mineralny czy poł syntetyk?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ponawiam pytanie - jeśli w instrukcji auta jak byk stoi, ze olej silnikowy 15W40 co najmniej klasy API SF to czy moge zastosować do niego 10W40, o 5W40 nie wspomne ... silnik CC700, przebieg ... nie ma tu akurat znaczenia
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

cidzej pisze:to czy moge zastosować do niego 10W40, o 5W40 nie wspomne ... silnik CC700, przebieg ... nie ma tu akurat znaczenia

Pewnie że możesz :d Przecież nikt Ci nie zabrania. Tylko opisz nam potem wrazenia :)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, ja podejrzewam że to twoja podpucha bo sam wiesz dobrze jak jest z olejami ale jak by co to sa wyszukiwarki różnych producentów np. http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=3390
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1

WOW!!! nawet Lotos coś takiego ma http://ew5test.earlweb.com/recommendati ... hicle=3390 :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mikruss

Post autor: mikruss »

WG mnie wyszukiwarka Lotosu jest do doopy, bo dla mojego silnika (turbo diesel-fakt ze starszej generacji ale nie zmienia to faktu ze jest jednak turbo) zalecany olej:15w40
gdzie w innych wyszukiwarkach zalecany to 5w30 albo 5w40 ewentualnie 10w40....
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

ja przed zimą zalałem do golfa II półsyntetyk elfa,to samo do mojego forda tez zalałem i jezdzi sie do tej pory.A wczesniej z tego co wiem to byl mineral,nie wiem dlaczego niektorzy ludzie wierza w te mity ze z gorszego na lepszy olej to juz nie mozna przejsc...pfff moze jak motor dojezdzony mocno to tak ale jak jest w miare to mozna lac polsyntetyk(oczywiscie oprócz lotosu :D).Ale ja chyba jestem za mlody zeby takie opinie wystawiac :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mikruss, jaki olej taka wyszukiwarka ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co do minerala szczególnie lotos mineral - odszukajcie kogoś kto ma tym olejem zalany silnik i mieszka na Podlasiu :mrgreen: wczoraj było tam -30 czy -31 a temperatura płynięcia tego oleju to -27 :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

temperatura płynięcia tego oleju to -27 :mrgreen:
Jurek, wg ostatnich specyfikacji to trochę tą temp.obniżyli... http://www.lotos.pl/pobierz_plik/37119/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

a jeszcze jak to dizel... :mrgreen: tylko farelka pod silnik i grzac :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, Potwierdzam - poprawili o całe 3 stopnie :mrgreen:
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Yagr, Potwierdzam - poprawili o całe 3 stopnie :mrgreen:
piszemy o różnych olejach - ja o lotos mineral a ty o lotos city ;) jego charakterystyka jest taka jak w twoim linku, tu dane producenta http://www.lotos.pl/pobierz_plik/37140/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Fakt - mówimy o dwóch różnych mineralnych Lotosach :mrgreen:
Ale - faktem jest , że era olei mineralnych robiących nagar skończyła się co najmniej dekadę temu i to co pisali (wstawiałem na forum) mi z ASO Forda - jeśli silnik nie ma wycieków i nie spala oleju - wskazane jest przejście z minerala na półsyntetyk lub z półsyntetyka na syntetyk.

wystarczyć powinien wszystkim jeden fakt :

Cytat :

Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik.

Jeśli ktoś olewa to - jest głupcem :mrgreen:


I WSZYSTKO NA TEN TEMAT :mrgreen: :mrgreen: :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

cidzej pisze:ponawiam pytanie - jeśli w instrukcji auta jak byk stoi, ze olej silnikowy 15W40 co najmniej klasy API SF to czy moge zastosować do niego 10W40, o 5W40 nie wspomne ... silnik CC700, przebieg ... nie ma tu akurat znaczenia
wrzuć fotkę bo mi się wierzyć nie chce. Cieniasy 700 i 900 wyjeżdżały z fabryki na Selenii 20K, czyli 10W40. Sam siedziałem sporo w ASO Fiata i mam kumpla z BBTP, który tam pracuje - mogę Ci dać numer na PW do niego, to Ci potwierdzi :P :mrgreen: Poza tym mój sąsiad mający cienasa 700 w gazie z przebiegiem ok. 200 tys. km leje do niego mobila 10w40 i jeżdzi już tak trzeci rok bez wycieków, czy palenia oleju...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Albercik ty jesteś uparty jak osioł, opowiadasz herezje wyssane z palca i ze wszystkimi musisz sie wyklucac. :evil:

CC700 nie wychodził z fabryki zalany żadną Selesnią 20K tylko VsMAX !!!!!!!!!!!!!! i taki olej przede wszystkim jest zalecany do tego auta !!! http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_s_vsmaxb.htm

skan instrukcji postaram sie wrzucic na forum tylko nie wiem czy uda mi sie to zrobic dzisiaj, ale postaram sie przed koncem tygodnia. jak komus sie spieszy to znaajdzie taka instrukcje w PDF w internecie.

poza tym ja sie pytam FACHOWCOW czy powinno sie lac olej o nizszej gestosci jesli nie wspomina o tym instrukcja, szczegolnie w silniku o bardzo starej konstrukcji. silnik to nie tylko tloki i korbowody to takze m.in. hydrauliczne popychacze.

sama klasa lepkości oleju to jeszcze nie wszystko - wystarczy sobie popatrzec jak wyglada olej castrola 5W40 a ELf Excelium 5W40 - castrol jest bardziej gęsty, Elf jest prawie jak woda i np. ford cze renault zaleca ELFa, wlasnie dzieki tej właściwośći, która powoduje mniejsze opory silnika, niższe zużycie paliwa ale też cieńszy film olejowy co nie dla wszystkich silników jest dobre (np. starych VW, gdzie olej wycieka każdą możliwą szczeliną)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Albercik

Post autor: Albercik »

cidzej pisze:np. starych VW, gdzie olej wycieka każdą możliwą szczeliną
z VW nie cieknie olej. One po prostu znaczą swój teren :P :mrgreen:
cidzej pisze:CC700 nie wychodził z fabryki zalany żadną Selesnią 20K tylko VsMAX
O przepraszam, mój błąd - Selenia 20K była w Sejach :P Pokićkały mi się te pudełka od zapłek :P :mrgreen:
ODPOWIEDZ