nawalił ABS w moim Dieselku

Moderator: Moderatorzy

timo

Post autor: timo » 15 mar 2008, 15:17

Hallo!!! Mam pytanko!!! Moj mechanik wymienial dzisiaj lozyska kol przednich i odkrecil czujniki z ABS-u!Po ponownym zamontowaniu tych czujnikow świeci sie kontrolka ABS-u i poprostu niedziala ABS :sad: Są jakies domowe sposoby na to zeby kontrolka zgasla i zaczol dzialac ABS? Bo u elektryka wolaja za to jakies 100-150!!! Dzieki ;)

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13102
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 15 mar 2008, 16:32

timo, prosta sprawa - mechanik zepsuł - powinien naprawić! I nie za 100-150 tylko za darmo. Następnym razem pojedziesz wymienić klocki to ci jakiś czujnik odepnie i każe za naprawę znowu bulić ;) Prawdopodobnie źle ci podpiął czujniki lub nie podpiął wcale...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 15 mar 2008, 19:12

albo uszkodzil podczas sciagania co jest bardzo prawdopodobne :(
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 16 mar 2008, 00:37

przy nadkolu kabel od czujnika łączy sie z instalacją - poprzez wtyczkę .
Sprawdź czy jest dobrze połączone.
Sprawdź - czy sam czujnik jest do końca wepchnięty - wystarczy , że nie będzie do końca o 1 mm a czujnik przestanie działa.
Zastanawiam się , po kiego grzyba mechanior ściągał ten czujnik ?
Jeśli te dwa punkty , które opisałem są OK to tak jak koledzy już pisali wcześniej :
Mechanik uszkodził czujnik poprzez swoją nieuwagę , głupotę czy jeszcze coś tam - wię nieh Ci teraz naprawi lub u elektryka napraw na koszt mechanika.
Jeśli nie wiesz gdzie są te punkty - to ich zdjęcia są w dziale elektrycznym w temacie - wygląd czujników.
6.11.2010/28.08.2012_16.30

timo

Post autor: timo » 17 mar 2008, 20:59

Dzieki Panowie za pomoc!!!Powodem świecenia kontrolki ABS-u byla jednak żle podłączona wtyczka!Ale bez powiedzmy "resetowania" tego błedu na kompie sie nieobeszlo!Niekosztowalo to 100-150zl lecz 50zl!!!Ale tak na przyszlosc to jak bedziecie cos robic przy czujnikach z ABS-u to lepiej moze najpierw ściagnijcie KLEME z akumulatora bo inaczej moze(a niemusi) wystąpic taka niespodzianka jak mi sie przytrafila!!!

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 18 mar 2008, 21:14

Nie na darmo piszą w instrukcji , aby ściągać kleme. :mrgreen:
6.11.2010/28.08.2012_16.30

timo

Post autor: timo » 18 mar 2008, 21:37

No,no moze i pisze w instrukcji cos o klemach itp.ale przydalaby sie jeszcze znajomosc jezyka niemieckiego a ja calą podstawówke i pare lat zawodówki mialem wspanialy język rosyjski :grin:

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 24 mar 2008, 10:53

zawsze mozesz dobra instrukcje po polsku kupic wydawnictwa WKŁ
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

timo

Post autor: timo » 24 mar 2008, 11:08

No i chyba tak w najbliszym czasie zrobie bo napweno sie jeszcze do czegos przyda ;)

Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion » 25 mar 2008, 11:50

Wiesiu jak Ci poszło z czujnikiem , bo mi sie wydaje że bez uszkodzenia czujnika, nie da się go wyciągnąć, chyba pozostaje młotek przecinak i wiertarka tylko że nowy czujnik ATE kosztuje 270zł :evil:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 27 mar 2008, 09:54

orioninblue, nic narazie nie zrobilem :( Nie mialem czasu, a ten czujnik ATE to przez przypadek nie pasuje tylko do escortow od 1995 roku ? bo na allegro i w sklepach innych nie ma :(
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion » 27 mar 2008, 12:49

WieSiu pisze:ten czujnik ATE to przez przypadek nie pasuje tylko do escortow od 1995 roku ?
cholera wie ja zamierzam pociąć zepsuta zwrotnicę z dobrym czujnikiem i delikatnie wyciągnąć działający czujnik, a ten zepsuty czujnik potraktuję młotkiem i brutalną siłą
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 27 mar 2008, 21:20

orioninblue pisze:zamierzam pociąć zepsuta zwrotnicę z dobrym czujnikiem i delikatnie wyciągnąć działający czujnik
i chyba tez tak bede musial zrobic. dzieki za dobry pomysl :D
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13102
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 18 lip 2015, 18:30

W związku z cabrio... czy można juz odświeżyć temat? Jest już dość dojrzały?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2695
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio » 18 lip 2015, 18:59

Możesz ;)
Escort Cabrio RS

ODPOWIEDZ