Ford Probe

Dla tych co posiadaja Fordy inne niz Escort

Moderator: Moderatorzy

Procurator

Ford Probe

Post autor: Procurator »

Nie wiem czy w przyszłości nie kupić sobie takiego, bo widać że ceny nie są wygórowane, a wygląd całkiem niezły. Tylko nie wiecie jak jest z dostępnością części zamiennych? Bo do mojego Escorta to kupię prawie wszystko (przynajmniej tak było do tej pory) w byle motoryzacyjnym. To czy do Probe też jest tak różowo z częściami?
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Części pewnie też kupisz w byle motoryzacyjnym, tylko być może będzie trzeba na nie trochę poczekać. Poza tym to autko zbyt popularne na polskich drogach nie jest (wystarczy porównać na allegro ile do sprzedaży jest Escortów a ile Probe), więc się to zapewne odbije na cenach części zamiennych
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Procurator, z częściami nie ma kłopotu, mój znajomy ma probe pierwszej generacji i nie słyszałem żeby narzekał
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A mój znajomy się pozbył , wlaśnie z powodu części zamiennych .Procurator, posprawdzaj po necie , ile kosztują części i czy są dostępne.
Mowa o tych co wiadomo , że trzeba co jakić czas kupić.
Rozrząd , hamulce , wahacze itd.
Poza tym to typowy amerykaniec - silnik - pojemność do mocy (słabiutka) a spalanie wprost odwrotnie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jaki tam amerykaniec, wolnossące 2.0 dostawało baty z moim starym hyundaiem 1.5. Za to te na turbinie robią co do nich należy, tylko pewnie większość zakatowana. Ogólnie autko całkiem przyjemne, zwłaszcza te 2 generacji :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

druga generacja to tylko 2,5 v6, to probe to bliźniacze auto z mazda mx6 a silniki to chyba podobne też do tych w mondeo jak nie identyczne
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Procurator

Post autor: Procurator »

Myślałem o wersji mk2. Aż taki słaby to on chyba nie jest, na wikipedii podają, że wersja 2.0 rozpędza się w 9.2s do 100 km/h, zaś wersja 2.5 chyba nawet w 7.5s do 100 km/h.
Czyli mówicie, że z częściami kłopotu nie ma, tylko samochód drogi w utrzymaniu.
W sumie to nie wiem, być może jeszcze w przyszłości zdecyduje się na Escorta mk7 z silnikiem 1.8 115 lub 130 KM.
pozdr.
Procurator

Post autor: Procurator »

Z częściej używanymi częściami np. klocki, wahacze itp. problemu nie ma.
Ciekawe tylko, ile to może palić?
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

jutro sie w trase Warszawa-Łódź-Częstochowa wybieram Probe 1 generacji (silnik 2.2). Aż się boje :D ale napisze jak to jezdzi JAK wróce ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

I ile Ci spalił wachy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

na pewno sporo
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Procurator

Post autor: Procurator »

Trochę poszukałem na www.autocentrum.pl i chyba nie jest takim paliwopijcą jakby się wydawało, model Probe II V6 2.5l spala w/g ich testów podobnie do Poloneza lub nawet trochę mniej. Ważniejszą sprawą byłoby dowiedzieć się czy auto jest w miarę trwałe, czy można długo cieszyć się bezawaryjną jazdą? Bo jeżeli ma się często psuć to sobie go od razu daruję.
pzdr..
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Procurator, mój znajomy ma już chyba 4 lata probe II 2,5 V6 czarne zglebione i na ślicznej feldze, prezentuje się super z przodu jak ferrari , nie narzeka a kilometrów sporo tłucze ale skrzynię wymieniał aaa
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

I ile Ci spalił wachy.
to auto w gazie... a w trasie spalił ~8litrów/100km

dało się przeżyć podróż z tym, że nie wiem czy inne modele tak mają ale ten na zakrętach się, że tak powiem nie zachowywał... ale w trase na długą prostą naprawde przyjemnie się jedzie ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zawsze mozna zawias podrasować ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ