Rozrusznik

Moderator: Moderatorzy

THEMOLL

Rozrusznik

Post autor: THEMOLL » 22 maja 2010, 09:12

Witam wszystkich forumowiczów. Mam kłopot z odpalaniem Forda a mianowicie podczas próby zapalenia, rozrusznik kręci ale zachowuje sie tak jakby "ślizgał" i nie łapie. Jeśli ktos miał już podobny problem albo wie jaka może byc tego przyczyna prosze o jakąś podpowiedź co mam z tym dalej robić??? Problem dotyczy silnika 1,8 D. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 » 22 maja 2010, 09:26

Sprecyzuj co to znaczy "ślizgał"
Jeśli rozrusznik przy próbie odpalenia auta wchodzi na dziwnie wysokie obroty - popsuł się elektromagnes
Jeśli rozrusznik próbuje kręcić silnikiem i przeskakuje to wtedy poszły zęby albo na pierścieniu zębatym albo na palcu rozrusznika

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13102
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 22 maja 2010, 11:33

THEMOLL, bendix ci nie łapie
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

THEMOLL

Post autor: THEMOLL » 22 maja 2010, 13:24

Problem rozwiązany... Byłem tak zamyślony tym rozrusznikiem że nie spojrzałem pod pokrywę pasków;P Okazało sie że pękł pasek rozrządu, o czym z początku nie pomyślałem bo zwykle zdarza sie tak podczas odpalania na " zaciąg " czego przed awarią nie robiłem:D Wymienie pasek i wszystko bedzie ok;) Dzięki za pomoc Panowie :smile:

Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 » 22 maja 2010, 18:45

THEMOLL pisze: Wymienie pasek i wszystko bedzie ok;)

hehe, oby Ci się udało;p ale coś mi się wydaje że silnik poszedł się ......

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian » 22 maja 2010, 20:43

THEMOLL pisze:Wymienie pasek i wszystko bedzie ok
Obys mial racje :) , moj znajomy w Fordzie Courierze 1.8 D zrobil to samo tez poszedl pasek ale silnik byl kaput generalka albo nowy :( Powodzenia
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska

Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 » 22 maja 2010, 23:04

hehe, oby Ci się udało;p ale coś mi się wydaje że silnik poszedł się ......
Damian pisze:Obys mial racje :) , moj znajomy w Fordzie Courierze 1.8 D zrobil to samo tez poszedl pasek ale silnik byl kaput generalka albo nowy :( Powodzenia
Nie straszcie kolegi :) może nie było kolizji tłok - zawór :)

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 11 kwie 2011, 00:01

Witam, podłączam się pod temat ...
Problem z moim rozrusznikiem wygląda następująco , gdy było ciepło na zewnątrz (temperatura pow. 5 stopni ) przy próbie zakręcenia przygasały kontrolki i cisza ...(czasami kręcił ), po wypaleniu papierosa czyli ok. 3 min , przekręcenie ponowne stacyjki i kręci bez problemu. Gdy było zimno na zewnątrz kręcił od pierwszego "strzału" (bez czekania) Wczoraj w w nocy przestał kręcić całkiem ... nawet kontrolki przestały przygasać. Młotek nie pomógł...
Dodam że w zeszłą zimę jak wymieniałem bendix, szczotek oryginalnych była ponad połowa.
Z góry dzięki za podpowiedzi.


Jastrząb

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10880
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 11 kwie 2011, 00:15

posprawdzaj przewody a szczegolnie "-" z akuma do rozrusznika. ja mialem podobny problem i wymiana przewodu pomogla
nie ma masy nie ma kontrolek
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 11 kwie 2011, 23:17

Witam. Podłączyłem + z akumulatora do cewki rozrusznika w celu diagnozy, po podaniu zasilania na cewkę zadziałał rozrusznik. Obecnie odpalam auto podnosząc maskę i dotykając kablem pociągniętym od cewki do akumulatora, zawsze lepsze od pchania :) Padła chyba kostka stacyjki , albo coś jeszcze po drodze. I tu moje pytanie,czy kabel od sterowania cewką ten co odchodzi od stacyjki , przechodzi przez ten wspaniały wynalazek jakim jest sławetna skrzynka bezpieczników?
Z góry dzięki za podpowiedzi.

Jastrząb

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 11 kwie 2011, 23:26

w mk5 raczej nie przechodzi,co najwyżej idzie przez kostkę 1 pin która jest przy akumulatorze (kabel chyba niebiesko czarny),najlepszym rozwiązaniem sprawdzić napięci na kostce i jak jest ok to puścić nowy kabel od kostki.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 11 kwie 2011, 23:31

Możesz wymienić na nowy - dając bezpośrednio .
Nie pamietam jak jest przy Esie - ale 99 % samochodów ma bezpośrednio
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10880
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 11 kwie 2011, 23:43

wydaje mi sie ze idzie osobny kabel od stacyjki na automat rozrusznika ale glowy nie dam uciac :) w mk7 oczywiscie :) wychodzi z podszybia w komorze silnika z taka wtyczka ktora mozna rozlaczyc i idzie do automatu
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 12 kwie 2011, 14:48

Miałem problem po zakupie samochodu z rozrusznikiem, który jak to zwykle bywa objawiał się w najmniej oczekiwanych momentach np po zakupach przy markecie. Klepanie młotkiem nie pomogło, choć wyraźnie dochodziło spod maski "cyk" po kręceniu kluczyka. Bendix? Szczotki? Tak myśleliśmy, ale po małej próbie prądowej po zdemontowaniu rozrusznika, okazało się że problem tkwił zupełnie w czymś innym. Próbowaliśmy to z elektrykiem znajomym zreperować lutownicą i konektorkami, ale pomogło dosłownie na 1 odpalenie.

Dlatego, jeżeli ktoś miał podobny problem, to ze swojej strony dodam, żeby sprawdzić śruby na rozruszniku, czy są na sztywno. U mnie jedna była oberwana właśnie z elementem który przenosił napięcie do wewnątrz, i nijak nie byliśmy w stanie tego naprawić. Tzn owy element był oberwany wewnątrz, trzonek chodził luźno, ale nie dało się go ani zdjąć ani z zewnątrz przymocować z powrotem, zresztą i to, co było pod nim widać było, że jest poważnie uszkodzone, więc nie wiem, czy pechowo właścicielowi odbił jakiś kamień, albo przydzwonił w coś, bo chłodnicę też wymieniał, a zderzak mial pęknięty.

Nie chciałbym też wprowadzić nikogo w błąd bo było to rok temu i dokładnie nie pamiętam, ale najprawdopodobniej problem tkwił w zaznaczonym trzonku. Doraźnie pomagało dynamiczne stukanie młotkiem obok, żeby wprowadzić w drgania ową śrubę, a druga osoba próbowała się "wstrzelić" kręcąc kluczykiem w moment, kiedy doszło do styku.

Skończyło się na wymianie rozrusznika na nowy który prezentuję poniżej. Do starego nie było nigdzie możliwości dokupienia elementu który był urwany, poszedł do regeneracji, ale czy coś z tym zrobili... nie wiem, bo do dzisiaj nie wrócił koledze na sklep.

Obrazek
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 12 kwie 2011, 15:39

Jastrzab_1_8D_92, poczytaj no ten temat http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=6450
6.11.2010/28.08.2012_16.30

ODPOWIEDZ