Escort nie odpala brak wolnych obrotów

Moderator: Moderatorzy

weber2000

Escort nie odpala brak wolnych obrotów

Post autor: weber2000 » 15 sty 2012, 12:04

Witam, mam wielki problem z moim fordem. Mam go od dwóch lat i wszystko było ok, odpalał. chodził jak pszczółka. Aż pewnego dnia podczas jazdy pęk mi pasek rozrządu. Co się okazało ze pęk też wałek rozrządu. Zaprowadziłem do mechanika mechanik wymienił mi nowy wałek, załozył nowe paski i roli. przy okazji wyszło ze pompa paliwa cieknie wiec dałem ja do uszczelnienia. Pompa została uszczelniona przy okazji została sprawdzona czy daje dobre ciśnienie. wszystko niby Ok. mechanik złożył wszystko do kupy i co .. Ford nie odpalił. Sprawdziłem tez ciśnieni na tłokach wyszło 30. wtryski nie leja, filtr paliwa wymieniony. Jak zaaplikuje mu dawke samostaru i trzymam gaz to auto odpali i chodzi ale jak tylko puszcze gaz to odrazo gaśnie jakby cos mu paliwo odcinało. Miał może ktoś taki przypadek ?co może byc tego przyczyna ?Prosze o jakies podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 15 sty 2012, 12:08

Na początek - to też witam kolegę
Ciśnienie na tłokach jest - czyli , że głowica jest OK
Mechanik źle poskładał - albo pompę albo rozrząd
Do poprawki
6.11.2010/28.08.2012_16.30

weber2000

Post autor: weber2000 » 15 sty 2012, 12:12

Rozrząd ustawiany dwa razy, na trzpienie na znaki tak jak książka pisze wiec chyba rozrząd jest Ok ustawiony. A co do pompy to była juz dwa razy u kolesia który zajmuje się regeneracjami i on twierdzi ze wszystko z pompa jest OK.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 15 sty 2012, 12:15

Sie nie daje pompy do kolesia a cały samochód
Nie ma cudów - albo źle ustawiona pompa - albo rozrząd - albo ten inny wałek
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, 12:16 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 15 sty 2012, 12:16

MinisterQ pisze:a w praktyce trzeba było przyśpieszyć zapłon na pompie by zaczął bezproblemowo odpalać.
tyle ze tu auto praktycznie nie dziala nawet jak odpali
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

weber2000

Post autor: weber2000 » 15 sty 2012, 12:18

WieSiu pisze:
MinisterQ pisze:a w praktyce trzeba było przyśpieszyć zapłon na pompie by zaczął bezproblemowo odpalać.
tyle ze tu auto praktycznie nie dziala nawet jak odpali
No własnie nawet jak odpali to nie ma wolnych obrotów.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 15 sty 2012, 12:25

Co z tego , że pompiarz ustawi pompę na stole jak ktoś inny wtyka ją do woza ?
Wóz do pompiarza i niech on po regulacji ustawi ją przy silniku
Jestem przekonany , że mechanik przestawił rozrząd lub źle ustawił nowy wałek
Ten wałek mógł mieć gdzie indziej kropkę do ustawiania
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 15 sty 2012, 13:00

Jamszoł pisze:Ten wałek mógł mieć gdzie indziej kropkę do ustawiania
po zdjeciu pokrywy zaworow walek da sie ustawic tylko w 1 pozycji.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz » 16 sty 2012, 21:16

weber2000, a czy robiłeś samodzielne ustawienie z dwoma śrubami na pompie wtryskowej za pomocą imbusa i płytki 4 mm jak pisze w książce ?? Ale mimo wszystko oddaj mechasowi i niech poprawi. Wydaje mi się że coś z kątem lub rozrządem nie tak...

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 16 sty 2012, 21:58

Najprawdopodobniej - masz przestawiony zapłon o co najmniej 2 ząbki i jest on zbyt puźny
6.11.2010/28.08.2012_16.30

bronx

Post autor: bronx » 29 sty 2012, 14:30

Koledzy to i ja mam pytanie - aby nie zaczynac nowego watku.
W tych temperaturach nie umiem odpalic poprawien.
Po nocy wsiadam do auta grzeje 3 razy swiece i zaczynam krecic. Krece i krece , z rury idzie dym (nie czarny anie nie nibieski) i krece i krece i w pewnym momencie cyk zapala chodzi rowno, nic nie dymi nic nie szarpie.
Wyłączam (jak tylko silnik zalapie) zaplon zapalam ponownie, zapala od strzala - czy to cofa sie paliwo? Mam juz wywalony filtr z pompka, nowe przewody i zawor zwrotny przed pompą. czy zamontować zawór za pompą? Czy z powrotów (wtryski) może gdzieś zaciągać powietrze?

Dodane:
Po zalapaniu silnika zgasilem dziada i odczekalem 2h w zimnym garażu (-8st)
Objaw jak wyżej. Czyli ewidentnie cofające się paliwo?

Dan1el

Post autor: Dan1el » 03 lut 2012, 08:13

Wtryski nie leją? Wszystkie świece równo grzeją ? załóż przezroczysty przewód od paliwa to będziesz widział czy paliwo ci sie cofa.

Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 » 03 lut 2012, 10:01

bronx,

Fajnie by było jakbyś uzupełnił profil

Jeśli chodzi o Twój problem:
- sprawdź świece
- sprawdź przekaźnik
- sprawdź wtryski
- sprawdź kompresje

zaciągać powietrze może na szybkozłączach na wężykach od paliwa
pompa Ci cieknie? jeśli tak to też może być przyczyna zaciągania powietrza

ODPOWIEDZ