Układ chlodzenia- dziwna sprawa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to ze nowy termostat nie znaczy ze sprawny,sciagnij go i zobaczy czy poprawnie dziala, chlodniczke oleju mozesz na chwile ominac,ale raczej tylko w celach testu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Dzisiaj zrobiłem tak:
sprawdziłem drożność chłodniczki oleju - jest OK
termostat w garnku gotowałem , otwiera się i zamyka - OK
Płyn zalany do maxa. Pojeździłem troche , auto postało z godzine. Odkręciłem korek zbiorniczka i poleciało powietrze. Teraz mi się wydaje że na razie jest ok, bo i grzało na postoju.
Ale zobaczymy jutro. Możliwe że jeszcze jest gdzieś powietrze.
Aż tak trudno odpowietrza się diesla?
Miałem wcześniej benzyniaka Renault 19 i tam robiłem co chciałem z układem chłodzenia i wszystko grało.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kamil4769 pisze:Aż tak trudno odpowietrza się diesla?
Prawie każdy Escort ma felerne odpowietrzanie układu
Te typy tak mają :mrgreen:
Byłem pewien , że jeszcze powietrze siedzi w nagrzewnicy :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Swoją drogą to niezły numer odwaliłem. Tak myśle sobie teraz.
Jak całą deske rozdzielczą wywaliłem, nagrzewnice miałem w ręku, to mogłem kupić nową i włożyć. Ale cóż :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kamil4769, rzeczywiscie :) bo ciut z ta deska i nagrzewnica roboty jest
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Troszkę odejde od tematu, a da się nagrzewnice wyciągnąc bez zdejmowania deski? Bo ona jest dostępna , osłonkę ściągam i już ją widze.

[ Dodano: Nie 19 Sie, 2012 ]
I skoro już pisze na temat układu chłodzenia, gdzieś widziałem na necie rozpiske.
Chodzi o sam wskaźnik, jaka literka odpowiada jakiej temperaturze?
Ma coś ktoś takiego?
Ja już tak orientacyjnie wiem, ale chciałbym dokładniej wiedzieć jeśli ktoś ma to Proszę :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil4769 pisze: jaka literka odpowiada jakiej temperaturze?
nie ma czegoś takiego - co auto to inaczej wskazuje - ja sobie teraz ustawiłem zeby przy normalnej jeździe wskazówka byla w połowie skali.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kamil4769, nie sadze aby ci sie udalo bez sciagania deski wyjac nagrzewnice. wg mnie rurki beda Ci przeszkadzac w wyciagnieciu jej z obudowy nawiewu. Rurki wychodza az do komory silnika przeciez.Z drugiej strony jak raz sciagales juz deske to wiesz ze az tak straszna to praca nie jest.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tylko po co wymieniać nagrzewnicę - jeśli grzeje i nie cieknie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, bo jest tania ? bo nie warto 2 razy deski sciagac ? jak juz deska zalozona to rzeczywiscie nie ma po co wymieniac,ale z drugiej strony mamy lato i fajnie miec swiety spokoj na zime.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Jajca jak nic Koledzy ;) węże do nagrzewnicy gorące, a z nawiewu zimne powietrze.

Czyli jedziemy od rana z wymianą nagrzewnicy.
Głupi że od razu nie kupiłem jak miałem wszystko na wierzchu. Ale cóż, człowiek uczy się na błędach.

[ Dodano: Wto 21 Sie, 2012 ]
Porażka z tym układem. Nagrzewnica nówka i dalej nie grzeje. O co chodzi?

jeszcze raz:

nowa pompa, termostat, nagrzewnica.
Przewody drożne, chłodnica oleju drożna, temperatura ok, wentylator się załącza. Wykluczam usterkę panelu sterowania.

Próbowałem odpowietrzać ale to nic nie dało.

Ogrzewanie tylko na wyższych obrotach.

[ Dodano: Czw 23 Sie, 2012 ]
I już dzisiaj się wszystko wyjaśniło.

Uszczelka pod głowicą już walnięta.
ODPOWIEDZ