skrzynia biegów i grzanie świec

Moderator: Moderatorzy

XL144

skrzynia biegów i grzanie świec

Post autor: XL144 » 28 wrz 2010, 10:54

jestem tu nowy i mam pytanko odnośnie naprawy mojego Forda escorta 1.8 TD 96r :-| Po zredukowaniu na jedynkę i daniu dosyć energicznie gazu coś mi się stało i nie mam żadnego biegu tak jakbym miał wciśnięty luz ale nie słyszę żadnych dziwnych dzwięków. Półosie się kręcą do końca. Czy ktoś miał podobną sytuację ? i wie ile będzie kosztowała naprawa. Przy okazji chciałbym sie zapytać odnośnie grzania świec ponieważ mam straszny problem rano z odpaleniem czy istnieje jakiś sposób (świece wymienione)

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10880
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 28 wrz 2010, 11:02

to że jesteś nowy nie upoważnia cię do łamania regulaminu!
NIE TEN DZIAŁ :!:

to jest odpowiedni dział dla twojego pytania http://fordescort.pl/forum/viewforum.php?f=40
i jeszcze może byś tak uzupełnił swój profil bo skąd mamy wiedzieć jaki masz rocznik auta i jaki silnik?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13102
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 28 wrz 2010, 11:05

XL144 pisze:Półosie się kręcą do końca.
nie do końca rozumiem co znaczy do końca ale podejrzewam że chodzi o to, że masz włączony bieg, auto stoi a półosie się kręcą. Masz rozwalone przeguby. Ponadto tak jak mój poprzednik napisał
to że jesteś nowy nie upoważnia cię do łamania regulaminu!
NIE TEN DZIAŁ :!:



Temat do przeniesienia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 29 wrz 2010, 22:06

Yagr pisze:Temat do przeniesienia.
Tak jest o panie :mrgreen: :mrgreen:
Yagr pisze:Masz rozwalone przeguby
A konkretnie zewnętrzne .
XL144 pisze:Przy okazji chciałbym sie zapytać odnośnie grzania świec ponieważ mam straszny problem rano z odpaleniem czy istnieje jakiś sposób
Sposób na odpalanie , czy na naprawę ?
Zacznij od sprawdzenia szczelności układu paliwowego .
Ewentualnej wymiany filtra paliwa , odpowietrzenia układu paliwowego,
Jak przekręcasz stacyjkę i świece grzeją , to kontrolki lekko przygasają ?
Po wyłączeniu się kontrolki grzania świec - świece nadal grzeją przez jakieś 20 - 25 s - czy czekasz te 20 - 25 s ?
Jeśli świece grzeja a kontrolki nie przygasają - sprawdź sterownik świec czy zapodaje napięcie na świece
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 14 gru 2011, 21:46

Witam, czy do mojego diesel-a 1,8 będzie pasowała skrzynia od czegoś innego np turbodiesla? W ile czasu można się uporać z wymianą takiej skrzyni w garażu z kanałem w 2 chłopa.

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 14 gru 2011, 22:07

Jastrzab_1_8D_92 pisze:Witam, czy do mojego diesel-a 1,8 będzie pasowała skrzynia od czegoś innego np turbodiesla?
Tak, MTX z TD podejdzie bez problemu, ale w takim układzie będziesz musiał zmienić również sprzęgło, koło zamachowe oraz półośki.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 14 gru 2011, 23:08

MinisterQ pisze:koło zamachowe
Zmiana koła zamachowego może spowodować rozpierniczenie wału
Koło dobiera się do wału i wyważa razem
Ja bym tego nie robił
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 14 gru 2011, 23:11

To ciekawe jak będzie u mnie - ja będę miał dół silnika od TD, ale zmienione koło zamachowe na to z D... ;)
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 14 gru 2011, 23:12

muszę wymienić skrzynię bo jest głośna(wałek główny) Czy jak dorwę jakąś na szrocie jestem w stanie organoleptyczne sprawdzić czy się jeszcze nadaj do czegoś ? i ile się wymienia taka skrzynię

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 14 gru 2011, 23:15

Gdybyś wprawił ją czymś w obroty ( wałek sprzęgłowy ) to tak
Zmianę biegów zrobisz ręcznie ( czy wchodzą biegi )
Ale to zawsze kotek we worku
6.11.2010/28.08.2012_16.30

emtees

Post autor: emtees » 15 gru 2011, 00:09

Jamszoł pisze:Zmiana koła zamachowego może spowodować rozpierniczenie wału
Koło dobiera się do wału i wyważa razem
Ja bym tego nie robił
Kto Ci takie rzeczy naopowiadał? :)

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 » 15 gru 2011, 09:09

Jastrzab_1_8D_92 pisze:i ile się wymienia taka skrzynię
Jeżeli nigdy tego nie robiłeś to pewnie chwilę zejdzie.
Mi jak mechanik wymieniał sprzęgło to narzekał na tą poduszkę olejową która jest pod serwem, że wymiana sprzęgła w tym aucie jest do D :D ( Nie robił tego pierwszy raz oczywiście )

Nie pamiętam dokładnie ile mu zeszło, 3-4h (?), mniej więcej, było to już chwile temu więc nie pamiętam dokładnie :/

ODPOWIEDZ