Jaki olej do forda pomocy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

to ja polecę czarnepaliwo.pl
koles sporo udziela się na kosmetyce aut w dziale z olejami ;)
i za jego rada stosuję 5w40 Shel helix
podobno najlepszy stosunek ceny do jakości w wersji budżetowej :D

http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=20823

jak ktoś ma ochote to polecam pierwszy post w tym temacie
super poradnik o olejach do Pb i ON ;)
Moody
Posty: 20
Rejestracja: 17 maja 2015, 20:40
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojemność: 1600
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Post autor: Moody »

Dzięki za wszystkie odpowiedzi ale nie o to mnie chodziło. Ja się z grubsza orientuję w specyfikacjach, normach, aprobatach, zerwaniach filmu olejowego itd, itp. Ja tylko chciałem się dowiedzieć Waszych wrażeń zalania silnika 5W40 czy 10W40 w Escorcie benzyna 1.6 16V. Więcej pali ? Ciężej odpala gdy zimno ? Dzwoni/nie dzwoni popychaczami po zimnym starcie ? Wycisza się ? Latem więcej się grzeje ? Jakieś inne wrażenia ? Dodam, że mój ma najazdu ponad 260 tys.km. Oleju nie bierze.
MARKKO
Posty: 480
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: MARKKO »

to jak nie bierze oleju to zostań przy syntetyku
Awatar użytkownika
Hex
Posty: 1234
Rejestracja: 19 paź 2011, 19:54
Lokalizacja: Gdańsk
Pojemność: 1996
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: Hex »

Jamszoł pisze:...
A 10W... to już pół syntetyk i rzadko kto go leje bo szkoda silnika
No i jest gęstrzy co powoduje , że silnik dłużej chodzi bez ciśnienia zaraz po odpaleniu - szczególnie zimą...
A ja do swoich 2 aut leję 10W60 i mimo że "10" to olej ten jest syntetykiem.
Perfekcyjna pani domu
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14513
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Hex, u nas nadal pokutuje ten przesąd że klasy lepkości definiują rodzaj oleju... ;) Pomimo tematu o tym dlaczego robi się oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne i hydrokrakowane, i od czego zależy ich jakość i co to są bazy olejowe to nadal będziesz słyszał że 15W40 to mineral, 10w40 to półsyntetyk a 5w40 to syntetyk :D mnie się juz nie chce tego prostować :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Yagr święte słowa ;)
z rok temu tez tak myślałem że 5W30 będzie taki sam wszystkich marek ;)
dopiero gościu od czarnepaliwo mnie uświadomił że olej ma w uj innych parametrów poza tymi 5W / 10W itp. :mrgreen:
Moody
Posty: 20
Rejestracja: 17 maja 2015, 20:40
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojemność: 1600
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Post autor: Moody »

Nic w kwestiach, o które pytałem ?

---
MARKKO, nie napisałem, że chcę zrezygnować z syntetyka.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moody pisze:Ja się z grubsza orientuję w specyfikacjach, normach, aprobatach, zerwaniach filmu olejowego
Wiec nie rozumiem Twojego pytania
Przecie wiadomo , że im gęstrzy olej tym dłużej silnik chodzi bez cisnienia , a zatem zimą zawory bedą dzwoniły dłużej na gestym oleju a krócej na rzadkim
Olej który ma za literką W wyższa liczbe - bedzie bardziej odporny na wysokie temperatury a nie , że silnik się nie bedzie grzał
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Przy zmianie z 5W30 na 10W40 samochód zaczął mi palić 13l paliwa więcej, do tego z wydechu leciały strugi oleju, nawet potrafił się rozbiegać! Zimą trzeba było palić ognisko pod miską, tak gęstniał, a latem normalna temperatura w trasie wynosiła około 390 stopni. Nie wiem czego Ty oczekujesz, jakich odpowiedzi. Oczywiste jest że na rzadszym oleju szybciej złapie ciśnienie dzięki czemu krócej po odpaleniu będzie chodził "na sucho", dzięki czemu przy okazji popychacze powinny się uciszyć, jeśli było je słychać. Skoro tak orientujesz się w specyfikacjach, temperaturach, i filmach olejowych to mam wrażenie że zadajesz pytania na które doskonale znasz odpowiedź.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Moody
Posty: 20
Rejestracja: 17 maja 2015, 20:40
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojemność: 1600
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Post autor: Moody »

Jamszoł, nonam - dziękuję za komentarze. Jednak swoje pytanie kierowałem do posiadaczy Escortów z silnikami ZETEC 1.6 16V, którzy mają doświadczenia z eksperymentowaniem olejami w tym silniku.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Moody, obaj posiadaliśmy escorta z 1.6 zeteciem, ale wydaje mi się że normalny człowiek, jak kupuje auto zalane syntetykiem, które nie żre oleju to nie eksperymentuje, tylko leje co było jeśli było dobrze
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Moody
Posty: 20
Rejestracja: 17 maja 2015, 20:40
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojemność: 1600
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Post autor: Moody »

No dobra, to nie jestem normalny ;)
Auto jest z roku 1997 a u mnie od ... 1999 :smile: Mam oczywiście nowsze auta w domu ale Escorta trzymam z sentymentu - to moje pierwsze auto, nigdy się nie popsuł, w b.wielu miejscach ze mną był, nie zgnity, nie bierze oleju. Niech sobie będzie - i tak jest już bezwartościowy - do kombi dużo wchodzi jak trzeba coś przewieźć. Zawsze lałem do niego jeden olej - bez wielkiego zastanawiania. Ale ostatnio stwierdziłem, że go zaleję może czymś lepszym - niech ma. No i w aplikacji "dobierz olej" pewnej zacnej firmy wskazano mnie oprócz katalogowego 5W30 także oleje 5W40 i 10W40. No więc pytam o opinie na kompetentnym forum.
Podejście mnie trochę zaskakuje. Jak zadałem na innym forum podobne pytanie dot. mojego najnowszego nabytku (diesel) to dostawałem odpowiedzi w stylu - "zauważam, że silnik ciszej chodzi ale 0,5 literka paliwa na setkę więcej", albo - "jak się zrobi chłodniej to mocno czuć przy odpalaniu - nie polecam".

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moody pisze:wskazano mnie oprócz katalogowego 5W30 także oleje 5W40
Dla Ciebie będzie bez różnicy który z tych dwóch zalejesz
10W40 jeśli to jest syntetyk - też możesz wlac
Teoretycznie ten jest mniej odporny na niskie temperatury ale Ty mieszkasz w Wlkp. więc i tak nie bedzie tu takich temperatur które by zmniejszyły pompowalność tego oleju i nie mógł byś go odpalić
Zużycie oleju ? nie zauważysz różnicy i wątpię , żeby ktoś zauważył
Chyba , że ma wycieki to wtedy rzadszy olej pocieknie szybciej
Ale jak są wycieki to sie je usuwa a nie leje gęstszy
W zasadzie to różnica jak dla Ciebie to tylko cena
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Moody, to ja ci powiem po twojemu - to idz do tych twoich ekspertow i doopy nam nie zawracaj. A to co ci naopowiadali jest g* warte. Stawiam pol litra ze na losowo wybranych 10 escortach o tych samych silnikach po zalaniu olejem X przynajmniej jeden wlascicjel stwierdzi ze mu pali mniej, jeden ze wiecej, jeden ze silnik chodzi ciszy j innemu glosniej itd. Wszystmo zalezy od stanu auta, przebiegu, z jakiego na jaki olej sie przeszlo, jak sie o ajto dba, jak sie cisnie auto, czy jezdzi sie glownie po miescie czy nie, czy ma sie lpg czy nie, czy to miasto to wroclaw czy szczytno itd. A najwiecej maja w tych sprawach do powiedzenia wasaci panowie co vzesciej myja niz jezdza auto od turka/handlarza
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jestem pod wrazeniem żeś sie tak wysilil i tyle istotnych kwestii ujął co właściwie mogą zakończyć całkowicie ten temat :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ