Zapaliła się kontrolka oleju

Moderator: Moderatorzy

artursastyp
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, 16:04
Lokalizacja: wrocław

Zapaliła się kontrolka oleju

Post autor: artursastyp »

Witam. Wczoraj miałem takie to zdarzenie zdarzenie. Jadąc autostrada ok 130 essim w upalny dzień 35 stopni w cieniu cieniu. Zjechalem wrzucam na luz a tu kontrolka ciśnienia oleju zaczęła ledwo co mrygac. Zjechalem na stacje chwile odczekwszy kontrolka zgasla i ruszyłem dalej i jak narazie juz się nie świeci. Co mogło być przyczyną ? Narazie jest wszystko ok tylko ten jeden raz się zapaliła.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a sprawdziles wogole poziom oleju ? czy tylko poczekales az kontrolka zgasnie ? bo jak nie sprawdziles poziomu oleju to wiesz co masz zrobic :P btw. jak zlapiesz kapcia na autostradzie to tez zjedziesz i poczekasz az sie sam napompuje ? :mrgreen:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
artursastyp
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, 16:04
Lokalizacja: wrocław

Post autor: artursastyp »

Olej sprawdzony jest ok, 3000km po wymianie Mobil 10w40
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Pompa!
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a może czujnik szwankuje? w moim mk4 też tak się zdarzało, że kontrolka raz na jakiś czas "mrygała" i wymiana pomogła :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
artursastyp
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, 16:04
Lokalizacja: wrocław

Post autor: artursastyp »

Ok zacznę pierw od czujnika,bo to najniższy koszt.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najniższy koszt to poprawienie styku wtyczki od kabla przy czujniku :razz: :mrgreen:
Ale ja też stawiam na czujnik :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, akurat w przypadku tego czujnika,to jak styk by nie kontaktowal to by sie wogole kontrolka nie swiecila,jak sie swieci to znaczy ze styk jest bardzo dobry :P

A jakie obroty miales gdy zrzuciles na luz ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
artursastyp
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, 16:04
Lokalizacja: wrocław

Post autor: artursastyp »

Ciężko powiedzieć jakie były obroty,wersja bez obrotomierza. Ale nic z obrotami nigdy się nie działo zawsze pracuje równo. Ostatnio trochę pojezdzilem i niby się nie zapala. Nie wiem może upał mu zaszkodził,jazda autostrada ok 50km? Trochę się zaniepokojlem tym ze się zapaliła.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak wrzuciles na luz i nie wiesz jakie obroty były to byc moze cos z nimi bylo nie tak i wtedy przez za niskie obroty nie bylo tez za bardzo cisnienia oleju (ale skomplikowalem to zdanie ;) )
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze: akurat w przypadku tego czujnika,to jak styk by nie kontaktowal to by sie wogole kontrolka nie swiecila
Faktycznie :d
Natomiast jeśli przewód jest stary i popękany - mógl gdzieś z lekka ocierać o mase
Przydało by mu sprawdzić ciśnienie zegarem mechanicznym
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
artursastyp
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, 16:04
Lokalizacja: wrocław

Post autor: artursastyp »

Postaram się jutro sprawdzić czujnik i ciśnienie. Bez obrotomierza ciężka sprawa sprawdzić obroty, na słuch się nie da
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

artursastyp, jeśli miały by być tak niskie by ciśnienia oleju nie było na pewno usłyszysz, tyle że chodziło o obroty w chwili gdy się zapaliła kontrolka a nie teraz
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
ODPOWIEDZ