Za bardzo chłodzi

Moderator: Moderatorzy

Koyot

Za bardzo chłodzi

Post autor: Koyot »

Mam pytanie czy ktoś z was zasłania na zimę (mrozy) chłodnice jakąś dyktą lub czyms w tym stylu żeby silniczek szybciej łapał temp???
Ja stwierdzilem ostatnio że w moim escorcie wskazówka temp. za bardzo wychyla sie w lewą stronę czyli nie osiąga temp. norm. a nawet jak ją złapie na światłach to jak ruszam to ona znowu w lewo.
W zeszłym roku w zimie stała cały czas po środku a teraz nie wiem czy to termostat czy wystarczy tylko chłodnice czymś przeslonić.
Szukalem w innych tematach ale nie znalazłem takiego przypadku :sad:
Ostatnio zmieniony 06 lis 2007, 11:55 przez Koyot, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

robiłem tak. pół chłodnicy dyktą i jest o.k. w tym roku jeszcze nie - zobaczę jak będzie zimniej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Koyot pisze:a teraz nie wiem czy to termostat
Może być termostat a konkretnie nie domyka się.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

U mnie to norma, karton na chłodnicę w zimie bo inaczej to śpiki w nosie zamarzają ;)
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

najpierws sprawdź termostat bo sam wiem że jeśli nie zamyka się do końca to temp wolno rośnie, przy dużych mrozach to i dobry termostat mało daje a karton napewno się przyda tylko że pamiętaj że jest on ok gdy zasłonisz tylko część chłodnicy lub gdy jeździsz na krótkich trasach bo całkowite zasłonięcie na dłuższym dystansie może źle się skończyć
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Termostat zmieniony, układ chłodniczy wyczyszczony a w Fordzie dalej gabinet krioterapii
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może kranik od nagrzewnicy nie otwiera do końca ?
Nie koniecznie kranik walnięty ale może linka co otwiera kranik jest źle zamocowana ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

kranik? pierwsze słyszę że jest coś takiego ale popatrzę na linkę. Wprawdzie lepiej grzeje niż kiedyś ale i tak za słabo i w mrozy sobie nie poradzi. Nie wiem czy jest sens porównywać, ale w Skodzie na mrozie po odpaleniu silnika po 5-ciu minutach szyby są odmarznięte a u mnie po przejechaniu 10 km nie jest za ciepło
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ale trzeba rozróżnić czy silnik się nie dogrzewa czy nie ma ogrzewania w kabinie bo to dwie rózne sprawy i drogi szukania problemu
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

silnik jest dogrzany, mam wrażenie że ciepłe powietrze jakoś nie dochodzi do wnętrza
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

margon ja miałem ten sam problem i normalnie cuda robiłem a on kurna bardziej chłodził niż grzał i dopiero jak w tamtym roku się latem w korku przegrzał i rozwaliło jeden z przewodów od chłodnicy przy tym wyleciało mnóstwo kamienia (jeżdżone tylko na płynie) to zaczął super grzać tak dobrze że przy minus 30 po przejechaniu 20km mogę z krótkim rękawem jeździć a w środku mam ponad 30stopni. OCZYWIśCIE NIKOMU NIE POLECAM NAPRAWY OGRZEWANIA W TAKI SPOSóB
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

orioninblue, układ chłodniczy zalałem odkamieniaczem. Kisił się tam kilka godzin. Dodatkowo zauważyłem, że uszczelka na obudowie termostatu trochę zatyka jeden z kanalików więc trochę poszerzyłem otwór w uszczelce i to pomogło ale jeszcze chyba nie jest tak jak być powinno.
Koyot

Post autor: Koyot »

jamszoł pisze:Może być termostat a konkretnie nie domyka się.
Proszę przypomnijcie jak to sie sprawdzało, jeżeli sie nie domyka termostat to zaraz po odpaleniu zimnego silnika należy złapać za górną rure która doprowadza plyn do chłodnicy i jak od razu robi się cieply tzn. że trmostat przepuszcza? Jak sie mylę to prosze poprawić :?:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no prawie, tylko drugą łapę daj sobie na silni i jak i rura i silnik będą sie grzały podobnie to termostat puszcza ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

morgon pisze:układ chłodniczy zalałem odkamieniaczem. Kisił się tam kilka godzin.
ja też tak robiłem ale po tym jak wywaliło przewód to i tak masa syfu wyleciała cholera wie gdzie się gromadził pewnie w nagrzewnicy
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ