Escort 1.3, zmiana z mineralnego na ...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Może koledze chodziło o to że ten silnik jest tak starodawnej konstrukcji ze lepiej będzie się czuć bez płukanek i syntetyka. Ja tam bym nic lepszego niż 10w40 nie lał, bo tam nie ma hydrauliki.

Wg mnie ważniejsze jest żeby co zmianę oleju wyregulowac zawory
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Hex
Posty: 1230
Rejestracja: 19 paź 2011, 19:54
Lokalizacja: Gdańsk
Pojemność: 1996
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: Hex »

Ja używam Valvoline MaxLife 10W40 w 2 autach. Polecam.
Perfekcyjna pani domu
kris

Post autor: kris »

a ja Mobila 5w50 ;)
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

WieSiu pisze:Może koledze chodziło o to że ten silnik jest tak starodawnej konstrukcji ze lepiej będzie się czuć bez płukanek i syntetyka. Ja tam bym nic lepszego niż 10w40 nie lał, bo tam nie ma hydrauliki.

no Prezes wlasnie mi o to chodzilo i pólsyntetyk to chyba najlepsze rozwiązanie chyba ze zre mineralny to bym nic nie zmieniał zwłaszcza ze brak hydrauliki



Ja bym sie nie odzywał w tym temacie bo na olejach sie nie znam ale jestem przeciwkiem wszelkiego rodzaju plukanek i zmian na syntetyczny olej dlaczego ?a dla tego ze moj znajomy kupil sobie honde accord 2.4 vtec czysta benzyna przebieg cos okolo 200 tys ,na forum go podpuscili zeby przeplukal silnik i zmienil na sytetyczny bo mnial polsyntetyk tak wiec uczynil efekt olej sie nie leje uszczelkami ale za to co 500 km dolewka :)wczesniej mu oleju nie pobierał,moim zdnaiem glupota jest zmienic przy 200 tys z polsyntetyka na pelen full zwlaszcza ze w tych silnikach nie ma hydrauliki nie wiem co on chcial osiagnac :569:
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

Gdy ustawie zawory i wymienie uszczelke pod deklem to zobacze czy sie poci dalej, jak bedzie good to wymieniam olej na półsyntetyk
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

stefan1307 pisze:Gdy ustawie zawory i wymienie uszczelke pod deklem to zobacze czy sie poci dalej, jak bedzie to wymieniam olej na półsyntetyk

co?
jak wymieinsz uszczelke pod pokrywa zaworow i zrobisz to dobrze to jak ci sie ma pocić?

chyba ze bys mnial np odme zapchaną np czyms takim w stylu maselka jak nieraz zbiera sie na korku oleju pod spodem jak np silnik niedogrzany to wtedu olej bedzie ci uciekal ale w escortach chyba z tym problemu nie ma raczej silnik np vw tam czesto sie odma zapycha
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przecie tu nie chodzi tylko o hydraulike
Hydraulika - ok lepiej jak olej jest rzadszy - ale to nie wszystko
Z lepszym olejem - rzadszym , chodzi głównie o to , aby jak najszybciej po uruchomieniu silnika - ciśnienie oleju pojawiło sie w najdalszych zakątkach magistrali - od pompy
I mówimy tu o sekundach a nie o ich ułamkach
To tak przy okazji hydrauliki :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Jamszoł, masz racje zgadzam sie z tym co mowisz ze czym zadszy olej tym lepszy
i szybciej dotrze przyklad audi a 4 1.8 t podczas jazdy zapalala sie kontrolka od oleju i gasla okazalo sie ze silnik byl zalany polsyntetykiem i ten olej nie dawal rady ,dopiero problem rozwiazal koles ktory jest prawdziwym mechanikiem nie kowalem ,a mianownicie sprawdzil ze po odpaleniu silnika wogole olej nie dochodzil do gory, no moze wogole to zle dobrane slowo, za malo tej oliwy szlo na gore i za wolno sie rozprowadzal ,zmienil na pelen syntetyk jakis z gornej polki uszczelniacze bo robił rozrzad i okazalo sie ze problem znikl wiecej kontrolka sie juz nie zapalila podczas jazdy auto jedzi jak nowe ale fakt jest faktem ze w originale nieco ponad 120 tys

tylko tak jak np w moim przypadku silnik ma prawie 300 tys, na gazie pewnie juz bedzie 150000 to podejrzewam ze dobil bym ten moj silnik jak bym zmienil na syntetyk zwlaszcza ze odkad trafil do polski ktos go zalal mineralnym lotosem i tak jezdzi do dzis


tzn juz kilka razy wymienialem nie bierzcie tego doslownie :570:

ale szczerze to zaluje ze nie zmienilem na polsyntetyk rano jak odpalam chodzi jak diesel ale jak narazie to sie nie poglebia caly czas jest tak samo
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

pewnie nie ma co przesadzać i wystarczy zalać półsyntetykiem
Oczywiście zawsze można silnik uszczelnić i jak sie chce na nim jeszcze długo pojeździć to wtedy można by się zastanowić nad syntetykiem

nie mniej dla kolegi - w zupełności wystarczy półsyntetyk
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tylko na co te plukanki ? samos ie kiedys wyplucze
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ja tam nie płukałem
zmiana oleju + filtra wystarcza
tyle , że po tym zabiegu lepiej jest następną wymianę trochę przyspieszyć
Np. jeśli wymiana ma być co 15000 km to robimy ją po ok 12000
Jeśli 10 - to przy 8 wymieniamy

Płukanie ? - to też naleciałości po tym jak kiedyś był w powszechnym użyciu selektol ; superol czy tym podobny olej i nie dość , że nagar był wszędzie to jeszcze była cała masa mułu
Taki muł potrafił zakleić doszczętnie popychacze zaworów do tego stopnia , że nie było ich widać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

stefan1307 pisze:to wymieniam olej na półsyntetyk
nie każdy 5w to syntetyk
nie każdy 10w to półsyntetyk
nie każdy 15w to minerał
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ODPOWIEDZ