Problem z ukł. chłodzenia

Moderator: Moderatorzy

MARKKO
Posty: 480
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: MARKKO »

tzw pająk :)
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ja to bym proponował wsadzić tam ryja, dokładnie pooglądać, sprawdzić czy opaski itp są dobrze skręcone a jeśli nie to dokręcić i patrzeć czy cieknie nadal, bo znaleźć wyciek przez forum to tak trochę ciężko :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jak sięokaże że na trójniku puszcza a kupić cały wydaje się za drogo to obciąć równo węże i wstawić tam plastikowy lub metalowy trójnik. Gazownik ci taki sprzeda cz 5 zł a opaski to groszowa sprawa.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kris

Post autor: kris »

Yagr, nie na trójniku tylko na wejściu do pompy ;)
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Mam okazje kupic mdo 2.0 ale jest jedno ale. Byla nieszczelna chlodnica i ktos dosypal uszczelniacza w proszku. Efekt jest taki ze, silnik chodzi normalnie sie nagrzewa chlodnica nie cieknie, waz termostat chlodnica normalnie goracy, ale chlodnica cala zimna. Oczywiscie w zbiorniczku zaczyna bulgotac. Myslicie ze tylko chlodnica?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

już na FT ci odpisałem. ile w ogóle za ten silnik chcą?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Heh to nie silnik tylko caly samochod , technicznie i wizualnie bdb, sprzeglo hamulce , zawieszenie, wszystko bardzo sprawne oprocz tego gotowania. Cena bdb bo 1200, ale jednak sobie odpuszczam wiec temat nieaktualny
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

marrecki, pewnie zatkało termostat i nic poza tym sie nie dzieje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Jamszoł pisze:marrecki, pewnie zatkało termostat i nic poza tym sie nie dzieje
Ale waz to termostatu byl goracy.
Poza tym to chyba zrobilem zla diagnostyke, ten samochod posiada klime, co prawda niesprawna, ale wsadzajac miedzy zderzak a pas przedni to raczej dotknalem chlodnicy klimy a nie wody, dlatego byla zimna. Wiec jesli gotuje sie plyn a waz do termostatu jest goracy czyli obieg duzy dziala to problem moze byc powazniejszy?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

od termostatu idzie cienki wężyk przelewowy prosto do zbiorniczka i jak jest ciepła / gorąca ciecz to idzie właśnie tym wężykiem
Co do chłodnicy - tak od przodu masz chłodnice klimy
Nie wiem który to model Mundła - jeśli MK3 to termostat jest ciutek drogawy bo we Fordzie se wymyślili , żeby wsadzić do termostatu - grzałkę
A na wskaźniku jak Ci pokazuje ?
Też , że się gotuje ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Jest to mdo mk2. Termostat niby byl wymieniony jest rachunek. Wskaznik zatrzymuje sie na srodku mniej wiecej i stoi. Ktos wywiercil w korku od zbiorniczka wyrownawczego dziurke. Podejrzewam ze bylo konbinowane i nie wiedza co albo wiedza i nie chca powiedziec. Co jeszcze mozna sprawdzic?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Zmień korek na sprawny to jest szansa że nie będzie wrzeć, bedzie się robić poprawne ciśnienie w układzie. A druciarakie metody należy od razu likwidować bo zaraz to będzie po silniku
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

dokładnie - w układzie w trakcie pracy silnika jest 0,8 bara i wtedy wszystko pracuje poprawnie
Teraz to jest tak jak by nie było korka wcale
A gdy nie ma korka to po paru minutach od odpalenia silnika płyn wyleci wierzchem a po ostygnięciu może być go za mało i nagrzewnica się zapowietrzy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Tylko tez z jakiegos powowodu ten korek wiercili, moze faktycznie sprobowac
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

korek powinien pasować od innych Fordów - weź i spróbuj
Może jest OK
Kroś może -jak ciekła chłodnica , zrobił otwór w korku i wężykiem połączył to z jakimś innym zbiornikiem , żeby uzupełniać wyciekający płyn ?
Trudno wyczuć co autor miał na myśli
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ