Gdzie kranik spustu płynu chłodniczego?

Moderator: Moderatorzy

giaur

Gdzie kranik spustu płynu chłodniczego?

Post autor: giaur »

Nie wiem, czy to przez to, że mało kawy wypiłem, ale... nei mogę znaleźć kranika od spustu płyny z chłodnicy. Escorta mam od niedawna - stąd problem. Nie zdążyłem jeszcze kupić książki serwisowej.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

to w escorcie cos takiego jest??
MARKKO

Post autor: MARKKO »

OPRóŻNIANIE l NAPEŁNIANIE UKŁADU CHŁODZENIA

Obniżyć ciśnienie w układzie chłodzenia przez zdjęcie korka wlewu ze zbiornika wyrównawczego. Należy zachować środki ostrożności, aby nie poparzyć się parą wydobywającą się z wlewu (patrz punkt dotyczący sprawdzania szczelności układu).

Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony w chłodnicy i spuścić ciecz z układu chłodzenia silnika.

Zakręcić korek spustowy i powoli napełnić układ odpowiednią cieczą niezamarzającą przez wlew zbiornika wyrównawczego.

Odczekać aż z wlewu przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.

Zamknąć korek wlewu.

Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

Nagrzać silnik do temperatury normalnej pracy górny przewód układu chłodzenia (prowadzący z chłodnicy do termostatu) musi być gorący i wyłączyć silnik. W razie potrzeby uzupełnić ilość cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym do właściwego poziomu.



wg WKŁ
giaur

Post autor: giaur »

Ok, poprawiam zatem pytanie: gdzie jest "korek spustowy"?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a bo ja wiem zdejmij poprostu rurke idacą do chłodnicy i po problemie bedziesz szukał kranika :P
giaur

Post autor: giaur »

Hehe, cfaniak :P

Znalazłem już kranik ;). Z prawej strony (patrząc z przodu maski) na dole. Wygląda jak taka plastykowa śrubka, dlatego wcześniej nie widziałem ;).
Patryk

Post autor: Patryk »

To nie jest kranik a korek spustu cieczu chlodzacej, znajduje sie na dole chlodnicy po prawej stronie przy dolnej listwie na ktorej opiera sie chlodnica patrzac od przodu samochodu. Wyglada jak taki maly okragly element z nacieciem w ksztalcie krzyza, jest z tworzywa i nie da sei go wykrecic do konca wiec uwaga przy spuszczaniu plynu bo mozna sie sporo pochlapac :razz: pozdrawiam :cool:
adamek85

Post autor: adamek85 »

To i ja się dołączę ze swoim pytaniem: w którym miejscu (proszę o opis może być ze zdjęciem) jest śrubka do spuszczania płynu z bloku silnika?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

adamek85 pisze:śrubka do spuszczania płynu z bloku silnika?
Ni ma
Vieczur

Post autor: Vieczur »

tez nie slyszalem o czyms takim... :???:

A w WKŁ nie ma nic na ten temat ???
MARKKO

Post autor: MARKKO »

w innych autach jest a w essim niema
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

w dużo autach niema
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A zresztą po co, jeżeli dół chłodnicy jest wiele niżej niż silnik?
Patryk

Post autor: Patryk »

Niby jest nizej niz silnik ale jak ja zmienialem glowice i spuscilem caly plyn z ukladu chlodzenia to w bloku silnika byly jeszcze 2 szklanki plynu ktory sciagnolem przy pomocy pompki do sciagania oleju :cool: wiec fakt spuszcenia calego plynu z chlodnicy nie oznacza ze spusci sie calutki plyn z silnika :cool: a to znaczy ze taka "srubka" by sie przydala :mrgreen:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

ja aby wypuscic jak najwiecej plynu dmuchalem w zbiorniczek wyrownawczy...hehe i wydoilem jeszcze calkiem sporo w ten sposob ;)
ODPOWIEDZ