Strona 2 z 5

: 19 wrz 2009, 22:05
autor: kupiec
Elmo24 pisze:najpewniej to świece, bo kupiliśmy takie za 20 złotych.
sprawdź świece. to że kosztowały 20 zeta nie znaczy że do dupy. ja kupiłem NGK za 30 PLN za sztuke.
sprawdź czy świeca grzeje na samym końcu a nie gdzieś w połowie lub na samym dole jak jedna z moich FEBI po roku. ma grzać na samym koniuszku i to po paru (2-3) sekundach.

: 19 wrz 2009, 22:09
autor: Elmo24
Dzięki za rade, jutro postaram się sprawdzić świece. Jak tylko będę mógł to Wam napisze co i jak.

: 13 gru 2015, 19:48
autor: leon167
Witam . Temat rzeka ale go odświeżę . 1.8td endura de rocznik 1999 pompa lucas i moje z nim doświadczenia ..... Oczywiście problem z odpalaniem czy to na zimnym czy na ciepłym silniku po powiedzmy jakimś 10 min postoju
Wymieniłem już filtr paliwa na ten bez pompki , wymieniłem przewody paliwowe najpierw na przeźroczyste ale już mam dedykowane z oplotem bo nie pokazywało się już powietrze między filtrem a pompą i przed filtrem (podgrzewacz też już wyeleminowany ) Pompa paliwowa wygląda na suchą a dziś wykręciłem i sprawdziłem świece żarowe NGK i wszystkie działają prawidłowo a prąd dochodzi
Silnik po odpaleniu nie kopci i moc ma bardzo dobrą pracuje równo mimo że silniczek tzw ssania nie podnosi obrotów na zimnym silniku
Mam też założony metalowy zaworek zwrotny między filtrem a pompą i gruszkę z zaworkiem przed filtrem . Gdy podpompuję gruszką silnik pali prawie że wzorowo czy to na zimnym czy na ciepłym ... czasem gruszka jest pusta czasem jest w niej paliwo ale nigdy nie jest na 100% twarda . Przedmuchiwałem ustami do baku i z oporem ale udało mi się to dokonać ( nie odkręcałem korka paliwa) Próbowałem też odkręcić zbiornik paliwa ale niestety jedna śruba mi się kręci więc nie doszedłem do zasilania przy zbiorniku . Podejrzewam że problem by rozwiązało zastosowanie elektrycznej pompki do podpompowania paliwa ale przecież oryginał tego nie posiada ..
Mimo wszystko postaram się jeszcze zmierzyć kompresję .. na liczniku ma 263 tys
Czytałem wiele na ten temat ale w większości brakuje mi ostatecznej odpowiedzi w tych tematach o usunięciu przyczyn i powrocie do normalności ... więc ja przynajmniej postaram się temat dokończyć ..... Proszę o sugestie i wasze w tym doświadczenie

: 13 gru 2015, 19:58
autor: kupiec
szkoda ze wymienes filtr na ten bez pompki, objawy jak w mojej [*] lodowce :) a tam cofalo sie paliwo :) wystraczylo podpompowac i autko odpalalo :D

wiem, wiem, wiem... :P zaraz beda wpisy ze moje autko zawsze odpalalo na sznurek albo tym podobne :d

: 13 gru 2015, 20:07
autor: Jamszoł
leon167 pisze:wykręciłem i sprawdziłem świece żarowe NGK i wszystkie działają prawidłowo a prąd dochodzi
Czyli grzeją na samym koniuszku świecy - tak koło centymetra ?
Kupiec dobrze prawi - jak zaworek zwrotny do kitu to paliwo sie cofa
Kup do pompowania gruszke i zamontuj przed filtrem paliwa

: 13 gru 2015, 20:10
autor: kris
Załóz zawór zwrotny przed pompą albo filtrem i pozbędziesz się problemu.

: 13 gru 2015, 20:13
autor: Yagr
leon167, a takie głupie trochę pytanie - odpalasz z pedałem gazu wciśniętym czy bez?

: 13 gru 2015, 20:17
autor: leon167
Edytowałem post bo przez małżonkę nie napisałem wszystkiego i widzę że trafiłem na czytających :)
Podczas odpalania nie naciskam gazu ale dziś na ciepłym silniku wstawiłem kawałek kartonika pomiędzy silnik ssania a te blaszkę by podnieść obroty ale bez efektu
Świece rozgrzewają się od czubka i po kilku sekundach już widać że pracują .. pełna rozgrzana świeca jest po jakichś 10 - 12 sek czyli około 1-1.3 cm od czubka świecy

: 13 gru 2015, 20:20
autor: kupiec
edytowales i zrobil sie balagan :/
czyli paliwo cofa sie do baku. gdzies masz nieszczelnosc na drodze filtr-bak

: 13 gru 2015, 20:21
autor: kupiec
STOP! edytujesz i znowu bajzel :d poczekaj troszku :D

: 13 gru 2015, 20:22
autor: kris
kupiec pisze:czyli paliwo cofa sie do baku. gdzies masz nieszczelnosc na drodze filtr-bak
no napisał,że wyeliminował podgrzewacz,tylko czy zrobił to szczelnie??

Młody w gulfie miał ten sam problem,wywaliłem filtr z podgrzewaczem,kupiłem bez niego filtr do jetty,przewody połaczyłem zaworem zwrotnym a przed pompą założyłem gruche z wbudowanym zaworkiem i paliwo się już nigdy nie cofło.

: 13 gru 2015, 20:25
autor: leon167
kupiec
Czyli zostanie mi wyciąć te jedną śrubę ... bak na dół i sprawdzenie połączeń
Nie do końca bym ufał pompie ...ale chyba ona nie ma zaworka zwrotnego bo to tak wygląda że ona traci ciśnienie ...
W sumie 2 zaworki zwrotne i pełen filtr paliwa to powinien choć na chwilę odpalić jeśli to nieszczelność na drodze filtr bak ..???

: 13 gru 2015, 20:26
autor: kupiec
podgrzewacz to ziarnko piasku na pustyni :D
zaraz moze przyjdzie fachowoec od diesli to cos napisze :)
ja bym przejzal caly uklad zasilania od baku do pompy :)

: 13 gru 2015, 20:28
autor: kris
kupiec pisze:podgrzewacz to ziarnko piasku na pustyni :D
może i ziarnko,ale to właśnie przez tą france cofało sie paliwo,a w zasadzie przez ten gówniany oring na nim.

: 13 gru 2015, 20:30
autor: kupiec
leon167, z mojej widzy to wynika, ze w pompie jest zaworek zwroty co by w pompie bylo zawsze paliwo
ja mialem dwa zaworki zwrotne, miedzy filtrem i pompa i miedzy przewodem z baku a filtrem, oczywicie jeszcze w oryginale zaworek w filtrze byl :D
i tak pompa zdechla :(