Co ty wiesz o odpalaniu diesla zapytaj chłopaków jak ja odpalalem lodówkę czy latem czy zimą a zresztą Grzesiu proponuje zabranie na zlot więc zabieraj i jedź to pogadamy na żywo ja mam doświadczenie z odpalaniem dieslaelnino pisze:ale ja nie jade tym bardziej właśnie w tych okolicznościach... że nie wiadomo ile mnie wyniesie ewentualne usuwanie awarii.
Świece żarowe wymiana.
Moderator: Moderatorzy
- kupiec
- Posty: 12680
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino, sprawdzałeś napięcie do świecy więc ok ale wykręcaj te świece i sprawdź jak grzeje od czubka do końca. Wykręcanie czterech świec mi zajmuje 5 minut. Mam zgrabne ręce i dużo cierpliwości bez przeklnięc. Jak pierwszy raz robisz to nie bój sie ale uważaj na nakręteczki na klucz siódemka.
Jeśli słyszysz trykanie to pewnie korektor kąta wtrysku. Jak tryka to działa i jest OK.
Przekaźnik świec jest przy wlewie zbiorniczka spryskiwaczy. Warto wyjąc i konserwować. U siebie z tym strasznie męczyłem z wyjęciem, było zapieczone.
Zrób porządek ze skrzynką - posprawdzaj bezpieczniki, spiski masz na klapie i też przekaźniki nad skrzynką. Tam przekaźniki też odpowiadają za prace silnika i aparatury wtryskowej... Jak nie wiesz jak sprawdzić to wyjmij R2 R3 i coś jeszcze wsadź na miejsce halogenu by sprawdzić czy swieci a jak nie świeci to znaczy przekaźnik walnięty.
Ogólnie zacząłbym od prostych rzeczy...
Jeśli słyszysz trykanie to pewnie korektor kąta wtrysku. Jak tryka to działa i jest OK.
Przekaźnik świec jest przy wlewie zbiorniczka spryskiwaczy. Warto wyjąc i konserwować. U siebie z tym strasznie męczyłem z wyjęciem, było zapieczone.
Zrób porządek ze skrzynką - posprawdzaj bezpieczniki, spiski masz na klapie i też przekaźniki nad skrzynką. Tam przekaźniki też odpowiadają za prace silnika i aparatury wtryskowej... Jak nie wiesz jak sprawdzić to wyjmij R2 R3 i coś jeszcze wsadź na miejsce halogenu by sprawdzić czy swieci a jak nie świeci to znaczy przekaźnik walnięty.
Ogólnie zacząłbym od prostych rzeczy...
Więc tak dzisiaj przemierzyłem na zimnym silniku z rana co mogłem i pamiętałem.
A więc do rzeczy:
Akumulator 12,2V
Test napięcia na świece wg wskazań miernika na 1 świecy koleność wzrostu napięcia: 9,0V - 10,2V - 10,3V - 0V calkowity czas wskazań miernika 8sek po tym czasie spadło do zera, więc nie ma jak jamszoł mówił 12sek + 20 "W tle"
Stacyjka poz. II: 11,7V-12V
Zapalanie: 9V-9,5V
Po zapaleniu: 13,6V-13,8V
Światła: 13,3V-13,4V
Wszystko włączone (radio światła dmuchawa halogeny itd) - 13,1V-13,5V
2000rpm Wszystko 14,1V
2000rpm Bwz niczego 14,2V
Po teście 11,5V-12,2V akumulator.
Co robić? Wybrać się na wycieczkę i podładować altkiem aku a potem szukać przekaźnika? Czy to inny problem?
A więc do rzeczy:
Akumulator 12,2V
Test napięcia na świece wg wskazań miernika na 1 świecy koleność wzrostu napięcia: 9,0V - 10,2V - 10,3V - 0V calkowity czas wskazań miernika 8sek po tym czasie spadło do zera, więc nie ma jak jamszoł mówił 12sek + 20 "W tle"
Stacyjka poz. II: 11,7V-12V
Zapalanie: 9V-9,5V
Po zapaleniu: 13,6V-13,8V
Światła: 13,3V-13,4V
Wszystko włączone (radio światła dmuchawa halogeny itd) - 13,1V-13,5V
2000rpm Wszystko 14,1V
2000rpm Bwz niczego 14,2V
Po teście 11,5V-12,2V akumulator.
Co robić? Wybrać się na wycieczkę i podładować altkiem aku a potem szukać przekaźnika? Czy to inny problem?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
u mnie inaczej wygląda ten przekaźnik postaram sie fotki wrzucić ppóźniej, w każdym razie płytki ma miedziane nie wiem czy to jakaś róźnica no i mój jest że tak powiem odkryty tzn zdejmuję tylko taką osłonę całości przekaźnik + gniazdo i wtyczki i mam na widoku taką spiralę miedzianą, młoteczek taki i kilka drucików.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
elnino, to jakie masz te jak to okresliłeś "płytki" to bez różnicy
a apropos tego że masz wszystko na wierzchu to przypuszczam że zwyczajnie juz ktoś grzebał i wsadził bez obudowy
przekaźnik to nie jest żadne skomplikowane urządzenie
wejście/wyjście i "sygnał"- to tak w uproszczeniu
a apropos tego że masz wszystko na wierzchu to przypuszczam że zwyczajnie juz ktoś grzebał i wsadził bez obudowy
przekaźnik to nie jest żadne skomplikowane urządzenie
wejście/wyjście i "sygnał"- to tak w uproszczeniu
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- Yagr
- Posty: 14500
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, to jest przekaźnik jak inne tylko ktoś go pozbawił obudowy. Ten z linku od ministerqa będzie pasować choć ma dodatkowe piny - o to czy w twoim tez powinny one byc to już pytanie do speców od diesla. Moim zdaniem ten co masz jest jakiś dziwny, może brak własnie tego układu czasowego?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- kupiec
- Posty: 12680
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja tam obstawiam powietrze w układzie dobrze by było jak byś podjechał na zlot byśmy oblukali ty masz tą gruche co minister ma czy oryginalny filtr z pompka? chodzi mi o to że jak byś miał oryginał to czy jak mikosz pisał jest miękka pompka czy twarda po dwu-trzy krotnym naciśnięciu, jak miękka to powietrze masz w układzie najlepiej (pisałem to komuś) podłącz na krótko przewód paliwowy z baku do pompy omijając filtr (zamontuj tylko filterek jak kiedyś w maluchu był) i prawdź czy będzie lepiej odpalał i nie baw się w pomiary świec tylko wykręć i sprawdzaj po kolei za pomocą kabli rozruchowych, a przekaźnik wyłącza się po 15-20, chociaż jak kreci rozrusznik to napięcie jest podawane na świece a pisze to dlatego że jak ja swojego odpalam (a jak każdy wie na tym forum że lodowka nigdy nie odpala od razu) to po uruchomieniu słychać po 15-20s słyszę jak pyka przekaźnik a odpalam ponad 20s więc wniosek z tego taki że kręcąc rozrusznikiem podajemy prąd na świece
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- cidzej
- Posty: 11730
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
a to potwierdza teze wieska i moja, ze problem moze siedziec na kablach od elektroniki. widocznie w tym silniku o czasie nagrzewania decyduje komp na podstawie odczytu z czujnika temperaturyMinisterQ pisze:Czyli i w tym przypadku endura ma inaczej
edit:
tutaj ktos opisuje funkcje jakie espelnia komputer w endurze-de http://forum.fordclubpolska.org/archive ... 28656.html