Ukł.chł. brak obiegu/zapchana nagrzewniczka

Moderator: Moderatorzy

Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Ukł.chł. brak obiegu/zapchana nagrzewniczka

Post autor: Picekkniaz »

Witam posiadam mały problem z nagrzewnica i ogolnie całym układem....ogolnie zaczeło sie tak kupiłem samochód grzał jak głupi było ok..po kupnie chciałem zobaczyc jak wyglada stan płynu ...(ogolnie chciałem wymienic i wymieniłem wszystkie płyny i oleje )
wiec troche spościłem z chłodnicy i był strasznie brudny i koloru rdzawego więc postanowiłem go wymienić i tak zrobiłem wlałem juz zimowy płyn (i od tej pory przestał grzać)...po jakims czasie zaczęło sie pocić mi coś przy kole..(później juz zaczęło ciec na maksa..i zaczął ubywać płyn ) pojechałem na kanał i okazała sie pompa wody przeciekajaca...kupiłem wsadziłem nowa..( w starej okazało sie rozszczelnienie...uszczelki ale jak miałem nowa to wrzuciłem nowa pompę ) później jak zrobiło sie zimniej zauważyłem ze termostat stoi nie zamykał sie...potrafiło podczas jazdy wyrzucić gaz...czyli temperatura małego obiegu miała ponizej 22 stopni ....wymieniłem termostat (dodam ze dalej nie grzał tak samo) lecz po wymianie i odpowietrzeniu ręcznie parownika parownik zaczął dopiero sie dogrzewać tak jak powinien i było ok..dopóki nie zaczęło sie tak naprawde zimno i wkurzało mnie ze nagrzewnica nie grzeje i zimno ....dodam ze układ mam połaczony szeregowo..czyli wejscie do parownika mam pod wyjscie z nagrzewniczki ...no i odpowietrzanie nic nie daje...troche tylko sie cieplej zrobiło w samochodzie i samochod po przeczyszczeniu Czyscidłem do ukł.chł zaczął łapac temp do literki R ( wczesniej O to było max) teraz nawet przy literce L węże wszystkie sa mega gorące płyn sie gotuje lecz wyjscie z nagrzewnicy i wejscie do tego metalowego trójnika jest zimne ...pmocy !!! :567: :567: :567: :567: :567: :567: :567:
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

W escortach układ sam się odpowietrza, napełnić układ chlodziwem, odpalic auto z otwartym korkiem, trochę nagrzac silnik, dolać płynu jeśli trzeba, zakręcić korek, nagrzac auto do normalnej temperatury pracy, ostudzić i dolać brakującego płynu i tak jeszcze ze dwa razy skontrolować czy stan jest ok.

A co do nagrzewnicy to podpiąć wąż ogrodowy z jednej strony, przeplukac nagrzewnice, potem w druga stronę tak samo i w razie potrzeby kolejny raz. Jak dalej nie będzie grzać to raczej nagrzewnica do wymiany.

A co do nieszczelności układu to częsty przypadek ze po wymianie płynu się rozszczelnia, być może poprzedni właściciel wlal jakoś uszczelniacz i go wyplukalo, może jeździł na jakimś syfie i jak wlales nowe to się układ przeplukal i również rozszczelnil przez wszedobylska korozje, a nowy płyn jest antykorozyjny to można sobie wyobrazić co robi ze zgnilizna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Picekkniaz »

Noo czytałem ze sie sam odpowietrza...leczprzy właczonym silnuku a odczepionym węzu od powrotu nagrzewnicy chłodziwo nie leciało tak pełnym wężem tylko takim strumyczkiem ...aa temperatura pracy to jaka...?? bo u mnie ledwo O łapie i to na chwile...aa tak to przy N ...wiecznie..tak jak by był zapowietrzony...(przy właczonym silniku jak sciskam węża tego (za chłodnicnicą ) przy metalowym kolanku to czuć pod palcem powietrze jak przelatuje.

[ Dodano: Pon 08 Gru, 2014 ]
Aaa jeszcze cały układ był czyczszony tym czyscidłem...a to mówisz ze to mogło nic nie dać ?? czy pompa ma taką małą wydajnosc ze nie przepchnie do parownika..nawet przy odkreconym wężu...przeciez nagrzewniczki nie da sie zatkać tak na full bo między koszulkami jest połączenie wolne...
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A ja Ci napisze na PW :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Picekkniaz, jeśli miałeś w układzie kupę rdzy i innego syfu to po czyszczeniu mógł sie odłożyć własnie w nagrzewnicy i ja zapchać. Możesz spróbować odedkać samą nagrzewnicę. metada węża ogrodowego podana przez WieŚka, moiżesz sprónować przedmuchać kompresorem samą nagrzewnicę. Ale jak to nie udrożni to raczej wymień nagrzewnicę. Nie są drogie, mi udało sie dostać za 50zł. Tylko wym iana wymaga nieco wysiłku :lol: Jeszcze oststnia de4ska ratunku to próba przepłukania nagrzewnicy octem, ale sam musisz wymyślic jak go do nagrzewnicy wprowadzić, najlepiej nagrzanego i jak wypłukać. Problem z ta metoda jest taki, że jesli nagrzewnica juz jest zapchana to ocet tylko dołoży sporo kamienia, który powinien z nim wypłynąć ale przy niedrożnej nagrzewnicy jeszcze ją bardziej zapcha. Krótko - najlepiej wymień nagrzewnicę.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Picekkniaz »

Noo wlasnie jak by nie ta wymiana to juz dawno bym to zrobił ...bo nie usmiehami sie pruć...całej deski w zimie ;] :mrgreen: spróbuje przeczyscic metodą węza i cisnieniem,..jak nie pomoze to wywale ja ..
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nic strasznego w zdejmowaniu deski nie ma, tylko pogoda trochę temu niesprzyja. Najlepiej zdejmować deche w ciepłym garażu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Picekkniaz »

Noo jak miałem Ticolota...totam było troche zabawy...;] a pozniej niby wszystko poskrecałem a dalej trzeszczało ;]
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Ukł.chł. brak obiegu/zapchana nagrzewniczka

Post autor: darcun4 »

Picekkniaz pisze:Witam posiadam mały problem z nagrzewnica i ogolnie całym układem....ogolnie zaczeło sie tak kupiłem samochód grzał jak głupi było ok..po kupnie chciałem zobaczyc jak wyglada stan płynu ...(ogolnie chciałem wymienic i wymieniłem wszystkie płyny i oleje )
wiec troche spościłem z chłodnicy i był strasznie brudny i koloru rdzawego więc postanowiłem go wymienić i tak zrobiłem wlałem juz zimowy płyn (i od tej pory przestał grzać)...po jakims czasie zaczęło sie pocić mi coś przy kole..(później juz zaczęło ciec na maksa..i zaczął ubywać płyn ) pojechałem na kanał i okazała sie pompa wody przeciekajaca...kupiłem wsadziłem nowa..( w starej okazało sie rozszczelnienie...uszczelki ale jak miałem nowa to wrzuciłem nowa pompę ) później jak zrobiło sie zimniej zauważyłem ze termostat stoi nie zamykał sie...potrafiło podczas jazdy wyrzucić gaz...czyli temperatura małego obiegu miała ponizej 22 stopni ....wymieniłem termostat (dodam ze dalej nie grzał tak samo) lecz po wymianie i odpowietrzeniu ręcznie parownika parownik zaczął dopiero sie dogrzewać tak jak powinien i było ok..dopóki nie zaczęło sie tak naprawde zimno i wkurzało mnie ze nagrzewnica nie grzeje i zimno ....dodam ze układ mam połaczony szeregowo..czyli wejscie do parownika mam pod wyjscie z nagrzewniczki ...no i odpowietrzanie nic nie daje...troche tylko sie cieplej zrobiło w samochodzie i samochod po przeczyszczeniu Czyscidłem do ukł.chł zaczął łapac temp do literki R ( wczesniej O to było max) teraz nawet przy literce L węże wszystkie sa mega gorące płyn sie gotuje lecz wyjscie z nagrzewnicy i wejscie do tego metalowego trójnika jest zimne ...pmocy !!! :567: :567: :567: :567: :567: :567: :567:
Nie wiem jaka jest nagroda ale przez te kilka lat mojej tu bytności, jest to NAJDŁUŻSZE ZDANIE na tym forum.
Ufff, ledwo ledwo, doczytałem do końca.
Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Picekkniaz »

Noo raczej m ktoś to zrozumieć i to jest forum czyli dowolne pisanie na temat :grin: aa jak jestem w potrzebie to pisze tak zeby było jasno
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Picekkniaz, to jest forum i wydaje mi się że dostałeś odpowiedzi, natomiast kolega ma całkowita rację zwracając uwagę bo takie niedbalstwo bardzo utrudnia czytanie.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Picekkniaz »

Dobrze obiecuje poprawę, zachowałem sie jak gówniarz :mrgreen: :mrgreen:
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

Czepiacie się :D ciurkiem poszło ;) trzeba to na jednym wdechu przeczytać.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Picekkniaz pisze:to jest forum czyli dowolne pisanie na temat
Ale widzisz, ja mam taki magiczny guzik z napisem "WYJEB" przy każdym poście. I czasami dowolnie mogę go używać.
Picekkniaz pisze:Dobrze obiecuje poprawę, zachowałem sie jak gówniarz
I gdyby na końcu tego zdania nie było uśmieszków, byłbym skłonny w to uwierzyć. Bo ja stary zgred jestem i czasami zamieniam się w strażnika.
Picekkniaz
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Picekkniaz »

Dodam tylko że wstawiłem dwa trójniki do układu, wczesniej był szeregowo teraz jest równolegle , i parownik zaczął sie w koncu grzać. Tylko nagrzewniczka dalej nie daje nic , i tu jest moje pytanie czy jest możliwosć ze klapka od regulacji temperatury całkiem nie puszcza na nagrzewniczke bądz z niej ?
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]

-Nissan Primera P10 1.6 16V
ODPOWIEDZ