlem do wniosku ze lipa i moge cos zepsuc.wiec podjade do jakiegos zakladu
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No i dobrze - jak nie czujesz się na siłach - to lepiej podjechać.
Spierdaczyć jest prosto - gorzej potem to naprawić :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A jak już będziesz w tym warsztacie i też nie dadzą rady kluczem, to przyspawaj normalną nakrętkę i ...............odkręć póki ciepłe.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

piter, jak w warsztacie nie dadzą rady różnymi kombinacjami (kluczami) to ostatecznie niech bierze stary klucz i pospawa razem z śrubką. Taki sposób udaje się odkręcać.
Przerabiałem to pół roku temu. W moim przypadku nie było w pobliżu sklepu motoryzacyjnego ale porządnie pospawał zwykłą śrube do zniszczonej śrubki i przeżyje może z 2 wymiany oleju ale zamierzam kupić nową śrube i skończyć druciarstwem :mrgreen:
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

no a wiec dzis zakupilem nowa srube (korek miski olejowej) koszt w sklepie ford 12zl :razz: a jutro bedziemy przystepowac do dzialania.oby sie udalo napisze jak poszlo,no mam nadzieje ze uda sie bezproblemowo zalatwic ta stara srube :cool:
piter
Stolarz

Post autor: Stolarz »

spróbuj flexem ją zjechać na czworokąt lub sześciokąt i później żabką lub kluczem

już raz tak robiłem tylko że w mondku u mojego ojca, bo poprzedni właściciel robił wymianę oleju w warsztacie i tak tą śrubę tam dokręcili na chama, że inaczej nie szło jej odkręcić :razz:
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

Stolarz ja tak wlasnie auto dawalem na wymiany oleju az tu nagle mi sie zachcialo samemu wymienic i lipka ,nawet gosc mi nie powiedzil-panie w przyszlym roku sruba do wymiany poprostu nic :( .jutro dam znac.nie wykluczam tez opcji z flexem
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Stolarz pisze:robił wymianę oleju w warsztacie i tak tą śrubę tam dokręcili na chama,
Właśnie - to jest niestety częsty błąd wielu osób .
korek ma uszczelniacz - oring - i właściwie , eystarczyło by go dokręcić gołą ręką i nie było by wycieku .
To samo niektórzy robią z filtrem oleju - wystarczy dokręcić ręką - ale nie - trzeba poprawić kluczem a potem kłopoty aaa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Korek spustu oleju do TD jest tylko jeden rodzaj czy są np. dwie inne śruby zależne od rocznika ??
Taka śruba ma być wraz z oringiem http://www.allegro.pl/item752516364_sru ... 05_98.html ??
W tym tygodniu w Ostrowie se zakupie... ;)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Śruba to śruba... byle gwint pasił :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Stolarz

Post autor: Stolarz »

Jamszoł pisze:korek ma uszczelniacz - oring - i właściwie , eystarczyło by go dokręcić gołą ręką i nie było by wycieku .
To samo niektórzy robią z filtrem oleju - wystarczy dokręcić ręką - ale nie - trzeba poprawić kluczem a potem kłopoty aaa
korek jedynie delikatnie kluczem dociągnąć, tak z wyczuciem i styka

a z filtrem to tak jak napisał Jamszoł, tylko ręką mocniej dokręcić i to załatwia sprawę

jestem ciekawy jak to wszystko u mnie w escorcie jest po dokręcane bo odkąd kupiłem to nic jeszcze nie robiłem :grin: a dopiero na wiosnę wymiana wszystkich części eksploatacyjnych :razz:
Zablokowany