Problem z układem chłodzenia

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

gradobr, nie przejmuj się, te węże czasem padają jak są stare ;) to drobny defekt, który mógłby być groźny gdybyś tak jeździła a płynu chłodniczego by ubywało.... Mnie też spotkał podobny incydent tyle że u mnie rozerwało ten wąż dokładnie i miałem w saunę od tej pary ;) W tym miejscu powinien być wąż gumowy ale nie zwykły z samej gumy tylko z gumy wzmocnionej oplotem. Po prostu w gumę jest zatopiona siatka z takiej mocnej tkaniny zwiększająca odporność na rozerwanie. Co do tej gumy i informacji z ASO to wydaje mi się że nawet gdy chłodnica jest wstawiana nie oryginalna ale zamiennik to powinna ona pasować do oryginalnej gumy więc powinna ta guma być w ASO dostępna, zresztą możesz na niej poszukać oznaczeń forda albo jakichkolwiek innych i w ten sposób dowiedzieć się jaką zamówić. Zawsze jest możliwość że faktycznie coś tam było zmieniane i trzeba będzie dobrać z czegoś innego niż ford ;)

ps. syczenie to normalny objaw, zakrętka zbiornika ma zawór który zapobiega rozerwaniu układu gdy się płyn zagotuje, jak jest naprawdę gorący to potrafi nie tylko syczeć ale ostro tryskać parą ;) I jeszcze jedno, skoro taka wysoka temperatura była to trzeba sprawdzić czy wentylator chłodnicy się włącza bo to mogła być przyczyna i gotowania płynu i pęknięcia węża
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

a dla mnie to jest nie fachowo zrobiony swap z 1,3 na 1,4 i ktoś zamiast wstawić węże i chłodnice od 1,4 kombinował coś 1,3

ewidentnie widać że to 1,4 a gradobr, twierdzi że to 1,3 może tak było ale teraz pod maską siedzi CVH
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

i cos w tym moze byc bo chyba orion ma racje ale dla pewnosci wrzuc kolezanko zdjecie silnika !

1.3 ma termostat z lewej strony silnika a nie z prawej (tak jak to widac na zdjeciach) no i cewka jest zamontowana tak jak w 1.4, w 1.3 jest z tylu silnika pod kolektorem dolotowym

bardzo prawdopodobne, ze to zostala chlodnica od 1.3 i ktos jakies weze kombinowal zeby ja dopasowac
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

do tego pocięta wiązka elektryczna której ciąć nie trzeba , CVH jak w mordę strzelił
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
gradobr

Post autor: gradobr »

jest to faktycznie 1.4 bo tak juz mi mowil mechanik tyle ze w dowodzie jest 1.3 i dlatego podalam takie dane... waz juz jest zalozony zebrowany... samochod chodzil tak dlugo az sie nie nagrzal i wlaczy sie wentylator wiec miejmy nadzieje ze problem sie rozwiazał
Załączniki
Zdjęcie021.jpg
Zdjęcie021.jpg (128.55 KiB) Przejrzano 8703 razy
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

gradobr pisze:wlaczy sie wentylator wiec miejmy nadzieje ze problem sie rozwiazał
w tych silnikach lubi się gubić kontakt na wtyczce termowłącznika wentylatora, raz się włącza raz nie, jak poruszyć wtyczką to znowu jest o.k. U ciebie może być podobnie
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

gradobr, zmień dane w avatarze, to w razie czego będziemy mogli Ci pomóc, bo 1,3 i 1,4 to dwie zupełnie inne konstrukcje
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
gradobr

Post autor: gradobr »

juz wszystko wrocilo do normy, mechanik powiedzial ze jest tak jak byc powinno
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Odświeżam temat, bo dziś zauważyłem że na tym wężu w który wkręcony jest czujnik załączania wentylatora między chłodnicą a silnikiem, mam wyciek. Już kiedyś zauważyłem że okolica czujnika jest lekko wilgotna, ale płynu nie ubywało, więc olałem problem.
Dziś stałem troche w korkach, silnik dość mocno się zagrzał, tak, że włączył się wentylator, i ciśnienie w układzie chłodniczym wzrosło. Patrzę pod maskę a tam z tego pęknięcia woda tryska, jak ze strzykawki.
Załączam fotke zielona strzałka wskazuje miejsce wycieku.

I tu moje pytanie, czy idzie kupić taki wąż w normalnym sklepie motoryzacyjnym, czy tylko w ASO, a jeśli tak, to jak to się fachowo nazywa?? czy może da się to jakoś zakleić??
Załączniki
DSC01486a.JPG
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

rzadko takie węże są w sklepach, łatwiej w ASO. Cena wcale nie musi być horendalna, ja za taką rurę do mojego (bez otworu na czujnik, tylko kształt nietypowy) dałem 36zł. Nazywa się to wąż (przewód) układu chłodzenia. Musisz albo sobie spisać oznaczenia z tego rozerwanego albo w ASO podać dokładne dane auta (VIN) to ci dobiorą właściwy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Jeszcze jedno, czy przy wymianie tego węża dużo płynu się rozleje, bo ostatnio wymieniłem płyn chłodniczy i zastanawiam się, czy spuścić go i potem wlać ponownie
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak będziesz wymieniał na zimnym to nie powinno wylać się za dużo ale zawsze coś może... możesz podstawić michę pod spód i to co wyleci wlać z powrotem. Jeśli dla ciebie to nie problem to możesz też spuścić płyn, ale moim zdaniem nie jest to konieczne. Natomiast po wymianie i odpowietrzeniu układu (ogrzewanie włączone, odpowietrza się samoczynnie) musisz skontrolować ilość płynu i pewnie uzupełnić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

No niestety, cena oryginalnego węża z otworem na czujnik to koszt 120-170 pln, więc kupiłem dziś używany z rozbiórki auta. Zapłaciłem 50 zł za wąż z wkręconym już czujnikiem.
Jutro zabieram się za robotę, ale chyba jednak dla pewności spuszczę płyn chłodniczy
SIDney03

Post autor: SIDney03 »

witam i odswierzam moze ktos pomoze esci 1.6 16v nie zalancza wentylatora czujnik zmieniony na nowy stary byl tez dobry jak sie okazalo grzeje sie poza L a wentylator stoi kiedys sie wlaczal miedzy M a A a dzisiaj wywalilo przewod przy czujniku nie wytrzymal cisnienia jak ktos ma jakis pomysl to dziekuje za pomoc :)
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

to moze silnik wentylatora padl ,a moze bezpiecznik sie przepalil
ODPOWIEDZ