olej w serwie[zmiana]

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

olej w serwie[zmiana]

Post autor: lostlast »

mam male zapytanie wie ktos jak zmienić olej w serwie bo mi buczy
ktos mi mowil ze Mozę być zapowietrzony i dlatego buczy
słychać to jak Stóje w miejscu i krece kierownica
[albo wytłumaczy mi jak to zrobić zeby niebuczalo]
Ostatnio zmieniony 07 lis 2008, 21:31 przez lostlast, łącznie zmieniany 1 raz.
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

lostlast pisze:mam male zapytanie wie ktos jak zmienić olej w serwie bo mi buczy
a może kończy Ci się pompa ???
A co do zmiany to najlepiej z kanału poluzować przewod dochodzący do maglownicy, odpalić silnik i pokrecić kierą. wyleci caly. potem zakręcasz przewod i zalewasz nowym.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

leszek pisze:a może kończy Ci się pompa ???
A co do zmiany to najlepiej z kanału poluzować przewod dochodzący do maglownicy, odpalić silnik i pokrecić kierą. wyleci caly. potem zakręcasz przewod i zalewasz nowym.


tzn kończy pompa myślisz że juz po ptokach z niom
tak jak mi mowil jego byly wlasciciel byl tam zmieniany pasek rozrządu czy jak to się mowi
na pewno zeby się dostał do tego paska sciagna ten zbiorniczek z olejem i zapowietrzyl
albo ja ty mówisz

ale w czasie jazdy nie słychać buczenie
kiedyś mialem problemy z serwem jak oleju brakowało to buczało serwo cieklo
w innym aucie buczał jak stara krowa
a jaki olej jaka numeracja i ile litrów trzeba kupic
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

z tym ile litrów to nie przesadzaj :D okolo litra wchodzi. ale dobrze wziąć więcej i przepłukać układ. co do zapowietrzenia to jak jest plyn to powinno sie samo odpowietrzyć.
jaki olej... nie wiem. ja u siebie zalalem zwyklym olejem do przekladni hydraulicznych. jak pamiętam to byl Boxol.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

a maz jakieś foto co trzeba odkrecic zeby olej z układu wylać jaki waz odkrecic i czy da dosc do tego nie wchodząc pod auto
jeszcze jedno jak odkrecic ten dekielek od tego zbiorniczka bo nie moge go nawet ruszyć a co-dopiero odkrecic
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

lostlast pisze:mam male zapytanie wie ktos jak zmienić olej w serwie bo mi buczy
O czym wy mówicie - serwo to mechanizm wspomagający przykręcony do pompy hamulcowej - to duże okrągłe.
A wy piszecie o pompie wspomagania steru.lostlast,
Dolej oleju to mu przejdzie.
Sprawdź bo masz gdzieś wyciek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

jamszoł pisze:O czym wy mówicie - serwo to mechanizm wspomagający przykręcony do pompy hamulcowej - to duże okrągłe.
masz całkowitą rację :) tylko że metodą dedukcji wyszlo mi ze chodzi lostlast-owi o wspomaganie. jakoś sobie nie mogę wyobrazić żeby mu "buczało" serwo od wspomagania hamulcy :)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

ej no co wy chodzi caly czas o wspomaganie nie o hamulce
jak skrecam w lewo czy w prawo to slychac buuu
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A może wystarczy po prostu płynu dolać ? :P Albo pompa od wspomagania umiera :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

tez myslalem o dolaniu ale slyszalem ze nie warto mieszkać tego oleju
bo się zacznie pienic to ja spuscic ma ktos foto jaki waz bo dzis zmieniałem kat[katalizator]
i widziałem jakiś waz ale niebylem pewny czy to on
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

po wymiania silnika wspomaganie szwankuje a wizyta do reklamacji dopiero na wtorek a chciałem w poniedziałek w trase pojechać.
jak na postoju skręcam to coś piszczy i szarpie kierownicą. podczas jazdy objawy ustępują.
co to może być żeby te mechaniory mi kitu nie wciskali.
dodam jeszcze że pompa jest moja (chyba że podmienili) i działała idealnie a płyn jesna maxa
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

lostlast, możesz dolać oleju - pamiętaj tylko , że ma być czerwony.
kupiec, jak piszczy do jest to padek wieloklinowy.
Wydłużył się a napinacz już nie daje rady go naciągnąć.
Jeśli pasek piszczy - to oznaka tego , że się ślizga a jak kręcisz kierą to dajesz dodatkowy opór pompą od wspomagania.
Wymień pasek wieloklinowy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a jak wygląda napinacz? i gdzie jest? coś mi świta że oni go nie założyli bo jakąś śrube wyciągnąłem z pod pompy. może to działać bez napinacza?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mogli źle założyć.
Napinacz masz patrząc od strony prawego koła - pod kołem alternatora.
Na środku koła napinacza masz łeb śruby.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

pod pompą wspomagania jest taka jakby prowadnica i wygląda mi na to że tam powinien być jakiś napinacz a nie ma nic no i ta śruba z podkładkami to wyglądała mi na śrube z napinacza aaa
przecież jak to by wpadło do paska rozrządu to zajebiscie by mi narobiło nie?
może ktoś ma jakieś zdjęcie albo schemat gdzie jest napinacz?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ