Ford Probe

Dla tych co posiadaja Fordy inne niz Escort

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

kumpel ma probe ale I mi sie o wile bardziej podobaja niz II fura naprawde fajna a czesci pasuja od mazdy 626 jak by kogos interesowala oszczednosc na czesciach zamiennych
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Mrowa pisze:czesci pasuja od mazdy 626 jak by kogos interesowala oszczednosc na czesciach zamiennych
do Japońskich samochodów z tego co mi wiadomo części też nie są takie tanie znowu...
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
emceha

Post autor: emceha »

Adaś ale twój nie jest japoński :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

ale wydaje mi się że będą tańsze części do mazdy 626 niż do Forda Probe no i na pewno większa dostępność
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Procurator

Post autor: Procurator »

No mam Forda Probe V6 2.5.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no to masz, a gdzie foty i sprawozdanie z pierwszych jazd??? :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Procurator

Post autor: Procurator »

Fotografii niestety nie mam, bo nie wiem jak się je wrzuca na komputer.
Jest srebrny z 1994 r. Na miejscu kierowcy i pasażera obok jest bardzo wygodnie, niestety siedzący z tyłu mają już gorzej bo fotele kierowcy i pasażera zostawiają niewiele miejsca dla osób siedzących na tylnej kanapie, za to bagażnik jest ogromny.
Prowadzenie jest proste i przyjemne, za to manewry (parkowanie bokiem i tyłem) już niestety gorzej jak w Escorcie, bo jest dłuższy i szerszy.
Silnik V6 wydaje podczas jazdy przyjemny, niegłośny dźwięk przypominający amerykańskie wozy z filmu "Mistrz kierownicy ucieka", ogrzewanie działa szybko. Deska rozdzielcza jest bardzo estetyczna, a jasność jej niebieskiego oświetlenia jest regulowana. Podnoszone reflektory mają światła długie i mijania, a gdy są wysunięte zaznaczają gdzie się kończy maska, co jest ważne, gdyż maska jest dłuższa niż w Escorcie i można niechcący o coś zawadzić gdy jest bardzo ciasno. Podczas ruszania trzeba delikatniej dodawać gazu i puszczać sprzęgło, gdyż bardzo gwałtownie przednie koła zbierają się gdy samochód stoi w miejscu.
Spalanie, trudno powiedzieć bo zbyt krótko go używam, ale już wydaje się nieco większe niż w Escorcie, dokładniejsze rozeznanie utrudnia fakt, że wskazówka poziomu paliwa, podobnie jak w Escorcie zmienia swoje położenie w zależności od sposobu jazdy.
Przyspieszenie jest wyraźnie większe niż w Escorcie 1.6 CVH, mocniej wciąga w fotel i pod góry można spokojnie wyjeżdżać na wyższych biegach niż Escortem. Chociaż nie odczuwam już takiego drastycznego wzrostu zrywu Probe V6 w stosunku do Escorta 1.6 CVH, jak to było po między starym Polonezem, a Escortem 1.6 CVH. Jakkolwiek silnik najlepiej przyspiesza w górnym zakresie obrotów to jednak producent nie uciął mu mocy przy obrotach najniższych tak bardzo jak w Escorcie 1.6 CVH, można zatem samochód dość dobrze rozpędzać na wyższych biegach.
Pozdr
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Procurator pisze:Fotografii niestety nie mam, bo nie wiem jak się je wrzuca na komputer.
Na swój komputer czy na nasze forum ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Procurator

Post autor: Procurator »

W ogóle nie wiem jak się to robi. Z informatyki jestem strasznym cieniasem, w ogóle interesowałem się głównie elektrotechniką i chemią.
Acha i wracając do tematu to w Probe minusem jest zawieszenie - bardzo twarde jak w busach. Ale jak jedziesz na niepodziurawionej drodze to to nie ma znaczenia, a drogi trzyma się jeszcze lepiej niż Escort.
No i jeszcze spalanie Probe V6 według instrukcji:
w cyklu miejskim - 12.5/100 km
W trasie przy 90 km/h - 7.8/ 100 km
W trasie przy 120 km/h - 9.9/ 100 km
Moc w/g instrukcji to 119 kW - 162 KM przy 5500 obr/min
Moment obrotowy 212 Nm przy 4800 obr/min
Czyli zwraca uwagę bardzo wąski zakres prędkości obrotowych (700), w których samochód powinien najlepiej przyspieszać. W rzeczywistości silnik zbiera się już przy znacznie niższych obrotach. Być może moment maksymalny jest przy 4800, lecz niewiele mniejszy już przy znacznie niższych obrotach. Potrzebny byłby zatem dokładniejszy wykres charakterystyki momentu od prędkości.
Prędkości max nie podają.
Acha no i niewiem czy fotki są naprawdę potrzebne. Jest identyczny jak ten w wikipedii ford probe generacja 2, srebrny ten sam odcień. No i choć auto jest z 1994 to nie widziałem śladów rdzy ani jakichś wgniotek czy przerysowań.
pozdr.
TomekBury

Post autor: TomekBury »

Sam zastanawiam sie nad tym autem jako następcy lub kompana dla Escorta i dość głęboko zaznajamiam sie z tym Samochodem i z tego co piszą na forum Probe trzeba po prostu kupić egzemplarz za odpowiednią cenę doinwestować w sposób w jaki powinno sie doinwestować każde auto po zakupie i cieszyć się jazdą

Spalanie silnika V6 rekompensują doznanie dźwiękowe mimo iż auto samo w sobie aż tak nie zadziwia osiągami bo jak dla mnie 7,5s do 100km/h to bardzo optymistyczny scenariusz, ale nie mówię też że nie jest to możliwe przy zdrowym silniku.

Co do części to nie ma aż takiej kary, wiadomo trzeba za nie zapłacić więcej niż za ceny części do Escorta ale biorąc pod uwagę klasę tego auta ceny raczej nie są aż tak wielkie
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Powiem szczerze że i ja sie zastanawiałem nad Fordem Probe, jako następcą swojego Paździocha. Tak czy inaczej autko mi się bardzo podoba, czytałem tylko że wbrew pozorom to nie jest autko zaskakujące osiągami... Nie wiem, nie sprawdzałem osobiście. Części są w przystępnych cenach, chyba nie ma z nimi większego problemu? Tak czy inaczej, gratuluję zakupu i mam nadzieję że będziesz się cieszył bezawaryjną jazdą kolego! Niech Ci służy :)
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Pexu pisze:nie jest autko zaskakujące osiągami...
jak już wcześniej gdzieś pisałem po moich jazdach Probe I generacji z silnikiem 2.0 to wydaje mi się, że naprawde nie powala na kolana przyśpieszeniem. Być może takie jest moje odczucie. Nie wiem. Ale lepiej czuć przyśpieszenie w jakimś japońcu (tudzież koreańcu :P )
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
TomekBury

Post autor: TomekBury »

Probe I generacji nie miało silnika 2.0
Procurator

Post autor: Procurator »

Przyspieszenie mojego Probe 2 V6 uważam -według mojego odczucia- za świetne, choć jeszcze nie mierzyłem. Podobno 7.5 do 100 km/h czyli teoretycznie o 0.5 s lepiej niż Escort RS2000. Prędkość max obu pojazdów są podobno identyczne (ok 225 km/h).
Spalanie już widzę, że trochę więcej niż mój Escort 1.6 CVH, lecz chyba ciut mniej niż mój stary Polonez na benzyne.
Cóż jutro idę przerejestrowywać itp. Jeszcze się nie cieszę bo być może kradziony, użyty w napadzie, szuka go policja itp. Ale może nie będzie tak tragicznie.
Pozdr.
Procurator

Post autor: Procurator »

Dziwnie mi się zachowuje coś wskaźnik oleju. Tzn. oleju było tylko ciut powyżej minimum więc dolałem 0.25l i przybyło. Postanowiłem dolać jeszcze 0.25l i wskaźnik "zwariował" tzn. był umoczony olejem w kilku miejscach. No to wlałem jeszcze pozostałe 0.5l oleju i ...wskaźnik jest suchy! jedynie jak silnik trochę pochodzi i wyciągnie się wskaźnik to jest umoczony w kilku miejscach, zaś jak się go wytrze i włoży na miejsce, a zaraz wyciągnie to jest suchy! Tak jakbym spuszczał olej zamiast go dolewać! Dlatego teraz patrzę na wskazówkę ciśnieniomierza oleju - jako bardziej miarodajnego źródła oleju i wożę ze sobą trochę oleju jakby trzeba było dolać.
Wiem, że pytanie powinienem zadać na forum Ford Probe, jednak tam się nie da zarejestrować (kod potwierdzający na moim komputerze jest tak niewyraźnie napisany, że nie sposób go odczytać)
Czy może ktoś miał podobną sytuację np. w Escorcie? A może bagnet wskaźnikowy jest od innego samochodu?
Będę tak jeździł do czasu wymiany oleju, puki co wyczaiłem gdzie jest filtr oleju i spust.
pozdr.
ODPOWIEDZ