Gasnie na bezynie przy zimnym silniku

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Deivids

Gasnie na bezynie przy zimnym silniku

Post autor: Deivids »

Witam mam ciekawy problem posiadam Escorta z silnikem 1,6 16v LPG, i gdy uruchamiam silnik gdy jest zimny z samego rana lub po kilku godzinach jak jest poprostu zimny to obroty wariują asz cały silnik drży przy postoju do momentu jego zgasniecia a podczas , jazdy zgasnie on jak zblizam sie do skrzyrzowania , lub jak mało gazu dodaje to mi szarpie , obiawy ustempują mi po przejechaniu kilku metrów jak silnik troszeczke sie nagrzeje , byłem u elektryka na komputerze i nic niewykrył wiec jak ktos miał taki problem i może mi pomuc to wielke dzieki . :mad: :evil: :evil: :cry:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

krokowy lub czujnik temp powietrza
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Stawiam na silnik krokowy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a ja stawiam na escorta
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Gasnie na bezynie przy zimnym silniku

Post autor: Yagr »

Deivids pisze:Witam mam ciekawy problem posiadam Escorta z silnikem 1,6 16v LPG, i gdy uruchamiam silnik gdy jest zimny z samego rana lub po kilku godzinach jak jest poprostu zimny to obroty wariują asz cały silnik drży przy postoju do momentu jego zgasniecia a podczas , jazdy zgasnie on jak zblizam sie do skrzyrzowania , lub jak mało gazu dodaje to mi szarpie , obiawy ustempują mi po przejechaniu kilku metrów jak silnik troszeczke sie nagrzeje , byłem u elektryka na komputerze i nic niewykrył wiec jak ktos miał taki problem i może mi pomuc to wielke dzieki . :mad: :evil: :evil: :cry:
Najczęściej poruszany problem na forum :mrgreen: może poprosimy WieSia żeby te objawy i linka do postów umieścił na stronie głównej Forum :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ps. MARKKO, jak zawsze masz rację :lol:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Markko musi to silniejsze od niego :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr,

ta, zalozyc forum szarpie i gasnie z podzialem na silniki

oraz nie dziala dmuchawa, sowietlenie, ogrzewanie, chlodzenie - slkrzynka bezpiecznikow

lub swiatla, kierunkowskazy, wycieraczki, podswietlenie - przelacznik zespolony


w zasadzie mozna bedzie wtedy praktycznie pozostawic juz tylko jedno forum, zamiast tych benzyniakow, dizlow, zawieszen, itd i nazwac je po prostu inne problemy z Escortem. i tak nikt tam prawie nie bedzie pisal :P


:mrgreen:


w sumie to moze i dobrze, ze ten samochod trapi wiele powtarzalnych usterek, dzieki czemu staje sie latwiejszy w serwisowaniu i czesci te co potrzeba sa w duzych ilosciach na rynku :P
Deivids

Post autor: Deivids »

Koledzy napewno nie jest to Silniczek krokowy lub czujnik temp powietrza to jusz sprawdzałem komputerowo i niewydaje misie zeby wtym tkwiła awaria :sad:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

spr przewody WN, świece, a oprocz tego filtry powietrza i paliwa

komputerowo nie spr czujnika temp powietrza, komputer tylko potrafi stwierdzic czy on jest czy nie, ale nie stwierdzi czy dziala dobrze. moze byc np. tak jak u mnie, ze wedlug czujnika powietrze mialo temp 50 stC, a tak naprawde bylo niewiele ponad zero i nie bylo zalaczane ssanie. czujnik ten sprawdza sie omomierzem + wykaz rezystancji w zadanej temp, tzn mierzysz jaka rezystancje ma czujnik, sprawdzasz temp na dworzu i porownujesz czy sie zgadza z tabela.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Deivids pisze:sprawdzałem komputerowo
I pewnie komp pokazał, że brak jakichkolwiek uszkodzeń a silnik i tak pracuje nie normalnie? Na te wszystkie kompy, to tylko szkoda kasy. Jak sam nie dojdziesz co mu jest, to......... mechanik Ci nie pomoże.



Off topic
DLACZEGO MOGĘ CYTOWAĆ SELEKTYWNIE PO ODZNACZENIU , ŻE TEMAT BYŁ JUŻ PRZECZYTANY I PO PONOWNYM JEGO OTWORZENIU???
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Czujnik temp powietrza znajduje sie w kolektorze dolotowym, doprowadzona jest do niego wtyczka z dwoma kabelkami. Pomiaru można dokonać albo odpinajac ta wtyczke i bezposrednio na nim lub odlaczajac komputer i mierzac rezystancje miedzy pinami 25 i 46 we wtyczce. Oto i tabela prawidlowych rezystancji dla odpowiedniej temperatury powietrza. Pomiaru najlepiej dokonywac po dluzszym postoju samochodu, i nalezy pamietac aby przed pomiarami odlaczyc klemy od akumulatora. Pomiaru mozna dokonac kazdym multimetrem mierzacym oporność. Multimetry takie mozna kupic juz za okolo 10-15 zł i warto gdyż można je potem wykorzystac tez do innych celow, pomiarow przejscia miedzy kablami, napiecia w instalacjach itd.

przy -40°C: 749 do 1020 kOm;
przy -20°C: 253 do 289 kOm;
przy 0°C: 89 do 102kOm;
przy+20°C: 35 do 40 kOm;
przy+40°C: 15 do 18kOm;
przy +60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy + 100°C: 1,9 do 2,5 kOm
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

ooo muszę to chyba zrobić ze swoim ;)
ODPOWIEDZ