[MK7] spalanie oleju silnikowego, jednak bez dymu? Przyczyny

Moderator: Moderatorzy

gradobr

Post autor: gradobr »

nie załamuj mnie... a co by trzeba wymienic?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a to zalezy - jak masz szczescie to pierscienie na tlokach, uszczelke i koniec, jak masz nieco mniej szczescia to trzeba tloki nadmiarowe kupowac + pierscienie itd itd .... przy okazji jak glowica juz siada (objawia sie to klekotaniem silnika przypominajacym odglosem jakby to diesel a nie benzyna byl) to jeszcze glowica do remontu dochodzi (sam walek, jak wyrobiony, to koszt zapewne kolo 300pln)

najlepiej sie zastanowic nad wymiana silnika (koszt okolo 400pln silnik z allegro z gwarancja + w zaleznosci od regionu 300-500pln wymiana + ewentulanie plyny)

po dodatkowe szczegoly to np. mozna sie do kolegi Oriona zwrócic z zapytaniem ;)

proponuje zaczac od tego zeby odpalic auto, przegazowac i zobaczyc jak mocno dymi, poza tym pomiar kompresji silnika tez sporo podpowie
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

remontować się tego nie opłaca, lepiej swapować :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wyczytałem też na necie - inny sposób sprawdzania - gdzie bierze olej:
Jeśli zakopci zaraz po odpaleniu , to uszczelki popychacza puszczają.
cidzej pisze:proponuje zaczac od tego zeby odpalic auto, przegazowac i zobaczyc jak mocno dymi
nie koniecznie będzie mocno dymił - zadymi trochę więcej przy zejściu z obrotów , bo zmienia się w tedy układ ciśnień wewnątrz silnika.
jeśli puszczają pierścienie , to najwięcej dymi podczas hamowania silnikiem - czyli - puszczamy się w dwa wozy i po rozpędzeniu się - zaczynamy hamować silnikiem - w tedy najwięcej dymi.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gradobr

Post autor: gradobr »

mam nadzieje ze to nic powaznego. :razz: .. wszystko posprawdzam po weekendzie
Foxkrzysiek

Post autor: Foxkrzysiek »

widzę ze masz ten sam silnik i model co ja , miałem tak samo wymieniłem uszczelniacze zaworów zmieniłem olej na 15W40 i odpukac po około miesiącu nie ubyło na skali nic a wymiana uszczelniaczy w tym akurat silniku to naprawdę szybka i bezproblemowa robota ok 2-3 godź. i zrobione z wymianą oleju odrazu , filtrów oczywiście tez.
gradobr

Post autor: gradobr »

a ile dałeś za te uszczelniacze??? ja w piatek jade montowac hak to zaraz bym sie umowila na tą wymiane a ja jeżdzę na lotosie gas
Foxkrzysiek

Post autor: Foxkrzysiek »

tu masz linka za dwa dni są w domu od daty zakupu bynajmniej ja tyle czekałem - http://ford.sklep.pl/pl,product,321578, ... oetze.html

Nie szkoda ci dać zarobić komuś nieźle sobie liczą za dwie godziny roboty a naprawdę nie takie straszne jak się wydaje...

Ja wlałem Castrola mineralnego i jest ok.

P.S. bym był zapomniał odrazu zamów sobie uszczelkę tu masz linka - http://ford.sklep.pl/pl,product,321524, ... v,hcs.html
gradobr

Post autor: gradobr »

dzieki za linki :razz:
tomx

Post autor: tomx »

Foxkrzysiek pisze:widzę ze masz ten sam silnik i model co ja , miałem tak samo wymieniłem uszczelniacze zaworów zmieniłem olej na 15W40 i odpukac po około miesiącu nie ubyło na skali nic a wymiana uszczelniaczy w tym akurat silniku to naprawdę szybka i bezproblemowa robota ok 2-3 godź. i zrobione z wymianą oleju odrazu , filtrów oczywiście tez.

Rozumiem ,ze teraz Ci nie kopci po odpaleniu i wszytko fajnie pracuje...

Czy po wymiane uszczelniaczy trzeba tez ustawiac luzy zaworowe..?
Duzo trzeba sie nameczyc ....czy raczej jest to prosta robota.....?
Foxkrzysiek

Post autor: Foxkrzysiek »

dokładnie żeby nie klekotał jak disel trzeba zawory poustawiać ja miałem klawiature wybitą dosyć mocno więc zeszliwowałem ją na gładko i potem zawory i już nie gada jak bocian tylko fajnie chodzi cała robota zamknęła mi się w ok 3 godź. ale naprawde warto było.
A robota jak zrobisz dobrze przyrząd do ściskania spręzyn to naprawdę po zrobieniu pierwszego i zobaczeniu jak się robi to reszta leci jak byś był mechanikiem przy zakładaniu zabezpieczenia po wymianie uszczelniacza lekko unieś zawór do góry i zabezpieczenie samo wskakuje na swoje miejsce i nastepny jak dlamnie robota fajna no i satysfakcja 200 zł w kieszeni.....
marek

Post autor: marek »

witam mam pytanko cieknie mi olej z odmy na filtr powietrza dosyć mocno
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

umyj separator w środku - będzie spokuj i od razu wymień we filtrze powietrza gąbke - znajdziesz j na dole przy wlocie węża do filtra.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
marek

Post autor: marek »

gdzie jest ten separator i czym go umyć sorki za drugie pytanko
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

w pokrywie zaworowej.
Lub jak kto woli w deklu zaworowym :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ