dławi się przy mocnym dołożeniu gazu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

juz nie paietam jak bylo w esie ale chyba miedzy srodkowa noga a skrajnymi masz napiecie zmieniajace sie ~ na jednej parze 0->5V* , a na drugiej 5V*->0V. glownie chodzi o powolne delikatne poruszanie potencjometrem i sprawdzenie czy napiecie sie rowno zmienia (rosnie/maleje) czy skacze ("trzeszczy" -> czyli np idzie napiecie 1V->1,2V-> nagle 3V -> i spowrotem 1,5V -> 1,6V itd <- to tak łopatologicznie :P )


* no moze nie byc do 5V tylko do ok. 4V a moze byc zakres 0->12V 12V->0 musisz sprawdzic albo ktos niech podpowie. zreszta jak sie postarasz to znajdziesz na tym forum w jednych z ostatnich postow rozmowe kolegow mikosz i elnino nt. pomiarów TPS w dieslu (raczej jest to ten sam co w mkV 1.4 CFi ! ) - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... c&start=15

tylko nie sugeruj sie tymi wartosciami napiecia na luzie, o ktorych oni mowia, bo EEC IV ma samoadaptacje i nawet jak twoj TPS startuje od 2V i idzie do 5V to EEC IV dokona samoadaptacji
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, nie zgodze sie z tym. Wg mojej wiedzy czujniki nie maja regulacji (w benzynach) i w kazdym aucie jak wszystko jest sprawne powinno podawac prawie takie takie same parametry. A adaptacja jest robiona jedynie jesli chodzi o czasy wtrysku. Bo niby skad sterownik ma wiedziec ze 0,6V to jest zamknieta przepustnica,a np 0,9V juz nie ? przeciez mu nie mowisz ze teraz pusciles noge z gazu gdy sie uczy ;) Dlatego odbiegajace od normy parametry czujnikow sa czesto powodem nieprzyjemnych zachowan samochodu, bo zeby auto dobrze dzialalo wszystkie parametry musza byc w podobnej wartosci jak wtedy gdy auto opuszczalo fabryke.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze:przeciez mu nie mowisz ze teraz pusciles noge z gazu gdy sie uczy
pomysl ! ECU potrafi stwierdzic, ze obroty sa na poziomie ~obrotow biegu jałowego, prawda ?? :> (czujnik polozenia wału). ECU potrafi stwierdzic, ze podcisnienie w kolektorze (MAP) lub ilosc pobieranego powietrza (MAF) miesci sie w granicy wartosci biegu jałowego, prawda ?? :> i do tego wlasnie jest samoadaptacja :D nie musisz sie ze mna zgadzac, sam doskonale wiesz jak sie jezdzi bez zaworu bocznikowego ;) w najgorszym wypadku, jak wartosci nie mieszcza sie w zakresie tolerancji to ECUprzechodzi w tryb awaryjny :D kochane fordziki :D w moim aucie wypiecie potencjometru czy np MAP powoduje zapalenie kontrolki SERVICE i koniec jazdy :D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przyznaje ze sa kochane, tryb awaryjny jest czasem lepszy niz normalny jak aluto ma problemy z elektryka :)

a co do tego dlaczego twierdze ze adaptacja nie obejmuje niektorych czujnikow (map, maf, tps) to obserwacje w scorpio na komputerze. W kazdym aucie z tym samym silnikiem wszyscy maja bardzo podobne odczyty i np, zle wartosci podawane przez maf powoduja ze auto potrafi szarpnac,zamulic, sa to chwilowe objawy, bo komputer i tak koryguje w granicach + - 25% czasy wtryskow i jakos tam uczy sie na blednych danych jezdzic,ale przy gwaltownych wcisnieciach gazu na maksa auto i tak nie czyta z labdy tylko leci na ustawieniach mapy z pamieci kompa, przy takich warunkach pracy silnika czujniki musza pokazywac poprawne dane (jak z fabryki). Np w kazdym scorpio z moim silnikiem puszczony pedal gazu to odczyt z tps ok 9% (co odpowiada jakiemus tam napieciu, maf tez przy jalowych jak wszyastko szczelne wszstkim podobnie pokazuje i napiecia tez sa w podobnym przedziale.

takze dokladna diagnoza czujnikow podczas pracy silnika lub na wlaczonym zaplonie to wazna sprawa do wstepnej diagnozy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wszystko zalezy od programu (nie musi byc on taki sam dla wszystkich modeli/silnikow :P ). wystarczy, ze program bierze np 1000 odczytow polozenia pedalu gazu przy MAF/MAP oraz RPM odpowiednich dla biegu jałowego silnika - wyznacza z nich srednia i zaklada delte wartosci na poziomie 10% i dziekuje :) pojdzie niezaleznie do tego jakie napiecie bedzie na jalowych z TPS :D moze tylko zakladac, ze jak wynosi ono powyzej np. 20% wartosci max to przechodzi w tryb awaryjny i tyle :D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej pisze:moze tylko zakladac, ze jak wynosi ono powyzej np. 20% wartosci max to przechodzi w tryb awaryjny i tyle
moze i masz racje :) ktoz to moze wiedziec ;) Za to ciekawy sposob adaptacji jest na tej stronie: http://fordscorpio.co.uk/drivecycle.htm , wlacznie z odpowiednia adaptacja obrotow jalowych (w przypadku skrzyni manualnych wszystko tak samo tylko ze na luzie :D ). Tyczy sie to tez escortow bo niektore maja EEC-V
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Map Sensor działa tylko na benzynie czy na LPG też działa??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kazdy czujnik, ktory masz w aucie dziala i na benzynie i na gazie. co najwyzej na gazie moze byc jego dzialanie(lub nie) mniej odczuwalne
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jedynie tak zwana odcinka nie działa na gazie 1 i 2 generacji a w 4 generacji przy iluś tam obrotach LPG jest wyłączane i silnik przechodzi na powrót na bene
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Jamszoł pisze:tak zwana odcinka
ale to nie czujnik :P i wszystko zalezy od sterownika lpg oraz ustawionych opcji - mozna tez ustawic obroty przy jakich silnik powraca na zasilanie benzyna
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jamszoł, akurat moja 2gen- Bingo M (chyba M nie pamiętam :P ) ma możliwość ustawienia odcinki- tzn ściślej tak jak pisałeś powrotu na benzyne, tak jak i temperatury przy której przeskoczy na gaz
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jarekezg pisze:Jamszoł, akurat moja 2gen- Bingo M (chyba M nie pamiętam ) ma możliwość ustawienia odcinki- tzn ściślej tak jak pisałeś powrotu na benzyne, tak jak i temperatury przy której przeskoczy na gaz
tak, bingo-m pozwala na ustalenie przy jakich obrotach ma przechodzic na benzyne, jak te obroty potem spadna,to znow przelacza sie na gaz. Tym sposobem ustawiajac np 6000 obrotow, gaz sie wylaczy i bedzie odcinka :D
Jamszoł pisze:w 4 generacji przy iluś tam obrotach LPG jest wyłączane i silnik przechodzi na powrót na bene
tylko u Ciebie. Owszem jest taka opcja w instalacji 4 generacji,ale to sie uzywa tylko wtedy jak gazu nie da sie poprawnie ustawic przy wysokich obrotach (bo cos jest zle dobrane w instalacji),albo jak ktos koniecznie czuje potrzebe jazdy na benzynie gdy na maksa cisnie auto
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ