Wymiana chłodniczego na zimowy.

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Wymiana chłodniczego na zimowy.

Post autor: elnino »

Przezorny zawsze... jak to mówią.

Dlatego pytam wszem i wobec - czy wystarczy odkręcić korek na chłodnicy?

Bo w zeszłym roku tak zrobiłem, a płyn po paru km nie był różowy tylko przeźroczysty jak woda (a latem właśnie jeździł na mieszance wody z płynem) więc przypuszczam, że gdzieś się schował i nie spłynął cały.

z 5l wtedy weszło 4, a gdzieś czytałem że chodzi 7.

Wersja bez klimy.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

no bo właśnie ktoś gdzieś pisał żeby odkręcić korek i odpalić fure. Aż termostat otworzy i przeleje wszystko do dna. Tylko na ile jest to bezpieczne to nie bardzo wiem... a uszczelka pod głowicą to za droga zabawa.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kris

Post autor: kris »

elnino, to ty na letnim jeździsz :shock: weź se kup koncentrat Forda na -37 i na takim śmigaj,nic nie zmieniasz czy to lato czy zima. ;)
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ja robiłem to w ten sposób, ustawiłem auto na płaskim i równym terenie, podstawiłem sobie miskę pojemności ok 8L pod chłodnicę, odkręciłem korek w chłodnicy i skierowałem strumień płynu do miski, odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym i tak czekałem dopóki nie zacznie powoli kapać resztkami płynu. następnie odpaliłem silnik na jakieś 10-15 sekund i zgasiłem. teraz już pozostało zalanie nowego płynu - zakręcamy korek w chłodnicy, wlewamy nowy płyn partiami stale kontrolując jego poziom, później odpalamy silnik w celu odpowietrzenia układu - KOREK OD ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO MUSI BYĆ ODKRĘCONY - i czekamy aż silnik osiągnie temperaturę normalnej pracy stale kontrolując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym (polecam zamykanie maski aby silnik się szybciej nagrzał). Po złapaniu temperatury zakręcamy korkiem zbiorniczek wyrównawczy. teraz przez najbliższy czas sprawdzamy czy poziom płynu jest wystarczający, w razie czego dolewamy odpowiednią ilość.

jeśli chodzi o zaginioną objętość płynu to myślę że niewielka jej część jest w bloku silnika natomiast więcej jest jej w chłodnicy, którą trzeba by było wyciągnąć aby zlać z niej stary płyn.

ps: instruktaż z wymiany pisałem dla potomnych, tak na wszelki :cool:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to z wydmuchaniem wlasnymi plucami i tak jest najlepsze, tez tej metody probowalem i sporo jeszcze zlecialo. ja zamiast odkrecac ten beznadziejny korek z chlodnicy zawsze zdejmuje waz z chlodnicy i ladnie wszystko szybko leci w wiekszej iloscil
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jakby wzial, jak kris mopwi, koncentrat forda to jego sie leje w proporcjach 1:1 wiec nawet jak spusci sie tylko 4 czy 5L starego plynu to jak sie doleje koncentratu do pelna to bedzie bardzo dobrze :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

z tego co pamiętam wchodziło mi 4l, a ile naprawde ? pytam bo skoro koncentrat jest 1:1 to wypadałoby kupić odpowiednią ilość.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w dieslu jest na pewno minimum 7l
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

ja jak wymieniałem w tamtym roku to tak jak pisze WieSiu wchodzi coś 7l, miałem troche więcej żeby odpowietrzyć ( czyli troche mi sie wylewało przez odpowietrznik ).
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to w td sie odpowietrza ?? Pb sie samo odpowietrza ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

cidzej pisze:to w td sie odpowietrza ??
Tak :)
DonKiller

Post autor: DonKiller »

...najpierw ostrożnie korek zbiornika wyrównawczego (jeżeli silnik jest rozgrzany), potem dwie śruby spustowe w dolnej częsci chłodnicy, na końcu śruba spustowa w bloku silnika (obok koła zamachowego)...jak wszystko zleci, zakręcacie wsio oprócz zbiorniczka wyrównawczzego, do którego leje się przygotowaną mieszankę. lub gotowy płyn...potem trzeba włączyć silnik i odczekać parę chwil, aż układ się dobrze wypełni i odpowietrzy...w razie potrzeby dolać płynu do zbiorniczka...

...właśnie zaczynam w moim za 10 minut :) ...
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

już wymieniłem, przydało się dmuchnąć w zbiorniczek, z półtorej litra jeszcze poszło. w sumie weszło 3l koncentratu i niecałe 4l wody
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze:w sumie weszło 3l koncentratu i niecałe 4l wody
elnino, :?: Koncentrat leje się 50/50
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

spokojnie dokupię butelkę jeszcze, bo teraz w zbiorniczku jest ok 2cm poniżej max także jeszcze koncentrat wejdzie/
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ