[MK7] spalanie oleju silnikowego, jednak bez dymu? Przyczyny

Moderator: Moderatorzy

PawełC

[MK7] spalanie oleju silnikowego, jednak bez dymu? Przyczyny

Post autor: PawełC »

Witam przede wszystkim wszystkich!

Mam mały problem z Escortem, mianowicie od jakiegoś czasu bierze olej. Nie ma wycieku, brak jakiegokolwiek majonezu, kompletnie nie kopci, pali w normie (10 w mieście), temperatura zaraz na początku skali 'normal'.

Autko od nowości w rodzinie, do tej pory nie było problemów - mechanik teścia powiedział, że silnik do wymiany, jednak on sam chyba niewiele wie o mechanika.

Słyszałem, że takie palenie oleju jest normalne przy tych silnikach i przebiegu ponad 200tys. kilometrów.

Czy to prawda? Czy macie jakieś pomysłu lub nawet doświadczenia z tym związane?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

PawełC pisze:od jakiegoś czasu bierze olej
Orientacyjnie - ile spala tego oleju na ile km ?
PawełC pisze:kompletnie nie kopci
Na wolnych obrotach i w czasie normalnej jazdy nie musi kopcić - przegazuj go ponad 3 tys obr i w tedy popatrz czy nie kopci a przede wszystkim ile ci tego oleju spala ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

Jamszoł, kolega ma w opisie tematu ze niewiecej jak 1l na 1000/1500 km ;)
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
PawełC

Post autor: PawełC »

Nie kopci w ogóle, ani pry przyspieszaniu, ani przy ruszaniu, ani przy gazowaniu na luzie ani w korku na biegu jałowym. :sad:

Tak na prawdę także nie ma żadnych zmian w samej dynamice jazdy, a 'palenie oleju' już od około roku (jeździli nim pracownicy teścia, więc nie do końca delikatnie jeździli).

Trudno dokładnie powiedzieć ile gubi, ale powiedziałbym, że około 1l na 1000-1500 km.
Damian pisze:Jamszoł, kolega ma w opisie tematu ze niewiecej jak 1l na 1000/1500 km ;)
Dzięki Chucky :lol: ;)
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

PawełC, zagladales pod fure niemasz gdzies wyciekow i niezaszkodzilo by jak bys przemierzyl cisnienie w cylindrach a swiece masz czyste?
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Damian pisze:Jamszoł, kolega ma w opisie tematu ze niewiecej jak 1l na 1000/1500 km
:mrgreen: Fakt - 1 l na 1000 - 1500 km to jeszcze nie alarm - może to nie być widoczne " na oko "
Jak wygląda filtr powietrza od strony węża doprowadzającego powietrze z silnika - czyli filtr od spodu od strony odmy ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
PawełC

Post autor: PawełC »

Całość suchutka, żadnych wycieków pomijając drobny ze wspomagania. Świece też czyste, olej, paski, płyny i świece wymieniane około pól roku temu (może parę mscy więcej). Na sprawdzenie ciśnienia jestem umówiony w poniedziałek. Być może to właśnie będzie najlepiej wydane do tej pory 60zł :lol:
Rob

Post autor: Rob »

PawełC pisze:Słyszałem, że takie palenie oleju jest normalne przy tych silnikach i przebiegu ponad 200tys. kilometrów.
I tak i nie pewnie zależy od silnika od stylu jazdy od oleju uzywanego itp . Mój '95 przebieg 249 tys i pali 200 ml na 7 tys km
gradobr

Post autor: gradobr »

u mnie chyba tez jest problem z olejem bo jak sprawdzalam dzis to bylo na minimum ale od grudnia po wymianie nie dolewalam ile bym musiala dolac zeby bylo na rowno? uzywam LOTOS GAS
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

dolej na 3/4 i co jakiś czas sprawdzaj.
Ja mam równe max na miarce.
Zawsze odczekaj parę minut jak wyłączysz silnik przed pomiarem iwóz zawsze ustawiaj w tym samym miejscu lub jak masz pewność to na równym.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gradobr

Post autor: gradobr »

to ile mililitrow wlac???
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak masz na min to wlej 1/2 litra i sprawdź po jakiejś minucie - możliwe , że jeszcze dolejesz jakąś setkę po pomiarze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gradobr

Post autor: gradobr »

wlałam jakieś 300ml i jest teraz ok... spisalam licznik i zobacze czy cos sie zmieni po dalszej jeżdzie
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Za mocno się w temacie nie orientuję dlatego jeśli się mylę to proszę o poprawkę. Ale osobiście to zacząłbym chyba od wymiany oleju. Szczególnie że:

1) To Lotos,
2) to mineralny,
3) to 15W40.

Szczególnie że z Lotosem do czynienia pośrednio miałem. Kolega lał go do swojego esa 1,4. Ale silnik tam był mega wysilony - tzn. zajeżdżony. I wcześniejszy właściciel zalał go pewnie dlatego że był tani - a dolewki trzeba było robić w granicach z tego co pamiętam - nawet do jednego litra na 500 km.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

15W40 to mineral
ja osobiście uważam że Lotos i w dodatku mineralny to kiepski wybór dla zdrowia silnika
ODPOWIEDZ