Uszczelnienie układu chłodzącego.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jesteś pewien? bo z moich obserwacji wynika co innego ;)

[ Dodano: Czw 30 Sty, 2014 ]
ej bez przesady, ani razu nie podnosiłem auta do góry przy odpowietrzaniu i cyrków później nie miałem. albo coś jest powalone z układem (może ktoś jakoś węże pozamieniał) albo nagrzewnica jest wysrana.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

S3ci0r pisze:jesteś pewien? bo z moich obserwacji wynika co innego
Tak - powietrze do nagrzewnicy zasysane jest poprzez kratke w podszybiu
Wpada do wnętrza grodzi i idzie do nagrzewnicy
Grodź ma u góry uszczelkę , która uszczelnia całość - uszczelka dotyka do pokrywy komory silnika (maski)
S3ci0r, przy wielu Fordach właśnie tak jest z nagrzewnicą - to norma
Nie musi być coś zwalone
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nonam pisze:WieSiu, a czy przy przedmuchu między cylindrami nie powinny dziać się czary z kompresją i pracą silnika?
I tak właśnie było :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

ja bym swiece wykrecil i zobaczył po swiecach co sie dzieje z silnikiem czy np dostaje sie plyn do komory spalania ;)
Mecu

Post autor: Mecu »

Mam wygłuszenie maski, kratka w zderzaku, grill ghia dolna osłona silnika. Obecnie jestem po robocie uszczelnienia wszystkich wkręcanych czujników w obudowę termostatu, wymieniony termostat wraz z uszczelką dekiel zaklejony silikonem, i całość dociśnięta na silikonie do bloku. Zobaczymy co teraz będzie. Świece wykręcałem i są całe czarne , chmury dymu za mną też nie ma.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

swiece powinny byc szare ,u ciebie silnik ma za bogatą mieszanke chyba ze mniales na mysli czarne czyli zaolejone wtedy jeszcze gorzej
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bodzio82, mogą takie być jak wykręcił je przy zimnym silniku - jak silnik chodził na ssaniu i nie zdążył przepalić
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Przejechałem 24 km i postawiłem samochód po kilku godzinach zacząłem przy nim grzebać i sprawdziłem świece były czarne okopcone
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A po przejechaniu powinny byś siwe
Masz zbyt bogatą mieszankę - przez to Ci na zimnym silniku zalewa i ponownie go nie możesz odpalić jak zdechnie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

moze sonda lezy a raczej na pewno , jak by wtryski lały swiece byly by mokre
chyba ze masz zle dobrane swiece zaplonowe za zimne

mecu powiem szczerze ze czekam az zwalczysz ten problem bo ja juz wszystko robilem

Jamszoł a dlaczego twoim zdaniem nie sa zawory problemem ja na filmiku slysze wyrazny brak cisnienia w cylindrach zreszta u mnie tez jest to samo z tym ze tylko w mrozne dni
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

U mnie był kompletnie wyjarany zawór i brak komprechy a po przejechaniu kawałka km świeczki były wszystkie siwe
Sonda - gdy ma grzałki dobre po ok. minucie - minucie z haczkiem zaczyna działać
Po minucie i ciut - koledze silnik zgasł
Bardzo możliwe , że to sonda

Co do zaworów u kolegi - silnik zimny - Mecu przypomnij jaki masz olej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Valvoline max live 10-40 i proszę chłopaki wróćmy tam gdzie jest filmik ten temat jak na tą chwile ,,uśpimy" bo escort nie ma nawet płynu chłodniczego w sobie więc nie wiem czy nadal będzie ciekł oby nie bo silikon jest wszędzie.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Jamszoł, to po co w grodzi jest otwór wentylacyjny na wysokości nagrzewnicy, tak jakby ona zasysała tamtędy powietrze?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, to nie otwór wentylacyjny tylko odpływ wody.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

aż muszę sprawdzić przy najbliższej okazji ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ