wspomaganie kierownicy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

MisiekP pisze:proszę o potwierdzenie
potwierdzam :d
nie wiem czy się da ale wyciągnać i przeczyścić. a jak sie nie da to kupić nowy/używany.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
MisiekP

Post autor: MisiekP »

ok czyli odpowietrznik do wymiany :D na szczescie na szrocie widzialem essa z takim samym wiec nie bedzie problemu :D

moje pytanie nastepne :D czemu tak sie dzieje?? :D
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

MisiekP pisze:czemu tak sie dzieje??
poczekaj na konkretne odpowiedzi, ja tylko podpowiedziałem :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bo otpowietrznik z czasem się wyrabia i nie domyka , olej podczas pracy się rozgrzewa i paruje .
Jeśli pojedziesz na szrot , to zanim kupisz - sprawdź czy zbiorniczek i korek na nim s suche .
Po co kupować takie samo G jak masz ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MisiekP

Post autor: MisiekP »

zapomniałem spytać - wymieniać komplet czyli zakrętkę z odpowietrznikiem i zbiornik czy sama zakrętka wystarczy?? - dziś zrobiłem test - wyczyściłem zbiornik z zewnątrz, przejechałem kilka km i zaś z góry kapka płynu i zbiornik tłusty...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja dzisiaj sprawdzałem swój zbiorniczek i też mokry :/
korek wydaje się dobry bo jak potrzącham nim to odpowietznik "lata" w środku i ten koreczek na górze jest ruchomy a nie zaklejony. wytarłem go i zobacze z którego miejsca się leje a bardzie poci niż leje.
może gwint masz wyjechany i spod korka sie leje?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
MisiekP

Post autor: MisiekP »

mi też ten odpowietrznik lata a skupisko płynu jest zaznaczone na obrazku czarną grubą krechą - przy rogu

Mi też bardziej wydaje się, że się poci, a nie leje, ale jak się skondensuje tego więcej to kapie w dół
Załączniki
t_autko_1_170.jpg
t_autko_1_170.jpg (28.39 KiB) Przejrzano 8531 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

MisiekP, kup całość
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MisiekP

Post autor: MisiekP »

no to kiszka :D byłem wczoraj na szrocie i w sumie moja wizyta byłaby stratna w paliwko, gdyby nie to, że wytargałem 2 opony zimowe w bdb stanie :D

Ale do rzeczy: penetruje escorta, patrze do silnika za zbiorniczkiem, a ten cały tłusty, płynu brak (jak i pompy, którą już ktoś kupił :D), korek rozwalony... niestety muszę tak póki co jeździć bo nowy pewnie swoje kosztuje... ;)
choody88

Post autor: choody88 »

Ja też mam ten problem... i to do tego stopnia że raz na półtora-dwa miesiące wlewam pół butelki płynu...(około 125ml.)
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

bym chciał podrzucić zapytanie do tego tematu.
rano jak odpale auto to nie działa wspomaganie w lewą stronę, w prawo wszystko ok a w lewo nie da rady. jak odczekam minutę lub dwie nawet bez dotykania kierownicy na uruchomionym silniku to wszystko jest ok, i tak już mam od dawien dawna, a dlaczego?
:roll:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A nie masz przypadkiem choć mini ale wycieku ?
jeśli masz wyciek , to z tej jednej strony możesz mieć układ zapowietrzony a jak pompa pochodzi , to się układ odpowietrzy i jest OK
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

no w sumie to mam wyciek, sączy mi się cały czas zbiorniczek, na łączeniu, na tym zgrzewie, ale nie podejrzewałem że to może być przyczyną. żeby przynajmniej większość mechaników miała taką wiedzę jak JAMSZOŁ to by było cacy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zobacz no jeszcze dokładnie czy się nie poci przy samej maglownicy - weź śrubokręt (wkrętak plaski) i lekko podważ osłonę przy maglownicy (jedna i druga strona) czy nie ma tam oleju - ma być sucho.
Może ci się lekko zapowietrzać przy samej maglownicy - właśnie taki wyciek miałem na myśli .
U nonama był lekki wyciek z maglownicy - prawa strona i olej kapał na wahacz i po wahaczu spływał aż do piasty kola i olej spływał po kole za glebe u góry nie było nic widać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3309
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Ja miałem wyciek. Ubytek uzupełniłem płynem Prestone (ok 30 zł/900 ml) i ustało. To jest płyn z uszczelniaczem i póki co spełnia swoją rolę - w zbiorniczku max, pompa nie jęczy, kasa zaoszczędzona :)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
ODPOWIEDZ