BRC Just junior diody

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Daniel13

BRC Just junior diody

Post autor: Daniel13 »

Witam.
Pytam tak z ciekawości. Gdy zwiększę obroty silnika to które diody powinny świecić od tej instalacji gazowej? Mam tam czerwoną pomarańczową i zieloną. Przy zwiększonych obrotach migają praktycznie na przemian czerwona i zielona. pomarańczowa nigdy się nie świeci. to Dobry objaw?

Szukałem na internecie o tych diodach jednak nic sensownego nie znalazłem.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Daniel13, diody w centralkach LPG nie reaguja na zmiany obrotów, za wyjątkiem zadanego progu przełączania. Jak chcesz wiedzieć która dioda co oznacza to przeczytak sobie instrukcję - ja akurat just juniora nie znam ale zwykle jedna dioda to rezerwa, jadna to praca na lpg a jedna to praca na benzynie. Niektóre instalacje maja jeszcze stan pośredni sygnalizowany np. mruganiem na przemi8an diody benzyny i gazu gdy silnik pracuje na benzynie ale został już przełącznikiem uruchomiony tryb lpg z tym że nie nastapiło przełączenie bo nie zostały przekroczone zaprogramowane obroty. Nie będę ci jednak mieszał, znajdź tą instrukcję...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Dokładnie - sprawdź jkakiej firmy masz sterownik (podobno BRC) i dokładny model (a jest ich kilkanaście) i poszukaj w Google lub u producenta. Przykładowo u mnie:

- zielona - gaz
- pomarańczowa - benzyna
- czerwona - rezerwa (lub zimny silnik)

Instalacja Landi Renzo.
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Daniel13

Naj rozsądniej to pojechać do gazownika ,podłączą Cię do kompa i za 50 zł będziesz wiedział czy jest oki , czy coś umarło w instalce , albo wyszukiwarka internetowa

Kliknij mnie

1 TU

2 TU

3 TU
Daniel13

Post autor: Daniel13 »

Dzięki za odp, ale nie o to mi dokładnie chodziło. Nie chodzi mi o diody na przełączniku gaz-benzyna tylko o diody które mam pod maską zamknięte w takiej prostokątnej czarnej obudowie. Przepraszam że tak to opisałem ale nie mam pojęcia jak to się fachowo nazywa.

pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Daniel13, Na sterowniku, o ile się nie mylę są diody wskazujące stan mieszanki bogata-normalna-uboga. Ale powinienes potwierdzić sobie ta informację, tak jak wcześniej pisałem nawet tego sterownika nie miałem w ręce... ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel13

Post autor: Daniel13 »

Yagr, No właśnie o sterownik mi chodziło ;) Na regulację i tak miałem w najbliższym czasie jechać. Tak z ciekawości chciałem wiedzieć o co chodzi z tymi diodami.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika krokowego od gazu. W instrukcji wyczytałem że powinien on być zamontowany pionowo...u mnie jest on pod kątem 45 st. Ma to jakis wpływ na działanie instalacji?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Daniel13 pisze:Ma to jakis wpływ na działanie instalacji?
pomijalny ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel13

Post autor: Daniel13 »

Nie chcę rozpoczynać nowego tematu więc tutaj zadam pytanie. mam jeszcze taki problem (w sumie to nawet nie problem bo mi to nie przeszkadza), że kontrolki na przełączniku gaz-benzyna mi się cały czas świecą. Chodzi mi dokładnie o kontrolki od poziomu gazu. niezależnie od ilości gazu wskazują nada pełną butlę. Wie ktoś jaka może być tego przyczyna?


pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Daniel13, spróbuj wyregulować szkiełko rezerwy na butli. Jak będziesz mieć pusty zbiornik to zatankuj sobie taka ilość przy której chcesz żeby ci się rezerwa zapalała (np.8dm3). Na wielozaworze zbiornika jest wskaźnik wskazówkowy ilości gazu. Przykrywa go szkiełko z wychodzącymi kabelkami. obracaj to szkiełko tak aż diody będą wskazywać poziom gazu bez "przetankowania" ale po bujnięciu budy autka włączy się dioda rezerwy. Wymaga to trochę cierpliwości i wielu prób ale można sobie wyrególować rezerwę żeby się zapalała wtedy gdy chcemy. Jeśli masz centralkę z pełnymi wskazaniami gazu to może to być u ciebie inaczej rozwiązane. Może też byc jakiś problem natury elektrycznej z kablami ale myślę że tylko masz źle ustawione to szkiełko.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Daniel13

Post autor: Daniel13 »

Yagr, dzięki za odp. Mam tam trzy diody które powinny gasnąć wraz z ubywaniem gazu z butli. pokombinuję coś i może coś z tego będzie.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ