Prawda czy fałsz o olejach

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Prawda czy fałsz o olejach

Post autor: orion »

Czytajcie i piszcie co o tym sądzicie bo zgłupiałem :shock:
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

i zobaczcie co się dzieje na forum mercedes-benz
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0

co o tym sądzicie, proszę o tylko przemyślane, sensowne oraz poparte faktami odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 12:40 przez orion, łącznie zmieniany 1 raz.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

powiem tak, po co wstawiłeś link do tego by załozyć nowy temat?

link z forum mercedesa, z tego temstu, który Ty zapodałeś nie działa więc nie wiem co oni takiego wyczytali
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

poprawione, u mnie działa czytać i pisać :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

i bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze.....
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ogólnie to oba linki sobie w zasadzie nie przeczą - tyle że w wypadku tego gościa z Holandii to wypadałoby żeby do stwierdzenia że olej stracił parametry i trzeba mu dolać jakiejś formuły naprawczej był, na mój rozum, jakiś tester - bo przecież nikt laboratorium analiz chemicznych w domu nie ma, no i jeszcze kwestia co dolać gdy juz tą strate parametrów stwierdzimy? Przecież olej może stracić różne właściwości i może wymagać innej formuły naprawczej... To już chyba prościej wymieniać ;)
A co do tego artykułu speca zachwalającego LiquiMoly to poleca tez produkty Mobil1 oraz Motula - o obu słyszałem dobre opinie więc coś w tym jest. Natomiast co do produktów LiquiMoly to nie mam żadnych doświadczeń ani "wiedzy przejętej", może i dobre... Co do całości tego artykułu to trudno to weryfikować - ja nie mam takiej wiedzy o olejach...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a co ja mam powiedzieć jak mam olej Elf'a ?? o nim takich mądrych artykułów nie piszą :(

ps. motul testowalem w skuterze - super sprawa, silniczek chodzil cichutko i jak na 2-suwa wogole nie kopcil ! [w porownaniu chociazby do Castrola 2T, nie mowiac juz o Orlenowskim]
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Rob

Post autor: Rob »

Ciezko jest się odnieśc do tego . Gośc zasypuje danymi , klasami , normami olejów . Dla zwykłego zjadacza chleba to czarna magia ...
Co do zmiany np . minerala na sytetyk to wiadomo ze nic się nie stanie ( testowałem na dwóch autach ) Jezdze na Castrol magatec 10 w 40 i nic złego się nie dzieje przy najblizszej wymianie zmienie na pełen syntetyk ...
Ja znam takie powiedzenie które gdzieś kiedyś wyczytałem i które w sumie pokrywa się z wypowiedziami tego gościa : " Kupujmy najlepsze oleje na jakie nas stac "
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

z mojego doświadczenia to jest tak, jak siedem lat temu kupiłem oriona to lałem syntetyk mobil1 i nie brał ani grama , potem za namową starszych przeszedłem na półsyntetyk i w końcu no bo niby stary samochód na mineralny i na mineralnym zaczął tracić moc i głośniej chodzić brać olej,w tej chwil to i tak nie ma znaczenia co mu zaleje i tak za jakis czas będzie SWAP i wychodzi na to że przechodzenie na gorszy olej nie było zbyt dobrym pomysłem

na szczęście mój rs2000 ma silniczek w super stanie i zalany syntetyk mobil1 i wiem jedno nie będę tego zmieniał ale olej będę tez wymieniał co 10tys km lub raz w roku, wychodzi na to, że nie trzeba zmieniać na mineralny jezeli ma sie stary silnik i tego będę się trzymał
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

no wlasnie, ja jestem tuz przed zmiana oleju (tylko znalezc czas).
Darek doradzil mi bym lał mineralny, i to sie w zasadzie pokrywa z teorią na temat olejów do starych silników. ale okazuje się, że na forum MB twierdza iz to tylko mit, do tego autor tekstu na temat olejów zachwala syntetyki (nie wazne czy firmy X czy Y), wiec qrde co ja mam w koncu wlac?? :P chcialbym zauwazyc ze nie mam pojecia co jest w silniku obecnie, bo od momentu zaupu ja w tym aucie oleju jeszcze nie zmienialem.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

siutek, o ile nie musisz robic dolewek czesciej niz litr na 5tys km to lej 10W40 i tyle. dla mnie mineral to juz ostatecznosc, jak miesieczny koszt zakupu oleju przekracza koszt paliwa :P

ja zalalem do esa mineral i tez zrobilem blad. ubywalo mi oleju tak okolo 1L/3tys km. jak sie pozniej okazalo to ubywalo przez m.in. niedokrecony filtr oleju a nie dlatego, ze auto ten olej spalalo, wiec spokojnie moglem lac pol syntetyk. teraz jest mineral i w duzy mroz rozrusznik ma naprawde ciezko zakrecic silnikiem juz nie mowiac o tym, ze zawory klekoczą w zimie przez dobre kilka minut zanim pojdzie smarowanie :( no ale coz, niewiedza kosztuje :(

ja jeszcze tylko dodam (dla tych co sie im jeszcze nei chwalilem) moja Renatka ma w tej chwili 301 300km na budziku i dalej jezdzi na Elfie 5W40 (full syntetyk) i ostatnio starczylo (czyli na bagnecie zeszlo od max do min) na 14 000km co moim zdaniem nie jest źle ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja mam podobnie mój Ess ma przejechane 288tyś km i jeździ na Shelu 5W-40 i też poziom oleju spada od max do min, od wymiany do wymiany
Rob

Post autor: Rob »

Rob

Post autor: Rob »

jamszoł pisze:Rob, o co Ci chodzi z tym linkiem ?
Jakiś tam spec poleca oleje LiquiMoly no to dałem stronę producenta .
Jak coś nie teges to wykasujcie :razz:
Paul

Post autor: Paul »

No cóż. Facet podsumował zagadnienie dość konkretnie. Z moich obserwacji wynika, że większość "escorciarzy" preferuje castrola. Powód nieznany :roll: Z tego co wyczytałem w tym mega artykule: castrol, BP, ARAL to ten sam olej w innym opakowaniu a BP jest sporo tańszy. Z innej beczki - co czwarty litrowy mobil 1 jest podróbką.
Dla naszej strefy klimatycznej pasuje jedynie 5W30 PEŁNY SYNTETYK. Takie mamy temperatury. Chyba, że ktoś będzie zmieniał na olej zimowy i letni :lol:
Pozdr.
ODPOWIEDZ