rozrząd 1.8 TD

Moderator: Moderatorzy

mecenasss

rozrząd 1.8 TD

Post autor: mecenasss »

witam wszystkich.. Posiadam forda escorta 1998td 1.8 i w czasie przyspieszania uslyszalem glosne stuk w silniku i zgasl . juz nie zapalil na szybko sciagnelem oslone paska rozrzadu i co sie okazalo, ze pasek jest caly tylko napinasz popuscil i pasek sie poluzowal nie mialem czasu go odstawic narazie na warsztat . moze ktos podpowie jakie moga byc tego konsekfecje., a dodam jeszcze ze gdy to sie stalo siedzial w tedy gdzies na ok 2i5 tys obr/mn i gdy go ponownie chcialem odpalic to nie bylo zadnych nie pokojacych dzwiekow oprucz tego ze nie odpala oczywiscie prosze o porade>> dzieki
Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 20:13 przez mecenasss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli nic nie pukało ( tłoki o zawory) to jedynie przeskoczył Ci pasek rozrządu i przez to teraz nie możesz odpalić .
Proponuje wymienić cały rozrząd na nowy a przy okazji pokręcić przy rozprężonym silniku wałem i sprawdzić czy wszystko jest OK - ponownie ustawić wał i wałek rozrządu i pompe i co tam by jeszcze :mrgreen: - nowy rozrząd i powinno zagadać :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

a ja sie tak zapytam przy okazji bo widze ze rozrzad to nie taka droga czesc, a jak z wymina? sa jakies trudnosci? lepiej mechanik czy da rade samemu?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
mecenasss

Post autor: mecenasss »

dzieki za porade na pewno sie przyda :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mecenasss, nie przesadziłeś z datą urodzenia ?
To tak dla checy ? czy może cos goeszego ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mecenasss

Post autor: mecenasss »

jak sie rejestrowalem to bylem pod wplywem stuk

[ Dodano: Pią 18 Gru, 2009 ]
na szybcika sie rejestrowalem bo sie wkur...m tym rozrzadem mialem jeszcze w zapasie 15tysi a tu klopss

[ Dodano: Pią 18 Gru, 2009 ]
a podpowiec mi jesszcze co to moze byc za usterka ?? od nie dawna kopci mi na czarno przy odpalaniu tak sobie ale tylko jak jest zimny potem na jalowym ustaje ale gdy tylko daje mu gazu i turbina zacznie pracowac to jest masakra z czym to zwiazane jest z turbina ??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jest to realne że turbina. Nie wydaje przy tym dziwnych dźwięków ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

new90, Jak chcesz to możesz samemu ale potrzebne są trzpienie ustawcze dla korbowodu,wałka rozrządu i pompy wtryskowej bo znaków nie ma.Ja trzpienie sam sobie wytoczyłem.Możesz sobie znaki farbą porobić,ale trzeba uważać bo pompę wtryskową łatwo przestawić.W przypadku takim jak kolegi mecenasssa to jednak trzpienie będą potrzebne.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

gracurulezzz pisze:trzpienie ustawcze dla korbowodu
a co, chcesz dla rozrządu silnik cały rozbierać? :mrgreen: no chyba że ci chodzi o wał korbowy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

No tak o wał korbowy mi chodzi.Wkręca się jeden trzpień żeby go zablokować.
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Witam , w innych tematach męczę temat pompy wtryskowej po której wymianie auto odmówiło współpracy(rzuciło palenie z rozrusznika i zaczęło kopcić potwornie na niebieskawo/szaro)Jednocześnie z pompą był zmieniany pasek rozrządu.I tu moje pytanie, czy istnieje możliwość w silniku 1,8D (zwykłym) pomylić się o jeden ząbek w ustawieniu paska rozrządu i jednocześnie żeby nie doszło do zetknięcia zaworów z tłokami ? Bo jeśli się nie mylę to zawory w głowicy są na równo z jej płaszczyzną w momencie zamknięcia , jednocześnie tłoki wysuwają się do końca cylindrów , więc jedyna pozostająca wolna przestrzeń to grubość uszczelki. Wtedy pomyłka o jeden ząbek doprowadzi do kolizji tłoka z zaworem, a tak nie jest.
Bo pompa jest sprawna(testowana) X kombinacji ustawienia i nic, a być może to wina wadliwego ustawienia paska rozrządu i tu całą przyczyna.Podczas ustawiania były blokowane koła łącznie z wkręceniem blokady wału.

Z góry dzięki za podpowiedzi.Może ktoś zna metodę sprawdzenia poprawności ustawienia paska?

Jastrząb
Przemas

Post autor: Przemas »

w niektórych autach ludzie nawet specjalnie przestawiają rozrząd o jeden ząb :P

teoretyzujesz w miare okej, ale niedokładnie :P jak przeanalizujesz suwy pracy silnika diesela to dowiesz się, że opóźnienie otwarcia zaworów nie spowoduje kolizji - problem robi się gdy zawory otwierają się wcześniej, ale o jeden ząb nie powinno się nic stać oprócz nierównej pracy silnika :P

zawsze przed założeniem paska się sprawdza punkty i po założeniu, bo przy naciąganiu można o jeden ząb przestawić - jak to robiłeś to już wiesz tylko Ty sam kolego :)

w dieslach stosuje się też mały manewr, który mam nadzieję uwzględniłeś. Przy zużytych pompach, które dają mniejsze ciśnienie przyspiesza się kąt wtrysku, żeby "lżej" palił. Jak zmienisz pompę i złożysz rozrząd na przestawionym kącie lub ustawisz rozrząd według książki na starej pompie to będziesz miał właśnie opisane przez Ciebie objawy :P
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Stary rozrząd i pompa była sprawdzana przed demontażem i wszystko było idealne na punkcie i teraz też jest ... i nic , nie odpala z rozrusznika.Pompa jest na 100% sprawna ,zdaniem pompiarza (pompiarz kilkadziesiąt lat ma doświadczenia, sprawdził pompę na stole probierczym) pompa jest w "bardzo dobrym stanie" . Pozostają tylko wtryski ..., ale działały...jak przetestuje wtryski i nie odpali ... witaj wago :)

Jastrząb
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pompiarz - stary wyjadacz - ale czy to On wstawiał pompę do silnika ?
Pewnie nie
Bardzo możliwe , że pompa jest przestawiona nie o 1 ale nawet o 2 ząbki i też tłoki się nie spotkają z zaworami
Nie wiem , kto zakładał pompę i pasek , ale jeśli zakładał pasek z obrotami silnika to na 99 % jest przestawione
Jak się wymienia rozrząd , to po zmontowaniu wszystkiego - sprawdza się punkty - następnie okręca się silnikiem co najmniej ze 3 obroty i ponownie się sprawdza punkty
Jeśli wtedy się pokrywają - to odpala się silnik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Witam.
Pytanie typu zagadka. Staję przed autem...odkręcam(luzuję) 3 śruby mocujące koło paska pompy wtryskowej. Na wystająca nakrętkę ( wałek pompy) zakładam pionowo klucz nr 24 i odpycham go od siebie ( w stronę akumulatora ) , czy tym ruchem klucza przyspieszam czy opóźniam kat wtrysku?
(Silnik 1,8D , pompa Bosch)

Jastrząb
ODPOWIEDZ