Problem z układem chłodzenia

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wytargać wtyczke przy czujniku i zewrzeć "na krótko" - wentylator ma ruszyć - nie ruszy paczeć gdzie prundy uciekają
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

ale tu chyba wentylatorem steruje komputer silnika wiec wystarczy wypiac kostke zeby wentylator chodzil caly czas chyba ze w 1.6 jest zwykly 2 pinowy czujnik i nie steruje komp to tak jak mowisz
zwarcie pinow i wentylator ruszy jak dobry
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kostka przy czujniku jest 6-cio pinowa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jak jest klima to jest 4 pinowa, jak nie ma to 2 pinowa, jak sterowane przez komputer to praca zalezna od 2 lub 1 pinowego czujnika temp.

Rocznik 96 raczej ma sterowane termowlacznikiem wentylatora
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

U mnie przy czujniku na wężu był wtyk 6-cio pinowy ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie wiem - wtyczka miała 6 pinów a do czujnika nie zaglądałem bo był od spodu węża
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SIDney03

Post autor: SIDney03 »

wentylator dobry bo po zwarciu na krotko w kostce zaczyna chodzic czujnik 2pinowy a jak wentylator sie kreci tzn sie ze bezpieki tez dobre chyba ze jeszcze jakis przekaznik jest ale raczej nie mozliwezeby czujnik byl dobry a wentylatora nie zalaczal... zdurnialem przy tym na calego....
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

SIDney03, nie masz tam kosmosu z wtyczkami o jakich pisze jamszoł, masz prosty układ gdzie zasilanie wentylatora jest sterowane termistorem. To własnie ten termowłącznik wentylatora o którym pisze WieSiu. Skoro na krótko wentylator sie włącza to znaczy że masz problem z termowłącznikiem. Jest jeszcze jedna opcja o której pisałek kilka razy na forum i sam również przerabiałem temat - termowłącznik jest dobry ale styki w kostce przy nim sa już skorodowane do takiego stopnia że nie zawsze przewodzą. Najprościej sprawdzić to przez podmianę termowłącznika albo zakup nowego - to nie są setki złotych ;)
Ostatnio zmieniony 14 cze 2014, 17:05 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

SIDney03 pisze:czujnik zmieniony na nowy stary byl tez dobry jak sie okazalo
Jeśli tak jest i jak sie weźmnie na krótko to wentylator się załącza
to :
Albo jest tak jak napisał Yagroski , że nie łączą styki w kostce
Albo jest jeszcze jedna przyczyna
Za mało płynu w układzie chłodzenia - nie ma płynu w wężu - w miejscu gdzie jest czujnik i czujnik źle odczytuje temperaturę , bo nie ma styku z płynem/wodą
Jeśli było cokolwiek robione z układem chłodzenia i zleciało trochę płynu - to źle odpowietrzony układ - właśnie tak może się zachowywać
Wentylator się nie załączy ale silnik może się zagotować
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

A moze koledze zwyczqjnie termostat sie nie otwiera. Nie zawsze musi to byc problem elektryczny. Ewentuaknie jakies zapowietrzenie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Termostat ? - też możliwe
Czujnik załączający wentylator jest na wężu termostat/chłodnica
Gdy termostat nie puści wody na duży obieg - czujnik nie załączy wentylatora bo płyn/woda jest zimna
Oczywiście zapowietrzony układ też może być
Wtedy przy czujniku nie ma płynu/wody
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sorry, może to głupie ale założyłem że to sprawdzone jako pierwsze... ups
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ