Jaki olej do forda pomocy
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Tak czytam i czytam wasze wypowiedzi, przeglądam linki które poleciliście i zastanawiam się jaka jest różnica pomiędzy 5w50 a 5w40 po według stron które podlinkowaliście wychodzi iż do Escorta podają 5w40, czym to się różni?
Jeszcze mam pytanko. Jakiej firmy olej lejecie?? Sam na chwilę obecną smigam na Mobilu ale jestem ciekaw na czym jeździcie.
pozdrawiam
Jeszcze mam pytanko. Jakiej firmy olej lejecie?? Sam na chwilę obecną smigam na Mobilu ale jestem ciekaw na czym jeździcie.
pozdrawiam
Dziękuję bardzo za uświadomienieJamszoł pisze:Ja na Elfie
40 a 50 to wartość określająca wytrzymałość oleju na temperaturę w której jeszcze olej zachowuje film olejowy - czyli jeszcze ma właściwości smarujące
Im wyższa liczba po literce W tym wyższą temperaturę wytrzymuje
Czyli cyferka przed w mówi nam o tym czy to syntetyk czy minerał czy pół...
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeszcze jednoPoczytaj tu
http://www.oleje.ovh.org/link9.html
http://www.oleje.ovh.org/link9.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Bazyss, przed W im niższa tym lepiej bo lepiej się zachowuje się w niskich temperaturach po W im wyższa tym lepiej bo wytrzymuje wyższe temperatury dalej spełniając swoją rolę
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- Yagr
- Posty: 14516
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jarekezg, niby tak ale to uproszczenie. Trochę konkretyzując 5w-50 będzie się w wysokich temperaturach gorzej zachowywał niż 20w-50 i gorzej w niskich niż 5w-30. To po prostu taki złoty środek
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23258
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jakbym wiedział co tam jest napisane to bym wiedział czy ciekawe. Nie wiem jak interpretować zdjęcia http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Podgrzewali olej do jakiejś tam temperatury , żeby rozwarstwić olej na jego poszczególne frakcje
Na szklanych pojemnikach widać osad
Ten sam co się osadza na wewnętrznych powierzchniach silnika - tam gdzie olej ma styczność
Np. na pokrywie zaworowej
Temperatury ekstremalne dla oleju - czyli w praktyce chyba tylko wewnątrz turbiny po w silnika takich temperatur raczej nie ma
Nie zauważyłem , żeby był na tej stronie jakikolwiek opis , że ten olej jest dobry lub zły
Na szklanych pojemnikach widać osad
Ten sam co się osadza na wewnętrznych powierzchniach silnika - tam gdzie olej ma styczność
Np. na pokrywie zaworowej
Temperatury ekstremalne dla oleju - czyli w praktyce chyba tylko wewnątrz turbiny po w silnika takich temperatur raczej nie ma
Nie zauważyłem , żeby był na tej stronie jakikolwiek opis , że ten olej jest dobry lub zły
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
NIe wiem
Przecie ten osad - jeśli go nie poddamy wysokim temperaturom - może być akurat pożyteczny ale silnika - może to jakieś uszlachetniacze , które się nigdy nie wytrącą - jeśli silnik jest normalnie eksploatowany
Z drugiej strony ? jeśli nie będziemy dbać o olej i silnik to ten osad może być gwoździem do trumny dla turbiny
Nie napisali tam do jakich temperatur zagrzali te oleje
Przecie ten osad - jeśli go nie poddamy wysokim temperaturom - może być akurat pożyteczny ale silnika - może to jakieś uszlachetniacze , które się nigdy nie wytrącą - jeśli silnik jest normalnie eksploatowany
Z drugiej strony ? jeśli nie będziemy dbać o olej i silnik to ten osad może być gwoździem do trumny dla turbiny
Nie napisali tam do jakich temperatur zagrzali te oleje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
pewnie w idealnych waunkach jest ten co zostawia cienki film olejowy bez osadu i grud ale wtedy dosc szybko silnik by sie rozszczelnil jakby sie tam nic po kątach nie odkładało
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415