EGR prawda i mity - zaślepianie.

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

EGR prawda i mity - zaślepianie.

Post autor: elnino »

Jak to jest naprawdę z tym EGR?

Słyszałem, że po zaślepieniu:

- silnik chodzi głośniej, inni twierdzą że ciszej
- auto mniej pali
- nie kopci
- ma tą zaletę że nie jest podawana mieszanka powietrza ze spalinami, tylko czyste powietrze
- że silnik żwawszy i bardziej elastyczny w dieslu


Rodzi się w mojej głowie pytanie ponieważ od EGR'a idzie wężyk do takiego rozdzielnika i dalej na filtr powietrza, z tym że rozdzielnik ma tez kostkę z jakąś elektroniką, ponadto z tego rozdzielnika idzie jeszcze jeden wężyk do trójnika jakby z układu chłodzenia (?)

Czy zaślepienie EGR to tylko jak piszą metalowa podkładka, czy da się po prostu ten wężyk zaślepić i efekt będzie identyczny?

Co jeśli nie da się EGR'a rozkręcić żeby włożyć metalową podkładkę?

Kto jeździ z zaślepionym EGR'em i podzieli się ewentualnymi odczuciami przed/po ?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja w benzynowcu jezdze z zaspelionym bo u mnie powodowal lewe powietrze.

w dieslu na dymienie ponoc pomagag. lukas to wlasnie testuje. wzrostu mocy,spadku spalania i czego kolwiek innego nie zaobserwujesz raczej. Mi sie nigdy nie zdarzylo zeby bylo lepiej. Jest tak samo.

przy sprawnym zaworze egr zdjecie i zaslepienie podcisnienia powinno powodowac te same efekty co zaslepienie go calkowicie. Ale skad masz pewnosc ze po tylu latach jest szczelny ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja zaślepiłem w swoim ale żadnej różnicy nie zauważyłem więc dla mnie to co piszą to mit :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
emtees

Post autor: emtees »

Zaleta zaślepienia EGR'u jest taka, że spaliny nie zasyfiają Ci kolektora dolotowego i kanałów w głowicy. Ostatnio miałem okazję oglądać głowicę z 1.9TDi - kanały dolotowe były zmniejszone o dobre parenaście%! Na każdej ściance było dosłownie po 0,5cm nagaru. W wydechowych podobnie. Tak więc jeśli chodzi o diesla podejrzewam, że najlepiej by było zdjąć kolektor i zobaczyć jak wyglądają kanały w środku i je przeczyścić, a potem zaślepić EGR :)

A co do benzyny-ja u siebie wywaliłem, bo mnie rurki wkurzały i żadnej zmiany nie zaobserwowałem raczej :)
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Ja z kolei widziałem że goście czyszczą EGRy i przy tym kolektor ssący i coś tam jeszcze.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mateusz_175, no jesli ma spelniac normy emisji spalin jakie przewidzial producent,to tak wlasnie powinno sie robic.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
STILON
Posty: 2012
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:46
Lokalizacja: Elbląg
Pojemność: 2000
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: STILON »

w aktualnym rs2000 mam zaślepiony - w niebieskim rs2000 co miałem wcześniej był - żadnych różnic nie zauważyłem w spalaniu więc to mit
ESCORT - https://www.facebook.com/pages/Escort-Rs2000-Bordowy-Szersze%C5%84-by-stilon/569218543209965
FOTO - https://www.facebook.com/adrianplucinskiphotography/
„Jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe”. — II Kor 5:17
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Podłączę się pod temat.
Mam nowy silnik, przy tym jest zawór EGR. Nie jest on podłączony, nie wiem czy w poprzednim aucie był.
Przeglądając MK6 1.8d z EGR widze dwa wężyki, jeden idzie z pompy do EGR, drugi nie wiem gdzie.
Tu moje pytanie, można by jakieś instrukcje, zdjęcia jak to ma być ?
W tych aukcjach coś tam widać.

nr 1;
http://otomoto.pl/ford-escort-C26301967.html
na prawo od dźwigni na pompie, z tego czegoś wychodzą 2 węże i tam sobie idą.
Po lewej stronie jest taki a'la amortyzatorek łączący dźwignie od pompy z tamtą taką blachą przykręconą do bloku, po czort ten amortyzatorek jest ?

nr 2;
http://otomoto.pl/ford-escort-C26264439.html
tutaj z daleka już, tez jest te amortyzatorek, widać jak idą przewody, jeden do EGR, drugi gdzieś ginie :P

Może ktoś powiedzieć jak to ma wyglądać ?
Tak to u mnie wygląda, nie ma przewodów z tego czarnego czegoś na pompie.
Jest amortyzatorek ( jeszcze na zdjęciu, zdemontowałem go i jedną blache bo przeszkadza to w zdjęciu zatrzasku osłony rozrządu ).
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jeszcze jedno, co to za kikut między 2 a 3 wtryskiem który łączy przewód paliwowy filtr-->pompa ? w tej 1 aukcji też to ma gość.

Prosiłbym o odpowiedź, zaciekawiło mnie jak to powinno wyglądać :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mateusz_175, ja tego nie mam - po co chcesz to podłączeć?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Yagr pisze:mateusz_175, ja tego nie mam - po co chcesz to podłączeć?
W sumie to nie wiem czy chce podłączyć, w poprzednim silniku tego nie miałem i mnie zaciekawiło to :mrgreen:
Najchętniej to bym wywalił tego EGRa i założył kolektor bez wyjścia na EGR :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie wiem jak w esach ale np w oplu egr jest sterowany podcisnieniem z kolektora dolotowego poprzez wezyk
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

cidzej, w esach też tak jest ale czy to działa po tylu latach? nie wiem :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mateusz_175 pisze:co to za kikut między 2 a 3 wtryskiem który łączy przewód paliwowy filtr-->pompa ?
to jest jakiś zaworek do odpowietrzania, przynajmniej tak mi kiedyś gość mechanik powiedział a że zawsze trafiałem na tępych mechaników więc nie wiem czy to prawda :/
obstawiam że to odpowietrznik bo na pewno nie zaworek zwrotny jak kiedyś ktoś sugerował
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 10:20 przez kupiec, łącznie zmieniany 1 raz.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupiec, nawet to kiedys otworzylem,rzeczywiscie nadaje sie to na odpowietrzanie,ale niestety tak sie zaczalem tym bawic,ze popsulem :P musialem kleic silikonem na wszelki wypadek,zeby sie nie zapowietrzal
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Dzięki za objaśnienia :)
Co do odpowietrzania, to chyba ta śruba na śrubokręt płaski od góry filtra niby jest do odpowietrzania, ale czy rzeczywiście ? Gdy odkręcałem to kilkakrotnie po wymianie filtra to auto gasło a ropa mi sie nie wylała więc tylko zakładam nowy filtr. W tym roku zobaczę z tym "odpowietrznikiem" "nowym" przy tym silniku czy to funkcjonuje.
Z tym EGR dam se siana, na co mi to :P
ODPOWIEDZ