Termostat?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Termostat?

Post autor: kamil4769 »

Witajcie Koledzy. Dzisiaj byłem w dłuższej trasie. Było wszystko ok, ale jakoś po 200 km temperatura skoczyła aż do czerwonego. Myślałem że wentylator nie pracuje. Ale wentylator się załącza prawidłowo. Odczekałem chwile, temperatura spadła. Ruszyłem to spadła do połowy, potem znów do czerwonego doszło i tak kilka razy. Na czerwonym było dłuższą chwile. Aż musiałem raz stanąć. Teraz niby wszystko wydaje się ok. Ale może to znowu się powtórzyć.
Czy to termostat daje już o sobie znać? Czy coś innego?
Dodam jeszcze że płyn jest w normie, nie ma żadnych wycieków.
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

kamil4769, mam pytanie-czy skok temp.był drastyczny,czy rosła ci pomału?tz.stopniowo.?
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Stopniowo. Wykluczam niesprawność wskaźnika temperatury. Zdecydowałem się na wymianę termostatu, oraz przepłukanie całego układu. Mam strasznie brudny płyn.
Dzisiaj zauważyłem także 2 litrowy ubytek płynu. Jak ostatnio się gotował to korkiem lekko leciało. Czy możliwe że przez jakieś 3 godziny jazdy wyleciało korkiem 2 litry płynu? Wycieku nie zauważyłem . Po dolaniu poziom utrzymuje się w normie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kiedy ostatnio spuszczałeś płyn ?
Może coś robiłeś i plynu było zbyt mało w układzie
W zbiorniczku wyrównawczym miałeś go w normie - ale miałeś zapowietrzony układ
Nie jeździłeś ostatnio na wyższych obrotach na tyle długo , żeby układ się odpowietrzył a po wyjechaniu w trasę , dałeś mu po garach przy okazji wyprzedzania i układ się odpowietrzył - w zbiorniczku wtedy ubyło płynu i ogólnie zrobiło sie go na tyle mało , że silnik zaczął się gotować

Co ostatnio robiłeś z płynem ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Kupiłem auto w grudniu. Płyn był w normie i nic nie robiłem z płynem.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To mi właśnie najbardziej pasuje na zapowietrzony układ :mrgreen:
Jak wymienisz termostat to dobrze odpowietrz układ chłodzenia , bo z nagrzewnicy nie chce wyłazić powietrze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przy okazji - jak sprawdzic, czy pompa wody nie umarla ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

cidzej, przy zbiorniczku wyrównawczym masz cienki przewód powrotny,po zagrzaniu powinien płyn lecieć dość mocnym strumieniem,a jak nie to pompa do wymiany,a tak ogólnie będzie ci wybijać płyn.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Ale w Escortowym zbiorniczku nie widać czy leci strumień wody z wężyka powrotnego, chyba że jest czysty jak łza to może będzie widać.
Kamil4769, przepłucz układ chłodzenia i zalej nowy płyn, wchodzi coś z 7l. No i wymień termostat przy okazji, pewnie jeszcze oryginalny siedzi :)
Skoro płyn brudny to nie był wymieniany kilka dobrych lat.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mateusz_175 pisze:Ale w Escortowym zbiorniczku nie widać czy leci strumień wody z wężyka powrotnego, chyba że jest czysty jak łza to może będzie widać.
Przy okazji płukania układu i wymiany płynu - zbiorniczek moża umyć i będzie widać czy tam coś leci :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Jamszoł pisze:
mateusz_175 pisze:Ale w Escortowym zbiorniczku nie widać czy leci strumień wody z wężyka powrotnego, chyba że jest czysty jak łza to może będzie widać.
Przy okazji płukania układu i wymiany płynu - zbiorniczek moża umyć i będzie widać czy tam coś leci :mrgreen:
Jak jest zajdziony kamiennym osadem który za cholere nie odszedł jak mój stary że nawet płynu nie było widać to ciężko będzie :P ( Zapewne zbiorniczek Kamil nie ma za bardzo czystego jak płyn taki brudny ). Nie wiem jak u Ciebie Jamszoł, u mnie nie widać strumienia z wężyka zwrotnego a zbiorniczek czyściutki bo wymieniłem, pompa wody nie dawno wymieniona.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ten strumyczek wody to chyba nie jest taki pewniak bo w wielu autach (w tym dwoch moich) nie uswiadc zysz strumyczkaplynu na chodzacym silniku. w zasadzie burze w zbiorniczku to tylko widzialem w oplach i daewoo
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

A więc tak Koledzy. Układ przepłukany, nowy płyn zalany, termostat wymieniony. Układ odpowietrzyłem. Ale ze mnie gapa była, bo przy ściąganiu węża z bloku silnika (tam gdzie termostat) uszkodziłem czujnik temperatury. Może już był wcześniej lekko walnięty. Temperatura od razu na max poleciała. Na 8 jade po czujnik i dalej w trase. I zobaczymy co będzie się działo. Mam nadzieje że juz nie bedzie sie grzał. Napisze jak wróce. :)
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Nie chcę zakładać nowego tematu.

Czy ktoś z Was narzekał na termostat firmy VERNET ? Działa dobrze jak ten oryginalny ?? niemiecki Vernet warte zakupu ??
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Mikosz, kup sobie oryginał, nie dużo droższy, a ja osobiście uważam że Vernet i Wahler to złom, zmieniałem i w esie i w omedze i nigdy nie było tak żeby silnik rozgrzewał się do odpowiedniej temperatury, zawsze był niedogrzany, ewentualnie było dobrze przez tydzień, a później znów niedogrzany.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ