mineralny czy poł syntetyk?

Moderator: Moderatorzy

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

Lotos gaz 10w40
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

new90 pisze:Lotos gaz 10w40
polsyntetyk
piter
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

sorki machnąłem sie.....LOTOS GAS 15W/40
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

new90 pisze:15W/40
syntetyk
piter
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

no to mineral :), w szczecinie nie powinien on zamarznac, nie wiem jak tam u Ciebie.
dopoki nie zmienisz go na 1.6 to niewiele mozesz zdzialac, przehustaj sie do wiosny i swapuj
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

sorki mineral :P
piter
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

do 1.6 napewno mniej rzeczy bedziesz musial zmieniac ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Panowie - temat o olejach a nie silnikach - wracać do tematu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

więc tak, miałem minerala i przejechane 14 miesięcy i ok 10.000 km. czy "zamarzł"? myśle że to też mogło się zdażyć + rozrusznik już na wykończeniu i kapota przy - 15`C.
znaczy kręcił rozrusznik ale tak powoli że nawet benzyna mogła by mieć problem z odpaleniem więc wymieniłem olej na semi i zobaczymy co będzie jutro.
dodam tylko że ci co mają silniki benzynowe nie muszą się martwić o "zamarznięcie"oleju bo potrzebują paru obrotów wału na zapłon a diesel potrzebuje konkretnego szlaga tłoka.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Za to przy benie wtryski są bardziej czułe na zamarznięta wodę w ich wnętrzu.
Przy dieslu - dobre paliwo zimowe , dobre świece żarowe i porządny aku z dużym trzepnięciem .
A propo aku ja teraz kupilem Bosch silver S4 a do diesli są S5 - one przy rozruchu dają ponad 900A :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

po wymianie oleju na semi i temp -5`C zauważyłem poprawe w kręceniu rozrusznika. rozrusznik kręcił szybciej.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Falconx

Post autor: Falconx »

Z tym płukaniem silnika to bzdura ! W swojej BMW która jezdziła na mineralu ( wiem bo pytałem poprzedniego własciciela ) zalałem Mobil 1 0W30 i nic się nie dzieje - nie bierze oleju i nic nigdzie nie cieknie , a przebieg na szafie 240.000 km - ile naprawde to tylko ona sama wie
.Do Forda tez zaleje ten sam olej (bo mam) i myślę że też nic nie powinno się stać - a zalane jest nie wiem czym , ale na pewno minerałem.Silnik w Fordzie nie bierze oleju wiec jest zdrowy - jakby się coś działo to napiszę. Ale wszelkie wymiany będę robił jak go sobie dzisiaj obejrzę od spodu z podnośnika :-)
Albercik

Post autor: Albercik »

Falconx, to żebyś się nie ździwił, ja Ci korbowód wyjdzie bokiem :P A już nie raz takie przypadki się zdarzały...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik pisze:Falconx, to żebyś się nie ździwił, ja Ci korbowód wyjdzie bokiem :P A już nie raz takie przypadki się zdarzały...
a dlaczego niby po daniu silnikowi lepszego oleju ma mu się stać coś tak okropnego jak wywalenie korbowodu :?:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, to zapewne koleny skrót myślowy Albercik'a - zaleje syntetyk zamaist minerału i być może za jakieś 200-500tys km korbowód wyjdzie bokiem ....
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ