Świece żarowe wymiana.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 19 wrz 2011, 16:49

MinisterQ, Ty zawsze masz inaczej niz wszyscy... ja nic na to nie poradze i nikt Ci nie pomoze. U nas grzanie swiec kilka razy pomaga,bo tak dzialaja 1.8D i TD w lucasie
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 19 wrz 2011, 18:43

MinisterQ, bo Ty masz jak powinny mieć normalne samochody z silnikiem diesla , czyli wszystkie prócz Forda .
elnino, nie kopci bo teraz przepala całą mieszanke - bo wszystkie świece grzeja , przedtem spalał na dwóch cylindrach a na dwóch nie i stąd ten dym .
Trzeba było od razu zobaczyć do świeć - jak Ci z Ministrem podpowiadałem :mrgreen:
Żeby silnik diesla poprawnie odpalał , to świece powinny grzać minimum 20 s i gdy w ok 15 sekundzie odpalimy silnik , świece jeszcze przez 5 sekund grzeją na odpalonym - po co ?
Po to , żeby silnik równiej pracował - świeca pommaga w samozapłonie - mieszanka jest poprawnie spalona mimo niskich temperatur
A tak to silnik 1,8 D i TD sa słynne ze słabego odpalania .
Nie raz warto jednak poprawić po fabryce a i często właściciele tych silników wywalają podgrzewacz paliwa co też pogarsza sprawność przy odpalaniu .
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 19 wrz 2011, 18:45

Jamszoł pisze:często właściciele tych silników wywalają podgrzewacz paliwa co też pogarsza sprawność przy odpalaniu .
podgrzewacz powinien poprawiac sprawnosc, problem jest tylko taki ze one sa nieszczelne co utrudnia rozruch bo jest zapowietrzony uklad paliwowy.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 19 wrz 2011, 18:51

Ja wywaliłem pogrzewacz, ale po sprawdzeniu go przez elektryka jest sprawny, no i szczelny, tata go mi w pracy uszczelnił dodatkowo silikonem więc uznałem jak dali - niech jest. Mam nadzieję, że to tylko te świece, kolejne dni zweryfikują wszystko. Pytanie, zostawić dwie febi i 2 ngk dłuższe od tamtych? czy muszą być wszystkie jednakowe jak już coś
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz » 19 wrz 2011, 18:55

elnino, na Twoim miejscu bym odrazu kupił komplet świec. Nie warto oszczędzać na świecach, to się zemści. Wiadomo diesle D i TD ciężko odpalają. Miałem kiedyś problemy z odpalaniem, okropnie było i dlatego inwestowałem wszystko na porządnych markach i teraz odpala i coraz mniejsze zmartwienie czy odpali czy nie na 20 stopniowych mrozach ;-)

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 19 wrz 2011, 19:02

elnino, ja bym wymienił na 4 nowe
Po pierwsze nowe to nowe - po drugie 2 inne to duże prawdopodobieństwo różnego czasu dogrzewania sie świec + dwie różne długości a więc tez różne dogrzewanie cylindrów.
Kup te - tak jak Ci pisałem - z dłuższymi końcówkami
Stare zostaw na czarną godzinę - gdy będziesz gdzieś zimą w trasie - daleko od domu
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz » 19 wrz 2011, 19:06

Jeśli nie kupisz świece dla oszczędnosci kasy to jak na mrozie jedna lub dwie padnie to wymiana na nowe na mrozie to nie takie fajne.... :mrgreen:
Męczyłem kiedyś z tym odpalaniem aż ręce skostniały. Dopiero w chamski sposób odpaliłem na zaciąg.... :/

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 19 wrz 2011, 19:28

Ja bym jeszcze dołożył - przedwcześnie padnięty aku a ten kosztuje więcej niz świece
6.11.2010/28.08.2012_16.30

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 20 wrz 2011, 15:41

Auto przetestowane, sprawne. Dziś noc dużo chłodniejsza od poprzedniej i mokra. odpalił identycznie jak kilka postów wyżej na filmiku.

1 grzanie świec i pali od strzała - zero dymu

Generalnie usterki doszukiwałbym się paradoksalnie również w akumulatorze od którego zacząłem i wymieniłem na nowy. Dlaczego? Ano dlatego, że rozrusznik teraz pracuje jak torpeda podczas odpalania, wcześniej - chechłał jak Ursus. i myślę że to będzie miało duże znaczenie w zimie.

Temat wyczerpany, myślę że można zamknąć.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 20 wrz 2011, 20:08

A ja temacik z powrotem otworzyłem :mrgreen:
To jest dział techniczny - zbliża się zima i za moment ktoś by otworzył nowy temat o świecach
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Crick

Post autor: Crick » 09 paź 2011, 12:29

Jamszoł pisze: zbliża się zima i za moment ktoś by otworzył nowy temat o świecach
Heheh otóż to ;)


Mi też ostatnio zaczyna jakoś długo kręcić niż odpali... dziś wykręciłem wszystkie świece i sprawdziłem....

Po podpięciu pod aku grzeją się w parę sekund do czerwoności, wszystkie tak samo.

Świece są z NGK, a więc bardzo dobre, oznaczenia jak na fotkach:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście na fotkach świece trochę przeczyściłem bo były czarne.



Moje pytanie czy warto zainwestować w nowe świece przed zimą czy nie ma najmniejszego sensu skoro grzeją się w momencie do czerwoności a szukać problemu gdzie indziej?

Albo i nie szukać, bo wiadomo że ten typ tak ma :/


A i jeszcze pytanie poboczne, co to jest za żółta wtyczka nad ostatnio świecą (pierwsza od prawej)? I czy można to jakoś odkręcić bo ogromnie utrudnia dostęp do świecy.

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 09 paź 2011, 13:02

to idzie do termostatu bodajże ja to odpiąłem i wykręciłem tą kostkę na klucz bodajże 19 trzeba wcisnąć tam szmatkę bo poleci płyn chłodniczy
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10880
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 09 paź 2011, 13:03

jaka wtyczka? na którym zdjęciu?
jeżeli świece grzeją to nie mam sensu wymieniać
no i jeszcze jedno, dłużej kręci to znaczy ile? jak kręci 2-3s dłużej to nie problem, to stary silnik i ma prawo do focha :)

leszek ten post ma sens czy nie?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Crick

Post autor: Crick » 09 paź 2011, 13:09

kupiec pisze:jaka wtyczka? na którym zdjęciu?
Nie ma tego na zdjęciu ujętego :P
elnino pisze:to idzie do termostatu bodajże ja to odpiąłem i wykręciłem tą kostkę na klucz bodajże 19 trzeba wcisnąć tam szmatkę bo poleci płyn chłodniczy
Ok, będę próbował.
kupiec pisze:jeżeli świece grzeją to nie mam sensu wymieniać
Też tak właśnie myślę ale wolałem się upewnić czy poprawnie myślę.

Bo np. świece zapłonowe też co jakiś czas się wymienia mimo że sa dobre :P

Ale tu raczej inna bajka i póki grzeją to nie ma powodu wymieniać.
kupiec pisze:no i jeszcze jedno, dłużej kręci to znaczy ile? jak kręci 2-3s dłużej to nie problem
No coś takiego, nie muszą na razie drugi raz grzać no ale :P

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 09 paź 2011, 13:09

chodzi o to? jeżeli tak to j/w
Załączniki
DSC05405_800x536.jpg
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

ODPOWIEDZ