Strona 2 z 3

: 16 sty 2015, 14:59
autor: Jaszczur
Nieszczelność nie musiała oznaczać uszkodzenia samej uszczelki. Ja miałem u siebie całkiem podobną sytuację - wprawdzie nie z seryjnym silnikiem tylko z wydumką, ale to niewiele w tym przypadku zmienia.
Po rozebraniu u mnie również okazało się że uszczelka była sprawna.
Wystarczy że przylgnia głowic i bloku jest w tym miejscu nierówna, wystarczy że dokręci się głowicę nieodpowiednim momentem... itp.

: 16 sty 2015, 18:29
autor: macino1987
A wiec podsumowanie.

Silnik działa narazie bez problemu. Nie pojawiają się bobble powietrza na śrubie do odpowietrzania układu chłodzenia. Płynu nie przybywa. Albo winna uszczelka i małe otwory na płyn chłodniczy albo słabo dokrecona głowica.

Tym razem dokrecona momentem z książki serwisowej forda włączając dokręcanie śrub o 180°.

Dzięki wielkie za pomoc w lokalizacji i usunięciu usterki.

Pozdrawiam!

: 16 sty 2015, 19:14
autor: Jamszoł
macino1987 pisze:Tym razem dokrecona momentem z książki serwisowej forda włączając dokręcanie śrub o 180°.
Śruby dałeś owe ? - mam nadzieję

[ Komentarz dodany przez: Yagr: Pią 16 Sty, 2015 ]
*nowe ;)

: 16 sty 2015, 19:42
autor: macino1987
O 180°byla popuszczona a później dokrecona na 70 na i o kąt 120° dokrecona.

Śruby stare

: 16 sty 2015, 19:45
autor: Jamszoł
macino1987, śruby powinno się traktować jako jednorazowe
Są tak tanie , że nie warto stosować starych zmęczonych bo istnieje szansa na to , że stara śruba nie dociągnęła głowicy z taką siłą z jaką jest to przewidziane
Stara śruba ma większy opór przy dokręcaniu i gdy dokręcasz ją z siłą 180 to tak naprawdę jest to 170 a może i mniej

: 16 sty 2015, 19:57
autor: Yagr
Jamszoł pisze:śruby powinno się traktować jako jednorazowe
masz rację, ale trzeba pamiętać że to zależy od modelu - np. w zetec'ach producent zaleca wymianę śrub po trzykrotnym ściąganiu głowicy, ale 1,8D/TD i CVH tak jak piszesz-nowe.

: 16 sty 2015, 20:10
autor: Jaszczur
macino1987 pisze:O 180°byla popuszczona a później dokrecona na 70 na i o kąt 120° dokrecona.
Ja nic nie chcę mówić, ale ja tak skręciłem głowicę za pierwszym razem, i miałem potem jaja z uszczelką. To popuszczanie śrub wydaje mi się bardzo podejrzane, zwłaszcza w kontekście drugiej uszczelki i dołączonej do niej karki z momentami:

Obrazek

Za drugim razem nie popuszczałem nic, wszystkie etapy to było dokręcanie. I dodatkowo użyłem jeszcze kleju do uszczelek Loctite 3020.

: 16 sty 2015, 22:04
autor: macino1987
Halloo! Śruby dokrecilem w 3 etapach. Zgodnie z instrukcją z forda
I etcp : 10Nm
II etap : 100Nm
III etap : poczekać 3 min
IV etap : odkręcić o 180°
V etap : 70Nm
VI etap : dokrecic kluczem sztywnym o 120°

Dokrecilem kluczem dynamometryczny by wiedzieć jakim momentem dokrecilem i wyszło mi około 180-190, niektóre 200 Nm.

Dziwna instrukcję podałeś... Napewno z forda?

: 17 sty 2015, 02:49
autor: Jaszczur
macino1987 pisze:Napewno z forda?
Instrukcja ta pochodzi z kartki dołączonej do uszczelki Reinza.

: 18 sty 2015, 12:03
autor: macino1987
Witam wszystkich ponownie.

Moje pierwsze spostrzeżenia co do pracy silnika po wymienionej uszczelce

Mogę się rozpędzić do ok 14 0 km /h i temperatura utrzymuje się w granicach normy.

Niewielka ilość powietrza po przejechaniu kk 60 km autostrada powstała w gumowym przewodzie od chłodnicy.

Moim zdaniem to przez niewielkie rozmiary otworów w uszczelce powodowały gotowanie się płynu chłodzącego w bloku
I gromadzenie się powietrza. Mam nadzieje ze nie będę musiał patrzeć więcej pod maskę ale w przyszłości polecam wam
Dokładnie przyjrzenie się otworom do kanałów wodnych i olejowych w uszczelcei poprawienie do wymiarów w głowicy.

Trochę mi szkoda ze przewiercilem tylko jednym wiertłem na 7mm ale i tak jest znacznie lepiej niż było i silnik tak mocno nie dostaje po dupie...

: 18 sty 2015, 13:06
autor: Jamszoł
Jeżeli producent uszczelki nie podaje momentu dokręcania śrub/nakrętek to dokręcamy tyle ile podaje fabryka samochodu
Natomiast ci co podają moment dokręcania , robią to dlatego , że uszczelki są o różnej twardości
Wtedy nie interesuje nas moment dokręcania głowicy podany przez fabryke woza a ten co zapodał producent uszczelki

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

: 15 sty 2018, 00:44
autor: macino1987
Okazało się że nie tylko była wina uszczelki ale przy okazji zapchana nagrzewnica kamieniem czy czymś.
Zalane czyścikiem do chłodnic i w gruncie rzeczy na przyszłość gdyby ktoś miał z tym problem polecam zalać wodą destylowaną z kwaskiem cytrynowym zamiast tych śmiesznych preparatów.
Po płukaniu preparatami i tak musiałem węża z ciśnieniem wpiąć do samej nagrzewnicy żeby wypluła nagromadzone śmieci.

Polecam!

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

: 15 sty 2018, 19:38
autor: Yagr
Ocet wychodzi taniej ;)

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

: 16 sty 2018, 13:32
autor: macino1987
ale nie działa tak dobrze jak kwasek, i śmierdoli potwornie ;-)
a i miałem chyba 4 litry wlane i dalej trzymał :\. później poszedł kwasek i ruszył

PS. jak moge znaleźć te forum na tapatalk?

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

: 16 sty 2018, 14:54
autor: WieSiu
Nic mi nie wiadomo na temat tej funkcjonalności